Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Plexus
Använda lockpicks istället för sprängladdning när ni ska öppna låsta dörrar. Bättre att överraska fienden.

Har inte spelat så mycket, men jag har använt sprängladdning när jag villa överaska.
Iallafall när fienden är direkt i rummet bakom dörren.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av estoves
Har inte spelat så mycket, men jag har använt sprängladdning när jag villa överaska.
Iallafall när fienden är direkt i rummet bakom dörren.

Grejen är att det tar någon sekund extra innan gubben kastar in bangen. Först blåser dom dörren, vilket fienden hör och hinner reagera. Så överraskningsmomentet med flashbangen försvinner anser jag.

Visa signatur

Dell Studio 1749

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Plexus
Grejen är att det tar någon sekund extra innan gubben kastar in bangen. Först blåser dom dörren, vilket fienden hör och hinner reagera. Så överraskningsmomentet med flashbangen försvinner anser jag.

tyckte att swat 3 var bättre på den delen.där kastade dom in den utan att måste omgruppera sej och hålla på,dvs dom var mycket kvickare på att överaska i swat 3.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk

Om ni inte vill att era kollegor ska skjuta ihjäl alla så är det väl bara att ge dem Beanbags bössorna eller "paintballpistolerna"

Permalänk
Medlem

Dålig AI, flera gånger har terrorister stått och skjutit mot mina gubbar, dom har bara vänt ryggen mot och inte gjort nåt. Har sett flera gånger när terrorister öppnar dörrar, mitt team står och vaktar men dom vänder sig inte om för att kolla vem som öppnar dörren, varpå dom blir pepprade med en salva och dör.

När man ber dom kasta in flashbangs så händer det ofta att dom kastar mot väggen så den studsar ut igen och flashar hela teamet.

Dom har en förmåga att stå ivägen när man ska gå, dom vägrar dessutom flytta sig.

Hoppas dom fixar alla problem i en fet patch, för som det är nu blir man mest irriterad när man spelar.

Ibland när man ber gisslan sätta sig ner så man kan sätta handbojor på dom, så vägrar dom. Då sprejar man antingen med pepparspray eller ger dom en stöt med stungun då brukar dom lyda order. Men en gång hade jag glömt dessa saker, så jag provade skjuta gisslan i benet, ändå vägrade personen sätta sig ner. Hallå, hur verklighetstroget är det då? inte vidare. För mig skulle det räcka om ett swat-team viftade med en polkagris i nyllet på mig, jag skulle lagt mig raklång på golvet!

Rainbow-six är mycket bättre, mer verklighetstroget, bättre skademodeller och vapnen är verkligare.

Permalänk
Medlem

Att gubbarna dör är inte allför konstigt då man räknar tio soldater på en fiende när man talar om SiB. Förvisso ett datorspel men endå

Permalänk

Jag saknar möjligheten att kunna öppna dörren litegranna bara, eller det kanske man kan?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hummmii
Att gubbarna dör är inte allför konstigt då man räknar tio soldater på en fiende när man talar om SiB. Förvisso ett datorspel men endå

Det är rätt kalla regler och taktiker i SiB jo:p Innan min utbildning så hade jag en helt annan uppfattning om det hela. Känns rätt coolt endå att coopa detta spel med ens gamla stridspartners. Den där panikfyllda kännslan återkommer nästan när man ska rensa ett rum i spelet. Underbart att proppa en bana full med terrorister och "rensa" hela stället:p Synd att man inte gör det i SP.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Svarre
Om ni inte vill att era kollegor ska skjuta ihjäl alla så är det väl bara att ge dem Beanbags bössorna eller "paintballpistolerna"

men hur gör man för att dom SKA skjuta ihjäl fienderna?
det är så fruktansvärt frustrerande att det ej finns nått "open&kill" allternativ.
dom kutar in,börjar skrika och för det mesta så lyder inte fienden och börjar skjuta mot min grupp och vips så är halva gruppen död:(

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mangemani
men hur gör man för att dom SKA skjuta ihjäl fienderna?
det är så fruktansvärt frustrerande att det ej finns nått "open&kill" allternativ.
dom kutar in,börjar skrika och för det mesta så lyder inte fienden och börjar skjuta mot min grupp och vips så är halva gruppen död:(

Håller med. Tycker singelplayer delen är ganska dålig pga den korkade AIn, brukar oftast använda gubbarna till att arrestera och storma rummen ensam.

Visa signatur

[Asus P5Q-E] [Q6600 G0 @ 3,6 ghz] [Scythe Yasya] [Gigabyte Gtx 460 1gb] [4x2 Gb Kingston HyperX PC8500] [OCZ ModXstream Pro 700 W ] [Crucial M4 128 gb ]
HTPC - AMD Athlon X2 5050e - M4N78-VM - Kingston HyperX 2 GB - Seagate 7200.12 1 TB - Seagate Green SATA III 2TB

Permalänk
Medlem

Poliser kan inte bara springa in och skjuta det första dom gör, orealistiskt. De ska bara skjuta om misstänkta drar/siktar vapnet eller skjuter ju.

Visa signatur

infowars - prisonplanet

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LeRonk
Poliser kan inte bara springa in och skjuta det första dom gör, orealistiskt. De ska bara skjuta om misstänkta drar/siktar vapnet eller skjuter ju.

Men det gör dom ju inte ändå. En snubbe sköt ner hela mitt team med en ak47 medans mitt team stod o tittade på. (dom skrek lite på honom)

Visa signatur

CPU Phenom II X4 965BE | Corsair Cooling Hydro H50 | MB Gigabyte GA-790XTA-UD4 | RAM A-Data DDR3 8GB 1600Mhz Game Series | GPU Sapphire 7950 Vapor-X | PSU Corsair HX 650W | HD 60GB Corsair Force |640GB Western Digital Black 64MB SATA III + 1.5TB Samsung EcoGreen F2 | Cooler Master Storm Sniper Mesh |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Audioslave
Jag saknar möjligheten att kunna öppna dörren litegranna bara, eller det kanske man kan?

Saknar det också, tror det är i rainbow six ravenshield där kan man med scrollen på musen öppna hur lite och mycket man vill.

En annan sak som är lite dumt är att man får negativa poäng om man skjuter ihjäl en terrorist. I verkliga livet så kan jag lova att swat skjuter först och frågar sen, ifall någon riktar ett vapen mot dom.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av midiland
Dålig AI, flera gånger har terrorister stått och skjutit mot mina gubbar, dom har bara vänt ryggen mot och inte gjort nåt. Har sett flera gånger när terrorister öppnar dörrar, mitt team står och vaktar men dom vänder sig inte om för att kolla vem som öppnar dörren, varpå dom blir pepprade med en salva och dör.

När man ber dom kasta in flashbangs så händer det ofta att dom kastar mot väggen så den studsar ut igen och flashar hela teamet.

Dom har en förmåga att stå ivägen när man ska gå, dom vägrar dessutom flytta sig.

Hoppas dom fixar alla problem i en fet patch, för som det är nu blir man mest irriterad när man spelar.

Ibland när man ber gisslan sätta sig ner så man kan sätta handbojor på dom, så vägrar dom. Då sprejar man antingen med pepparspray eller ger dom en stöt med stungun då brukar dom lyda order. Men en gång hade jag glömt dessa saker, så jag provade skjuta gisslan i benet, ändå vägrade personen sätta sig ner. Hallå, hur verklighetstroget är det då? inte vidare. För mig skulle det räcka om ett swat-team viftade med en polkagris i nyllet på mig, jag skulle lagt mig raklång på golvet!

Rainbow-six är mycket bättre, mer verklighetstroget, bättre skademodeller och vapnen är verkligare.

Nu har jag fortfarande bara spelat SP/MP demot än så länge men jag har mycket svårt att tro att R6 är bättre på alla de punkterna du nämner.

R6 och (GR för den delen) starka sida har aldrig varit AIn i mitt tycke. Ens team mates är puckade och man har för dålig kontroll över dom och fiende AI var inge vidare heller, dra upp svårighetsgraden och dom får superreflexer. SWAT3 är mer realistisk än några av R6 spel enligt min mening och hoppas verkligen inte att 4:an är sämre. SWAT baserar sig till skillnad från R6 på en riktig polisstyrka och de har haft riktiga SWAT medlemmar för att rådgöra med.

Säger inte att du har fel eftersom jag inte kört det än men jag hoppas att du har det

Permalänk

Men det borde ju finnas någon fil som gör att man kan ändra AI'ns reaktioner.

Visa signatur

CPU Phenom II X4 965BE | Corsair Cooling Hydro H50 | MB Gigabyte GA-790XTA-UD4 | RAM A-Data DDR3 8GB 1600Mhz Game Series | GPU Sapphire 7950 Vapor-X | PSU Corsair HX 650W | HD 60GB Corsair Force |640GB Western Digital Black 64MB SATA III + 1.5TB Samsung EcoGreen F2 | Cooler Master Storm Sniper Mesh |

Permalänk
Medlem

Är det bara för mig som det inte går att välja upplösningar över 800x600?

Väljer jag 1024x768 så får jag i själva verket 640x480, och väljer jag den högsta upplösningen (1600xnågonting) så blir det 800x600. Jag kan se detta genom en funktion på min skärm som visar den aktuella upplösningen.

Någon som har en lösning? Snälla, skrik inte "KÖP SPELET" nu.

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”

Permalänk

2000+ HAR DU KÖPT SPELET!?!?! *Skämt*

hmm har du någon ovanlig typ av skärm kanske? som måste ha drivrutiner så att spelen kan ställa in upplösningen

Visa signatur

Alienware 15R3, 7820HK, 16 GB DDR4 2667 MHz, 1080 Max-Q, 512 GB SSD + 1 TB 7200 RPM, 15.6" 120 Hz TN+WWA G-Sync, Killer 1550

Permalänk

Hehe, det var kul i COOP. Jag och min morbror körde på sjukhus och bomb-hotell banorna, det var lite svårt med bara två spelare. Speciellt med tanke på att det var första gången min morbror spelade något Swat spel. Men efter flera timmars spelande så lyckades vi klara bomb-hotell banan.

Jag gillar verkligen fiendernas AI, de är luriga som fasen tycker jag. Fejkar att ge upp, puttar fram gisslan osv (kanske inte deras förtjänst egentligen, men coolt var det).

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HackeR_54
2000+ HAR DU KÖPT SPELET!?!?! *Skämt*

hmm har du någon ovanlig typ av skärm kanske? som måste ha drivrutiner så att spelen kan ställa in upplösningen

Nja, det fungerar ju bra i alla andra spel + att jag har drivrutiner

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”

Permalänk
Medlem

SÅ besviken jag blev på detta. Måste hålla med dom som klagar på AI'n, både skurkar o kollegor är lika korkade/oförutsägbara som i 3an. Hänger väl ihop lite med själva motorn oxå, som t ex att man ibland kan stå tätt inpå en skurk o skrika men inget händer för skurkfiguren inte blivit "triggad", medans dom i andra fall har ögon i nacken kombinerat med röntgensyn och värmesökande ammunition.
Kollegorna kan skjuta o döda så fort dom ser en misstänkt, medans man får poängavdrag om man själv skulle råka skjuta nån som inte först har skjutit o sårat en. Dom är överdrivet effektiva ibland, och ibland löjligt klumpiga, vilket ofta resulterar i att dom står i klunga o blir knäppta en efter en (samt droppar rök o flashbangs framför fötterna som redan nämts). Värsta är ändå när man ger en order men råkar stå 1mm "fel", vilket gör att hela laget står stilla o gnäller på att man är ivägen. Kan man använda sina snipers till annat än övervakning? Varje gång jag använt dom för att skjuta har det blivit poängavdrag.
Varningskott och/eller benskott har ingen som helst effekt, istället är man tvungen att gå nära o spraya peppar, eller plocka fram en taser.
Vad mer kan jag klaga på? Vapenljuden är lama, alla låter ljuddämpade. Ingen märkbar skillnad mellan hur olika vapen beter sig, eller vilken ammo man använder (förutom den uppenbara skillnaden mellan kulvapen och hagelgevär). Skurkarna har ofta identiska vapen med polisen (hur lätt är det att få tag på en G36 eller swat-spec'ad M4?). Samma gamla uttjadade skurkar, kristna sekter och abortmotståndare, milismän och dom vanliga pundarna. Hur vore det med "uppdaterade" hotbilder?
Kort var det också, dom 13 uppdragen tog inte många timmar, och svårighetsgraden ökar inte ju längre man kommer. Multiplayer kan nog vara kul om man känner dom man spelar med, att bara hoppa in o "pubba" lite känns värdelöst.
Man kunde tro att dom tillbringat de här 5 åren av utveckling till mer än bara putsa lite på grafiken och designa nya banor.

Så, sorry för allt gnäll, bara tvungen att skriva av mig. Hade sett fram emot detta länge, och efter besvikelsen med BiA så blev det bara för mycket

Visa signatur

Asus A8N-E, AMD64 X2 4200+, 2GB RAM, Geforce 7800GT, SB Audigy 2 ZS.

Permalänk
Medlem

Kan hålla med lite men är dte inte meningen att motståndarna ska ha lite olika humör. Vissa sjuter än direkt när dom ser än. Andra tvekar, och andra sjuter inte men vägrar lägga ner vapnet...

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bimmaboy

Varningskott och/eller benskott har ingen som helst effekt, istället är man tvungen att gå nära o spraya peppar, eller plocka fram en taser

du ska tryck knapp "F" för ropa ner med vapen då dom ger upp..om inte då skjutar,men dom kan lura ibland

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av
du ska tryck knapp "F" för ropa ner med vapen då dom ger upp..om inte då skjutar,men dom kan lura ibland

Citat:

Ursprungligen inskrivet av
ja precis..jag använda *det* några veckor till jag fick pengar så jag SKA köpa den,punkt slut.

och ska vi lite lite swat4 ikväll? då kom in på

swec-swat4-2
pass: swec

Alltså seriöst, lägg ner SWAT 4 ett tag och ta upp en svenska grammatik bok.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av chillerW
Alltså seriöst, lägg ner SWAT 4 ett tag och ta upp en svenska grammatik bok.

Det var väl ändå jävligt onödigt?
Lägg ner din attityd istället kanske.

Permalänk

Väldigt bra spel, grupp AI och fiende AI behövs dock filas på :=)
Jag gjorde lumpen som Stadsskytte och man får lite flashbacks hur det var att rensa rum

Sen fler SP uppdrag behövs verkligen, blev förvånad att det var så få...

Permalänk

klarade ut spelet nu.
VÄLDIGT underhållande som kanske tidigare har sagts:).
fan vad vidrig den där banan på barn sjukhuset var(tror det var ett barn sjukhus) när man hittade nergrävda ungar i källaren:(,obehagliga scener,men det är ju sånt som polisen får möta ibland:/.

nä,även fast det var lite kass AI,så ger jag spelet 4 utav 5 möjliga.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -ymer-
Det var väl ändå jävligt onödigt?
Lägg ner din attityd istället kanske.

Sverige har en av världens bästa utbildningar och gratis skolning fram tills man är myndig, då borde man väl åtminstone kunna begära lite bättre grammatik.
Jag kan förstå stavfel och ett och annat grammatik fel, men herregud det där är ju löjligt.

Det ser ut som om han skolkar från skolan för att spela pc spel istället.

Tag vara på eran skolgång, det finns så många i världen som inte får en tiondel av den utbildningen vi får.. och gratis är den också.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mangemani
klarade ut spelet nu.
VÄLDIGT underhållande som kanske tidigare har sagts:).
fan vad vidrig den där banan på barn sjukhuset var(tror det var ett barn sjukhus) när man hittade nergrävda ungar i källaren:(,obehagliga scener,men det är ju sånt som polisen får möta ibland:/.

nä,även fast det var lite kass AI,så ger jag spelet 4 utav 5 möjliga.

Children of Tarrone: En sekt som tagit över ett gammalt lägenhetskomplex, hemskt det där med barnen i källaren...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mangemani
fan vad vidrig den där banan på barn sjukhuset var(tror det var ett barn sjukhus) när man hittade nergrävda ungar i källaren:(,obehagliga scener,men det är ju sånt som polisen får möta ibland:/.

Oj, blev sugen på att spela det nu.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av chillerW
Sverige har en av världens bästa utbildningar och gratis skolning fram tills man är myndig, då borde man väl åtminstone kunna begära lite bättre grammatik.
Jag kan förstå stavfel och ett och annat grammatik fel, men herregud det där är ju löjligt.

Det ser ut som om han skolkar från skolan för att spela pc spel istället.

Tag vara på eran skolgång, det finns så många i världen som inte får en tiondel av den utbildningen vi får.. och gratis är den också.

Så tanken har inte korsat skallen din att han kanske verkligen försöker skriva grammatiskt korrekt, då han möjligtvis inte kommer här ifrån?
Kan finnas många andledningar, men du måste givetvis ta ställningen som en bättre människa för att sedan trycka ner honom?

Väx upp lite killen, öppna upp ögonen för en stund.

För övrigt tycker jag Swat 4 verkar rätt kul. Har bara spelat "training tutorial", men det verkar ha bra potensial