Everquest 2 spelare kolla hit!! Prestanda prob

Permalänk
Medlem

Everquest 2 spelare kolla hit!! Prestanda prob

Tjena Eq2 Spelare...Hade spelat trial of the iland ett tag utan problem och bestämde mig för att köpa det..! skit kul tänkte jag
Nu har jag till min besvikelse lirat hela dagen idag och det laggar/ hackar väldigt mycket (mest i de större städerna då man kommer i närheten av många npc eller andra spelare!!!) jävligt irriterande
Är det min dator eller internet som felar?? eller ska det vara såhär??
Har testat att köra på den absolut lägsta grafiken(då man inte ens ser trollformlerna) hjälper lite....men gubben stannar fortfarande upp i en halv sekund för att sedan fortsätta som vanligt ganska ofta!
Har en Laptop med 512 pc 3200 ram,1,7ghz centrion,128mbit 9700 Radeon, 0,5 mbit telia bredband tankar i runt 50....
Har också stängt ner alla processer i bakgruden mm...
Brukar köra hl2 deathmatch i bra grafik och vampire the masq utan problem..

Är det bara väldigt väldigt krävande eller är nåt fel???

Visa signatur

Znote 4200

Permalänk
Medlem

Everquest 2 funkar tyvärr väldigt dåligt med 512 mb ram.
Jag rekomenderar dig att du fixar minst 1024 mb till detta spel.
Annars hackar det enormt i lite större städer.

Visa signatur

AMD XP-M @ 2600Mhz --- Abit NF7-S 2.0 --- TwinMOS 1024MB Dual --- 6800GT @ 440/1200Mhz --- Kylning H20

Permalänk
Sötast

jag önskar att jag hade en centrino laptop...... du kanske vill byta mot min a-64 laptop?

får nog säga som Makki, ram är viktigt... annars kanske det är din laptop som blir varm?

Permalänk
Medlem

Det är ramminnet som sagt. Gratullerar till ett bra och vettigt val av MMO. Du kommer ha massor av kul.

Visa signatur

Close the world. Open the nExt.

Permalänk
Medlem

Jo det är väl ramen då..kanske ännu sämmre då det är so-dimm..jag vet riktigt roligt spel!!...men somsakt laggandet kan förstöra allting..=(

Visa signatur

Znote 4200

Permalänk
Medlem

Det laggar ganska friskt i städerna för mig oxå (har 1024MB RAM) vilket inte stör mig nämnvärt. Man är inte så ofta i städerna, och när man väl är det så är det inte direkt dunder viktigt att det flyter. Drar dock av en del på stämning, men så länge det flyter utan för städerna så är jag mer än nöjd

Permalänk
Medlem

Optimering av EQ2 (länk)

Här är en länk till en guide för att optimera dina inställningar, tar sin tid men det kan vara värt "besväret":

http://eqiiforums.station.sony.com/eq2/board/message?board.id...

Lycka till !

Visa signatur

Me, Myself and I...

Permalänk
Medlem

lånar tråden lite då. Finns det nåt mysigt Swec-guild eller liknande på splitpaw-servern, eller något annat svenskt myspys?

Visa signatur

Bättre sent än tidigt (på morgonen)

Permalänk
Medlem

Finns en mycket trevlig guild som heter House Veldrin http://forum.houseveldrin.com/

Ta kontakt med Snuggles eller nån annan av våra ledare så hjälper dom dig säkert.

Själv spelar jag med Haok - lvl 27 kerra warden Skicka gärna ett mess i spelet om du vill

Permalänk
Medlem

Finns en mycket trevlig guild som heter House Veldrin http://forum.houseveldrin.com/

Ta kontakt med Snuggles eller nån annan av våra ledare så hjälper dom dig säkert.

Själv spelar jag med Haok - lvl 27 kerra warden Skicka gärna ett mess i spelet om du vill

EDIT: Sry dubbel-post ta bort

Permalänk
Medlem

Tackar för länken ställde om mitt system som det stod där och wippsss så flyter allt mycket bättre med hyfsat bra grafik..!! skönt !

Lite off topic..i början av EQ2 när man lämnat Isel of Refuge är det lite svårt att komma igång tycker jag som inte spelat det innan..man får någon quest då man ska vimsa runt i stan och leta efter olika folk och platser tar evigheter att ladda överallt och tillslut blir det bara tråkigt..
Uppdragen man hittar är väldigt svåra att göra om man spelar själv och det är inte heller så enkel att hitta några att groupa med då det flesta som är inne är level 15--> (brukar spela mitt på dagen)

Någon som har några bra tips på hur man ska komma igång i börja.. är inte direkt sugen på att stå för mig själv och döda ekorrar i flera dagar till jag blir level 15..

Visa signatur

Znote 4200

Permalänk
Medlem

Beror lite på vilken lvl du är, antar att du lirar i Qeynos. Om du är omkr. lvl 11-13 prova då med scarecrows utanför portarna i Antonica. Där brukar inte vara allt för svårt att få ihop en grupp.

Sorgligt nog så är ändå quests bästa sättet att levla när man är låg lvl. Ger både exp och pengar. Försök att göra så många som möjligt. Du kommer att få andra quests än att bara springa ärenden