Permalänk

Problem me nya delar

jag har inkasserat lite nya delar bla.

moderkort: Asus K8V-SE Deluxe K8T800 3DDR-DIMM 5PCI GBLAN SATA Raid Audio WiFi Socket754 ATX

http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artId=ASK8VSEDLX

Processor: AMD Athlon64 Newcastle 3000+ AX 2000MHz/2.0GHz 512kb Boxed (with cpu-cooler!) Socket754

http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artId=ATH64-3000AX...

sen har jag två stycken twinmos 512:or

jag vet att jag har kopplat in allting rätt men när jag slår på datorn så startar den men det kommer inte upp nånting på skärmen så skärmen är helt svart bara!!

Nån som vet va de kan va för fel??

Visa signatur

K8V SE Deluxe | A64 newcastle 3000+ | 3*512 kingston | radeon x800 pro | 2*250 gb Hitachi sata 2*120 gb WD | 10053p i 3dmark 03=)

Permalänk
Avstängd

Grafikkorten skulle jag gissa...

Permalänk

nej jag har provat grafikkortet i en annan dator, så de e inte de iaf!!

Visa signatur

K8V SE Deluxe | A64 newcastle 3000+ | 3*512 kingston | radeon x800 pro | 2*250 gb Hitachi sata 2*120 gb WD | 10053p i 3dmark 03=)

Permalänk

Jag har hafft samma problem, men i mitt fall så var det tft-skärmen som krånglade.
Jag måste alltid först sätta på daton SEN skärmen lycka till
MVH Stefan

Permalänk

inte de heller har provat me både tft och crt men inget funkar=(

Visa signatur

K8V SE Deluxe | A64 newcastle 3000+ | 3*512 kingston | radeon x800 pro | 2*250 gb Hitachi sata 2*120 gb WD | 10053p i 3dmark 03=)

Permalänk
Medlem

Köpte precis samma moderkort, dock med en Sempron CPU. Första problemet jag fick var att moderkortet inte stödde den CPUn. Så det vara bara att börja dagen med att flasha BIOS. Jag fick iofs bild på skärmen men detta kanske hjälper dig ändå?

Permalänk
Medlem

Hade samma problem förr... då var det moderkortet som var trasigt. Men det kan lika gärna vara processorn, och minnena med för den delen. Så tyvärr är sånt där lite klurigt att ta reda på vad det är. Mest troligt är moderkortet eller processorn, du borde försöka låna en processor med samma sockel för att ta reda på vad det är som är trasigt. Låter märkligt dock när både moderkort och processor är nya. Om du rannsakar dig själv är du säker på att allt gick bra under installationen? Du hade på dig antistatarmband och så vidare? Ingenting som kan ha gjort att moderkort främst men även processor fått skada från statisk electricitet?

MVH Wipe