konvertera .iso/img till .avi/divX

Permalänk
Medlem

konvertera .iso/img till .avi/divX

omjag vill konvertera filerna som jag får ur dvd shrink (en mapp med massa .vob filer osv) till en avi eller divx, hur gör jag då...??

ps. jag sökte bland andra trådar innan *ds

Visa signatur

der karp: .50 BMG om älgen får välja!!!!!

Permalänk

Du kan använda goardian knot till detta. Jäkligt bra rip pack med ett bra front end.

http://gordianknot.sourceforge.net/

Visa signatur

"to conquer others is to have power, to conquer yourself is to know the way"

Permalänk
Medlem

Varför i hela friden vill du förstöra för? DivX är sämre på allt än DVD om det inte råkar vara i HD-format.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gamers
Varför i hela friden vill du förstöra för? DivX är sämre på allt än DVD om det inte råkar vara i HD-format.

Rent tekniskt är en modern DivX eller XviD överlägsen enligt mig. Den ger ju rätt mycket bättre kvalitet per byte än DVD (MPEG2) eller hur man ska säga.

Visa signatur

"to conquer others is to have power, to conquer yourself is to know the way"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dr slizer
Rent tekniskt är en modern DivX eller XviD överlägsen enligt mig. Den ger ju rätt mycket bättre kvalitet per byte än DVD (MPEG2) eller hur man ska säga.

Om förlagan råkar vara av HD-kvalitet så håller jag med, men är förlagan en DVD så ser jag noll nytta med att komprimera den till ett hårdare komprimerat format som trots att DivX/Xvid är. Har man DVD-spelare i dator lr stationär så är det onödigt, för den blir ju inte direkt bättre för att filen är mindre och utrymme är idag ingen brist. DVD-skivor kostar inte så mycket heller att det är motiverat att slösa cd-skivor på filmer.

Permalänk
Medlem

Håller med Gamers till 150%

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gamers
Om förlagan råkar vara av HD-kvalitet så håller jag med, men är förlagan en DVD så ser jag noll nytta med att komprimera den till ett hårdare komprimerat format som trots att DivX/Xvid är. Har man DVD-spelare i dator lr stationär så är det onödigt, för den blir ju inte direkt bättre för att filen är mindre och utrymme är idag ingen brist. DVD-skivor kostar inte så mycket heller att det är motiverat att slösa cd-skivor på filmer.

Alla har inte gått om hårddiskutrymme.
Alla har inte DVD-brännare.

Visa signatur

"to conquer others is to have power, to conquer yourself is to know the way"

Permalänk
Medlem

jag har både dvdbrännare och 250GB extern HDD men jag vill ändå veta hur man gör

Visa signatur

der karp: .50 BMG om älgen får välja!!!!!

Permalänk
Medlem

winAVI är lätt och går snabbt men se upp för test versionen då får du en logga mitt i bilden.

Har gjort om en Divx eller liknande till DVD på kanske 30-40min eller mindre med winAVI!

Visa signatur

R7 5800X3D | MSI X470 GAMING PLUS | 32GB 3200MHz CL16 | Powercolor Radeon RX 5700XT 8GB Red Dragon | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A2000 1TB | 2x 3TB HDD | Seasonic FOCUS Plus 650W Gold

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av der_karp
jag har både dvdbrännare och 250GB extern HDD men jag vill ändå veta hur man gör

Varför gör man en iso/bin av sin egen film som man sen vill ha till Divx?

Här står allt.
http://www.doom9.org/
http://www.videohelp.com/

Visa signatur

[XP2400+@2800+][3x512Mb PC3200 DDR][MSI KT3 ULTRA-ARU][ATi R9800SE@R9800PRO 450/780][NEC DVD+-R/RW][Samsung 913N TFT][NXD Research speakers][Telia 100/100Mbit]

Permalänk
Hedersmedlem
Visa signatur

Är du lycklig nu?

Frågor och funderingar angående modereringen tas med mail, inte genom forumet. dennizpop@sweclockers.com