Permalänk

Inställningar i Firefox

Har börjat använda Firefox i stället för Explorer eftersom alla rekomenderar det. Och visst, det funkar väll bra, men det är ett par saker som jag stör mig på. Men det kanske bara är inställningar som går att ställa om?

Först och främst scrollhjulet på musen. När man sitter och surfar och råkar trycka på hjulet så öppnas det nya flikar. Eller, om man inte trycker på en länk så blir det en sån där markering som gör att bilden scrollar om man rör muspekaren. Så, hur stänger man av knappen i scrollhjulet? Eller skall jag behöva skruva upp musen och koppla ur knappen?

Och nästa grej då. När man trycker ctrl+n öppnas ett nytt fönster upp. Men till skillnad från explorer så får man upp startsidan. Jag vill ju ha en ny sida med samma innehåll som den jag var på. Hur fixar man detta?

Och sist men inte minst då. Firefox klarar inte av den automatiska inloggningen på vissa forum. Det är minst sagt irriterande att behöva logga in manuellt när det finns stöd för autoinloggning. Går detta att fixa, eller är det bara att leva med?

Permalänk
Medlem

Allt finns som plugins.
Kolla på https://addons.update.mozilla.org/?application=firefox

Sen ang. sista grejen. Det har med cookies att göra låter det som. Ställ in det i Options att tillåta cookies.

Visa signatur

Swec @ 2001 / Chalmerist - Javisst!
'Den som har flest prylar när han dör vinner!'

Permalänk

Där fanns en del skumma grejer, jag har hittat några stycken som kanske kan hjälpa på mina problem.

För övrigt tillåter jag cookies, och inloggningen funkar fint på alla andra forum

Edit: Tack förresten

Permalänk

Kanske inte svar på frågan men det finns massa "coola" tweaks på sidan about:config också!

Visa signatur

Probably the best Hkkathome© in the world...
*** Borde inte C++ heta ++C istället? ***

Permalänk
Medlem

Re: Inställningar i Firefox

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Baalzamon

Och nästa grej då. När man trycker ctrl+n öppnas ett nytt fönster upp. Men till skillnad från explorer så får man upp startsidan. Jag vill ju ha en ny sida med samma innehåll som den jag var på. Hur fixar man detta?

mm jag stör mig på de me att de inte kommer på samma sida...skulle heller trycka ner Ctrl + t (så kommer de up en filk) de mkt bättre så om du öppnar många sidor

Visa signatur

CPU: AMD 64 4000+ | Moderkort: MSI K8T NEO2 FIR | RAM: 1536mb | HD: maxtro 200GB x 2 | GraFikort: ATI x850xt | Med!a: nec dvd+RW | Nätvarkort: D-Link DGE-528T 10/100/1000 Mbps | Skärm: tft 21" | Mus: Razer Diamondback Magma | Musmatta: Razer eXac

Permalänk
Avstängd

Explorer? Oj, vad UNIX detta låter! Hejdå.

Visa signatur

Sinnulla oon iso pää

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Morti
Explorer? Oj, vad UNIX detta låter! Hejdå.

Explorer? Vad fick du det ifrån? Firefox står det väll ändå? Och det hör inte direkt till Microsoft, så jag valde att lägga tråden här. Har du något att tillägga angående topic, så gör gärna det. I annat fall kan du vara tyst.

Permalänk

Om du kör Firefox under Windows skall tråden ligga i Microsoft-forumet.

Permalänk

Jaja, förlåt då. Låt tråden sjunka nu om ni inte har något angående mitt problem att tillägga.

Permalänk
Medlem

I firefox, öppna url:n about:config

Leta reda på
browser.tabs.opentabfor.middleclick

och sätt den till 'false' (dubbelklicka på den).

Testa att sätta denna till 'true' för att fixa med lösenordsproblemet.
wallet.crypto.autocompleteoverride

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zyk
I firefox, öppna url:n about:config

Leta reda på
browser.tabs.opentabfor.middleclick

och sätt den till 'false' (dubbelklicka på den).

Testa att sätta denna till 'true' för att fixa med lösenordsproblemet.
wallet.crypto.autocompleteoverride

Tackar så mycket, det gjorde gott på knappen i mushjulet! Men den andra hittade jag inte? Fast det gör inte så mycket, det var mest knappen som jag retade mig på.