Nvidia Omega Drivers version 1.6693

Permalänk
Melding Plague

Nvidia Omega Drivers version 1.6693

<font style="font-size: 10pt"><b>Nvidia Omega Drivers version 1.6693</b></font> <small class="small">fredag 8 april av <a href="mailto:nyhet@sweclockers.com">Rickard</a></small><br>
I onsdags släpptes nya Omega Drivers för Nvidia-baserade grafikkort. Denna gång baserade på ForceWare 66.93.<br /><br />Det är inte mycket nytt i denna version. Vidare detaljer finns att läsa <a href="http://www.omegadrivers.net/nvidia/omega_nvidia_readme.php" target="_blank">här</a>. Ladda ner från <a href="http://www.omegadrivers.net/" target="_blank">OmegaDrivers.net</a> eller direkt från vårat filarkiv nedan.<br /><br /><a href="ftp://ftp.sweclockers.com/pub/Drivrutiner/Grafikkort/nVIDIA/O...">Nvidia Omega Drivers 1.6693, Win2K/WinXP (20.97 MB)</a><br /><br />Håll utkik de närmaste dagarna då fler Omega Drivers planeras att släppas.

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Hedersmedlem

Tack till Timeless Visions som påminde mig!

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk

Finns det någon poäng i att inte vänta på de som kommer på onsdag?

Permalänk
Medlem

Knappast värt om man har ett mx440 gissar jag...

Visa signatur

Om ni skriver till mig, var god citera

Permalänk
Medlem

Kanske inte prestandamässigt, men jag antar att de har lagt till ett antal funktioner eller?

Visa signatur

-= Svettig dator och en hårig mobiltelefon =-

Permalänk

66.93:an var ett jättelyft för mig i benchmark och i spel på alla vis.

ökade 3Dmark 05 med 1000p på enbart byta till dem från de som var nVidias Officiella innan dem.

ska nog testa de kommande från omega men omega har aldrig vart bra för mig på något kort jag haft.

Edit: 66.93an som gav mig +1000 var nVidias officiella och inte denna (omegas)

Visa signatur

| ASUS P5W DH Deluxe | Intel C2D E6600 | 4GB Corsair DDR2 6400 | Gainward 7950GX2 1GB | Raptor 74GB (system) + 1.7TB (lagring) |
| Samsung 20" Wide TFT | Hyundai L90D+ | Plextor 708A | Nec 3520A | Logitech MX518 | Enermax 550W |
| Laptop: 2.0GHz | 1GB | 6800go | 17" Wide 1920x1200 | DVD-RW | 4618 3DMark05 | (Dell Ins 9300) Dell 9300-Tråd

Permalänk
Medlem

funkade inget bra för mig....

blir error när man går in och ska ändra inställningar, ändå använde jag driver cleaner

Permalänk

Låter ju lovande det här

Visa signatur

i7 o sånt

Så tycker de som handlat saker med mig: http://rec.elmor.se/review.php?user=Malmedahl&page=1

Permalänk

Vilka drivrutiner är det annars som gäller för tillfället?

Visa signatur

Core2Quad Q9400@3.4GHz' Corsair 8GB DDR2 PC6400 XMS2 XTREME' P5K-E' Geforce 9600gt sielnt'

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av harmonizer
Vilka drivrutiner är det annars som gäller för tillfället?

76.41 beta från www.guru3d.com skulle jag tro.

Visa signatur

ASUS B450-f gaming||AMD Ryzen 3600||16Gb ram@3GHz||RTX 3080 10Gb||Dell S2721DGF||Logitech G305

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Martin Nordgren
66.93:an var ett jättelyft för mig i benchmark och i spel på alla vis.

ökade 3Dmark 05 med 1000p på enbart byta till dem från de som var nVidias Officiella innan dem.

ska nog testa de kommande från omega men omega har aldrig vart bra för mig på något kort jag haft.

Edit: 66.93an som gav mig +1000 var nVidias officiella och inte denna (omegas)

66.93:an är inte ny, har jag kört ett tag nu. Jag laddade ner min 7 Februari.

Permalänk
Musikälskare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Martin Nordgren
66.93:an var ett jättelyft för mig i benchmark och i spel på alla vis.

ökade 3Dmark 05 med 1000p på enbart byta till dem från de som var nVidias Officiella innan dem.

ska nog testa de kommande från omega men omega har aldrig vart bra för mig på något kort jag haft.

Edit: 66.93an som gav mig +1000 var nVidias officiella och inte denna (omegas)

tack! fick mer poäng med 66.93an slipper klocka nu

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

ska man satsa på omegadrivers om man sitter på ett gefroce 3 ti200?

Permalänk
Medlem

Det var de värsta drivrutinerna jag har varit med om!! sitter på TI 4200.

Visa signatur

www.wepic.se
abit nf4, amd a64 x2 3800+, 2GB, 400GB

Permalänk

varför köra gamla drivisar när det finns mycket nyare och bättre.

Visa signatur

[Core 2 Duo E6700][Asus P5B iP965][4GB PC6400][POV8800GTS 640MB][Thermaltake Soprano DX][Tagan 580W Easy connect]

Permalänk
Avstängd

hur mycket tror du är optimerat för gamla grafckort i dessa drvs? inte mycket ...

Visa signatur

Every dollar spent on a Sony product sends a message that you are OK with a corporation who spies on your personal computer habits and opens up your PC to malicious hackers.
Våga vägra SONY!

Permalänk
Medlem

Funkade bra för mig Hade grafikbuggar i CS: Source innan men nu är de borta! 3DMark eller liknande har jag inte testat, tempen på graffet är nog samma (om inte lägre!)

Rekommenderas!

Visa signatur

Obs: Ny burk sedan länge. Orkar säkert uppdatera signaturen en vacker dag.

AMD Athlon 64 3200+ @ 2,35GHz | Sparkle Geforce 6800GT @ 427/1160Mhz | 2x512Mb pc3200 400MHz
3dMark 01: 25566p | 3dMark 03: 13653p | 3dMark 05: 6036p | AquaMark3: 73,048p | SuperPI: 36s

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nyhet
<font style="font-size: 10pt"><b>Nvidia Omega Drivers version 1.6693</b></font> <small class="small">fredag 8 april av <a href="mailto:nyhet@sweclockers.com">Rickard</a></small><br>
I onsdags släpptes nya Omega Drivers för Nvidia-baserade grafikkort. Denna gång baserade på ForceWare 66.93.<br /><br />Det är inte mycket nytt i denna version. Vidare detaljer finns att läsa <a href="http://www.omegadrivers.net/nvidia/omega_nvidia_readme.php" target="_blank">här</a>. Ladda ner från <a href="http://www.omegadrivers.net/" target="_blank">OmegaDrivers.net</a> eller direkt från vårat filarkiv nedan.<br /><br /><a href="ftp://ftp.sweclockers.com/pub/Drivrutiner/Grafikkort/nVIDIA/O...">Nvidia Omega Drivers 1.6693, Win2K/WinXP (20.97 MB)</a><br /><br />Håll utkik de närmaste dagarna då fler Omega Drivers planeras att släppas.

Heter "vårt" filarkiv och inte "vårat", förlåt om jag nu inte skickar ett PM, men det hjälper ju visst inte :/
Litet stavfel, men dock vill man verka seriös så...

Visa signatur

There can be only ONE...