Permalänk
Medlem

Har telia dött eller?

Satte igång tankning via ftp igår, sen gick jag från datorn nån timme.
Sen ska jag kolla hur det går, o då är mitt nät dött. Testar div. grejer. Testar telefonen. Telefonen är också död. Nu är jag gud förbannad på Telia. Det har inte gjort annat än krånglat. Jag kan inte ha router, jag måste lyfta teleluren för att få anslutning(!!!!), och nu detta!??!
Vad ska jag göra/säga till telia?

edit: läs min sista post för update.

Visa signatur

Sam: "Give me some intelligence."
Guard: "I don't have any intelligence."
Sam: "He, he, you just called yourself stupid."

Permalänk
Medlem

Skulle väl var bra om du först berätta ditt problem för Telia?

Visa signatur

"Jag är inte dum, jag har bara lite otur när jag tänker."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av r3flex
Skulle väl var bra om du först berätta ditt problem för Telia?

Ja, men dom fattar ju aldrig. Antingen säger dom att mitt modem har kontakt med servern, eller så har det inte de.

Visa signatur

Sam: "Give me some intelligence."
Guard: "I don't have any intelligence."
Sam: "He, he, you just called yourself stupid."

Permalänk
Medlem

Re: Har telia dött eller?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av MemberX
Satte igång tankning via ftp igår, sen gick jag från datorn nån timme.
Sen ska jag kolla hur det går, o då är mitt nät dött. Testar div. grejer. Testar telefonen. Telefonen är också död. Nu är jag gud förbannad på Telia. Det har inte gjort annat än krånglat. Jag kan inte ha router, jag måste lyfta teleluren för att få anslutning(!!!!), och nu detta!??!
Vad ska jag göra/säga till telia?

Om nu ditt Internet är dött och din telefon inte fungerar så måste du ändå ringa till till Telia och felanmäla detta. Funkar inte din telefon heller så är det ju uppenbarligen nått strul ifrån deras sida.

Visa signatur

"Jag är inte dum, jag har bara lite otur när jag tänker."

Permalänk
Medlem

Provade ringa upp mit hemnr. Nu funkar det, helt plötsligt. Imorse gick det inte att ringa ut hemmifrån. vet inte om det går nu. Är inte hemma.

Visa signatur

Sam: "Give me some intelligence."
Guard: "I don't have any intelligence."
Sam: "He, he, you just called yourself stupid."

Permalänk
Medlem

Då kanske du ska vänta med att felanmäla internet tills du kommer hem?

Visa signatur

"Jag är inte dum, jag har bara lite otur när jag tänker."

Permalänk
Medlem

Och du bör även gå igenom dina prylar där hemma.
Du tror att felet ligger hos telia om du måste lyfta din telefon lur, för att få igång internet? Du tror att felet ligger hos telia, om du inte kan använda en router?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av VitoC
Och du bör även gå igenom dina prylar där hemma.
Du tror att felet ligger hos telia om du måste lyfta din telefon lur, för att få igång internet? Du tror att felet ligger hos telia, om du inte kan använda en router?

Om jag använder router kan den funka. I en vecka. Sen får jag inget nät. Sen måste jag lyfta teleluren för att få nät ibland. Har felsökt min grejor många gånger.

Visa signatur

Sam: "Give me some intelligence."
Guard: "I don't have any intelligence."
Sam: "He, he, you just called yourself stupid."

Permalänk
Medlem

hur ringer man till telia utan telefon då

Visa signatur

"Det är svårt att kontrollera studsar, det kan man inte ens göra i verkliga livet."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av noob
hur ringer man till telia utan telefon då

Från mobil/annat ställe..

Visa signatur

Sam: "Give me some intelligence."
Guard: "I don't have any intelligence."
Sam: "He, he, you just called yourself stupid."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MemberX
Om jag använder router kan den funka. I en vecka. Sen får jag inget nät. Sen måste jag lyfta teleluren för att få nät ibland. Har felsökt min grejor många gånger.

Då bör du nog göra det en gång till som sagt.
Kan inte se på något vis, hur dom 2 felen skulle kunna härledas till något utöver det som är i ditt hem.

Permalänk
Medlem

Det här låter som felkoppling / felaktig utrustning, prova en telefon i första jacket allt annat urkopplat

Permalänk
Medlem

Ni hade fel. Jag hade rätt. Då mitt nät/telefon stendog igen igår så bestämde jag mig att ringa till telia från min mobil. Efter många om och men så fick man lämna en felanmälan. Kopplades sedan till kundtjänst, och fick veta att det är något fel, förmodligen med ledningarna. Jag frågade då om det var nånting jag kunde fixa själv. Men Nej. Dom kommer skicka en tekniker.
Min gissning på vad som hänt: ComDaTe, Luleå, stoppade in bredbandsdosor i våran fastighet för ett tag sen. Det var efter att dom gjorde det som helvetet brakade lös. Om det visar sig att dom har sabbat nånting, kan man kräva pengar eller? Kan man säga att min inte vill betala lika mycket då tjänsten inte varit duglig?

Visa signatur

Sam: "Give me some intelligence."
Guard: "I don't have any intelligence."
Sam: "He, he, you just called yourself stupid."

Permalänk
Medlem

Telia får helt enkelt lösa problemet. Om Telia tycker någon annan varit orsaken får de skicka en faktura till dem.

Visa signatur

MÄÄAKLUBA

Permalänk

Jag hoppas att dom dör helt, hela jävla bunten. Förutom VitoC

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Grossmeisterfalk
Jag hoppas att dom dör helt, hela jävla bunten. Förutom VitoC

Va?

Visa signatur

Sam: "Give me some intelligence."
Guard: "I don't have any intelligence."
Sam: "He, he, you just called yourself stupid."

Permalänk

Han menade att telia skulle dö, förutom vitoc, han jobbar också för dom..

Visa signatur

[- MSI K8N Neo2 Platinum ¤ AMD64 3200+ Winchester ¤ 2x1GB PC3200 A-DATA ¤ 6800LE ¤ 2x36GB Raptor Raid0 -]

Permalänk
Medlem

Nyss ringde dom till min mobil från flextronics. Det ska tydligen funka nu. Får kolla när jag kommer hem.

Visa signatur

Sam: "Give me some intelligence."
Guard: "I don't have any intelligence."
Sam: "He, he, you just called yourself stupid."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MemberX
Ni hade fel. Jag hade rätt. Då mitt nät/telefon stendog igen igår så bestämde jag mig att ringa till telia från min mobil. Efter många om och men så fick man lämna en felanmälan. Kopplades sedan till kundtjänst, och fick veta att det är något fel, förmodligen med ledningarna. Jag frågade då om det var nånting jag kunde fixa själv. Men Nej. Dom kommer skicka en tekniker.
Min gissning på vad som hänt: ComDaTe, Luleå, stoppade in bredbandsdosor i våran fastighet för ett tag sen. Det var efter att dom gjorde det som helvetet brakade lös. Om det visar sig att dom har sabbat nånting, kan man kräva pengar eller? Kan man säga att min inte vill betala lika mycket då tjänsten inte varit duglig?

Hade jag fel?

"Om nu ditt Internet är dött och din telefon inte fungerar så måste du ändå ringa till till Telia och felanmäla detta. Funkar inte din telefon heller så är det ju uppenbarligen nått strul ifrån deras sida."

Sa ju att det nog måste vara ett fel ifrån deras sida?

Visa signatur

"Jag är inte dum, jag har bara lite otur när jag tänker."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av r3flex
Hade jag fel?

"Om nu ditt Internet är dött och din telefon inte fungerar så måste du ändå ringa till till Telia och felanmäla detta. Funkar inte din telefon heller så är det ju uppenbarligen nått strul ifrån deras sida."

Sa ju att det nog måste vara ett fel ifrån deras sida?

Mja, men du påstod inte att jag hade gjort något fel.

Visa signatur

Sam: "Give me some intelligence."
Guard: "I don't have any intelligence."
Sam: "He, he, you just called yourself stupid."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MemberX
Mja, men du påstod inte att jag hade gjort något fel.

Visa signatur

"Jag är inte dum, jag har bara lite otur när jag tänker."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av morris_-_2002
Han menade att telia skulle dö, förutom vitoc, han jobbar också för dom..

precis vad jag menade!

Visa signatur

Samsung TFT 22" 2233RZ Svart 120HZ - 640GB Western Digital Black 64MB SATA III - Corsair 4GB (2x2048MB) 1333MHz XMS3-10600 - AMD Phenom2 X4 965 3,4GHz Black Edition - Gigabyte GeForce GTX 460 1GB OC - Fractal Design Define R3, Svart - Corsair TX 650W 80+ - Gigabyte GA-870A-UD3 - Cooler Master Hyper 212 Plus

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Grossmeisterfalk
Jag hoppas att dom dör helt, hela jävla bunten. Förutom VitoC

Hmm, tja, då får du nog hoppas bra länge, du glömmer kanske bort att Telia har verksamhet i andra länder än sverige?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av sAnden

precis vad jag menade!

Nu blir jag bara förvirrad, vem är vem?

Schysst, att jag fick överleva i alla fall!

EDIT: MemberX, det kan förklara att du behöver lyfta luren för att få igång ditt Internet, men jag kan sätta min högra hand på att det inte förklarar att du inte kan använda din router!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av VitoC
Hmm, tja, då får du nog hoppas bra länge, du glömmer kanske bort att Telia har verksamhet i andra länder än sverige?

Nu blir jag bara förvirrad, vem är vem?

Schysst, att jag fick överleva i alla fall!

EDIT: MemberX, det kan förklara att du behöver lyfta luren för att få igång ditt Internet, men jag kan sätta min högra hand på att det inte förklarar att du inte kan använda din router!

Förklara varför min router kopplar ned mig då.

Visa signatur

Sam: "Give me some intelligence."
Guard: "I don't have any intelligence."
Sam: "He, he, you just called yourself stupid."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MemberX
Förklara varför min router kopplar ned mig då.

Hmm, för att den är sönder?

Permalänk
Medlem

Mitt telia dog idag ca 15 min, har nästan aldrig hänt förut.

Visa signatur

[Asus P5Q-E] [Q6600 G0 @ 3,6 ghz] [Scythe Yasya] [Gigabyte Gtx 460 1gb] [4x2 Gb Kingston HyperX PC8500] [OCZ ModXstream Pro 700 W ] [Crucial M4 128 gb ]
HTPC - AMD Athlon X2 5050e - M4N78-VM - Kingston HyperX 2 GB - Seagate 7200.12 1 TB - Seagate Green SATA III 2TB

Permalänk

Du har ju inte kopplat rätt för fem öre.

Visa signatur

///STOLLEN

Permalänk

Helt ärligt så hoppas ju jag att ingen dör, men nu får Telia liksom ge sig.