Permalänk

Problem med G604T

Hej, jag har en G604T som inte fungerar:( Adsl leverantörerna är Rixtelecom 8/1mbit... Jag har inte kyckats att komma in på Nätet, med varken trådlöst och kabel? jag kommer knappt in på de här 192.168.1.1 (routern) vad ska jag göra? Dlink har ej öppet o.s.v:P

Med fick jag också en USB nätverks kort 122 eller något liknande...

Det står även att jag ska kunna surfa nu, på Rixtelecoms hemsida sedan i fredags:( Sedan fick jag ingen hjälp av dem heller:(

Någon som vet var jag ska börja för att lösa problemet?

Tack på förhand:P

Laddade hem senaste Firmware, men vet ej vilken man ska använda?

Det finns tre olika filer... Vet ej vilken man ska ta?

Visa signatur

EVGA 980 GTX SC | AMD Ryzen 2600 | ASUS B450-F | 16Gb Corsair 3000Mhz CL16 | Corsair 850w | Corsair 600T

Permalänk

Gå in på Setup och sen Connection 1, här kan du välja Dynamisk, statisk eller PPPoE...

Lyser ADSL lampan?
Är du kopplad till huvudjacket?
Använder du orginal telefonkabeln? Det kan nämligen strula om du har en dålig telefonkabel.

Visa signatur

Ulrik

Permalänk
Medlem
Permalänk

jag har knappt lyckats komma in i Routern... 192.168.1.1 (trådlösa) när jag testar med kabeln så hittar jag inte routern alls??? Är det några för inställningar innan man söker på 192.168...? jag har på erhåll ip automatiskt samma sak me DNS server. Sedan vet jag ej vad isp?

Visa signatur

EVGA 980 GTX SC | AMD Ryzen 2600 | ASUS B450-F | 16Gb Corsair 3000Mhz CL16 | Corsair 850w | Corsair 600T

Permalänk

Så länge du kan logga in på routern är inställningarna i datorn ok.

Logga in på routern o välj PPPoE under Connection1 (tror Rix kör PPPoE), skriv in ditt username o password, tryck apply, o sen nånstans under Tools kan du tryck save all... efter det bör det fungera. Om inte... ring eller maila D-link supporten, de har koll på läget...

Stäng av brandväggen i datorn förresten... den kan bråka.

Visa signatur

Ulrik

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KungUlrik
Så länge du kan logga in på routern är inställningarna i datorn ok.

Logga in på routern o välj PPPoE under Connection1 (tror Rix kör PPPoE), skriv in ditt username o password, tryck apply, o sen nånstans under Tools kan du tryck save all... efter det bör det fungera. Om inte... ring eller maila D-link supporten, de har koll på läget...

Stäng av brandväggen i datorn förresten... den kan bråka.

Ska man få username av Rixtelecom? har inte fått någe i så fall:P

Visa signatur

EVGA 980 GTX SC | AMD Ryzen 2600 | ASUS B450-F | 16Gb Corsair 3000Mhz CL16 | Corsair 850w | Corsair 600T

Permalänk
Medlem

det är väldigt svårt me linKar speciellt (D)..:)=)

Visa signatur

m4sse