Permalänk
Medlem

Hemsida!!

hej, hade inget att göra i kväll. Så bestämde mig för att göra en hemsida.
Här är designen.
http://frip.dk/shodiaq/lucasweb/index.html

Ge för gudsskull tips.
Va inte fega, säg verkligen vad ni tycker. Sedan vill jag gärna att ni ska motivera varför ni tycker just så.
Så lär jag mig också på det hela.

Mvh Lucas

Ps: Jag vet att jag stavat fel på Välkomna

Visa signatur

Samsung TFT 22" 2233RZ Svart 120HZ - 640GB Western Digital Black 64MB SATA III - Corsair 4GB (2x2048MB) 1333MHz XMS3-10600 - AMD Phenom2 X4 965 3,4GHz Black Edition - Gigabyte GeForce GTX 460 1GB OC - Fractal Design Define R3, Svart - Corsair TX 650W 80+ - Gigabyte GA-870A-UD3 - Cooler Master Hyper 212 Plus

Permalänk
Medlem

Ser väl helt ok ut. Tycker dock att dom svarta ränderna gör att texten på menyerna verkar ha dålig kontrast.

Dessutom så ser det förmodligen väldigt lustigt ut i höga upplösningar eftersom sidan då bara kommer ligga på betydligt mindre än halva bilden

Permalänk
Medlem

Tack för ett sådant snabbt svar. Jag har nu åtgärdat ditt andra tips. Då jag inte gjort det möjligt för sidan att utvidga sig.
Dock förstår jag inte ritkgit ditt första tips/problem :).

Visa signatur

Samsung TFT 22" 2233RZ Svart 120HZ - 640GB Western Digital Black 64MB SATA III - Corsair 4GB (2x2048MB) 1333MHz XMS3-10600 - AMD Phenom2 X4 965 3,4GHz Black Edition - Gigabyte GeForce GTX 460 1GB OC - Fractal Design Define R3, Svart - Corsair TX 650W 80+ - Gigabyte GA-870A-UD3 - Cooler Master Hyper 212 Plus

Permalänk
Medlem

Jag tyckte att det såg bra ut, förutom att loggan var lite förstor för min smak. Annars var den snygg

Visa signatur
Permalänk
Medlem

1. Snälla, ha inte de svarta ränderna över själva "innehållet" på sidan...
Blir så svårt att se och jobbigt för lilla ögat.

Alltså, ta bort ränderna som är över/bakomo texterna

2. Titeln på sidan är just nu: "Untitled-3" Ändra !!!

3. Det är sidscroll!!!! (1024x768) Förbjudet

Annars en stilrent sida

//Richard

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Unreality_88
1. Snälla, ha inte de svarta ränderna över själva "innehållet" på sidan...
Blir så svårt att se och jobbigt för lilla ögat.

Alltså, ta bort ränderna som är över/bakomo texterna

2. Titeln på sidan är just nu: "Untitled-3" Ändra !!!

3. Det är sidscroll!!!! (1024x768) Förbjudet

//Richard

Äntligen sa någon det :).
Ska ändra ränderna. Det gör jag imorgon. Nu ska jag äta.

Visa signatur

Samsung TFT 22" 2233RZ Svart 120HZ - 640GB Western Digital Black 64MB SATA III - Corsair 4GB (2x2048MB) 1333MHz XMS3-10600 - AMD Phenom2 X4 965 3,4GHz Black Edition - Gigabyte GeForce GTX 460 1GB OC - Fractal Design Define R3, Svart - Corsair TX 650W 80+ - Gigabyte GA-870A-UD3 - Cooler Master Hyper 212 Plus

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sAnden
Äntligen sa någon det :).
Ska ändra ränderna. Det gör jag imorgon. Nu ska jag äta.

Äta såhär sent?
Ok

sova...
Glöm inte sidscrollen, den är läskig. Hur kan det bli det på den sidan? finns ju inget innehåll på bredden?

//Ricahrd

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Unreality_88
Äta såhär sent?
Ok

sova...
Glöm inte sidscrollen, den är läskig. Hur kan det bli det på den sidan? finns ju inget innehåll på bredden?

//Ricahrd

Ja fan, 7 ostmackor.

OnT: Hmm, jag har inte optimerat den för FF än.
Äh vet inte om jag orkar. Har redan tröttnat på designen. Denna hamnar i papperskorgen :).

God natt.

Visa signatur

Samsung TFT 22" 2233RZ Svart 120HZ - 640GB Western Digital Black 64MB SATA III - Corsair 4GB (2x2048MB) 1333MHz XMS3-10600 - AMD Phenom2 X4 965 3,4GHz Black Edition - Gigabyte GeForce GTX 460 1GB OC - Fractal Design Define R3, Svart - Corsair TX 650W 80+ - Gigabyte GA-870A-UD3 - Cooler Master Hyper 212 Plus

Permalänk
Medlem

Maximerar man webbläsaren på en skärm med upplösningen 1280x1024 ser det grymt fult ut att ha hela webbsidan inknöad på enbart vänstra halvan, eftersom designen är rätt så smal. Annars, schyssta färger. Förutom de där läskiga ränderna som gör att jag vill putsa glasögonen.

Permalänk

Såg bra ut layoutmässigt, men jag tyckte verkligen inte om de svarta "scanlines"-en du har över hela sidan. Dessutom finns det ingen svart border längst ner i tabellen, som det finns på alla andra delar av den

Sen förstår jag inte riktigt varför det finns en horisontell skroll när det inte behövs skrollas?

Visa signatur

UNIX/Programmering.

Permalänk
Medlem

Bort med ränderna.

Har aldrig funderat på att verkligen designa något istället för att bara ta en bild och lägga på exakt samma mall som på alla dina tidigare uppvisade sidor??

Fattas en border längst ner {border-bottom: 1px; border-style?: solid;}

Tycker inte spegelvändningen av texten är så lyckad faktiskt...

Och sist men inte minst, hur skulle det vara om du gjorde "sidan" mer komplett?? Kodar du aldrig det du gör? Och varför kan du, återigen, inte göra ett nytt koncept? Inte för att konceptet i sig är fult eller dåligt, utan för att alla ser likadana ut med olika bilder...

Permalänk
Medlem

Bort med ränderna! Ärligt talat, såg du inte själv att det inte var bra överhuvudtaget att ha diagonala streck som täcker hela sidan?

Sen undrar jag vad du hade tänkt göra med den stora blåa bilden, ska den ligga där hela tiden? I så fall är det ett enormt slöseri med utrymme, kan inte föreställa mig hur allt som ska få plats på en hemsida skulle kunna få plats i de tre rutorna där nere, det blir nog en hel del scrollande.

Permalänk
Medlem

Hehe, jag förstår precis vad ni menar. Angående att köra med denna linjära strecken på bilder, så har jag inte riktigt fått till det. Men nu försökte jag. Dock enligt er lyckades jag inte. Så jagl ägger ner det där.
Får ta och göra en ny. Asså jag suger på att göra grejer i photoshop. Fattar inte hur ni gör logos osv. Finns det inga grymma tutorials?

Visa signatur

Samsung TFT 22" 2233RZ Svart 120HZ - 640GB Western Digital Black 64MB SATA III - Corsair 4GB (2x2048MB) 1333MHz XMS3-10600 - AMD Phenom2 X4 965 3,4GHz Black Edition - Gigabyte GeForce GTX 460 1GB OC - Fractal Design Define R3, Svart - Corsair TX 650W 80+ - Gigabyte GA-870A-UD3 - Cooler Master Hyper 212 Plus

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Unreality_88
3. Det är sidscroll!!!! (1024x768) Förbjudet

Det är sidscroll i 1280x1024 med Då måste det bli "tokförbjudet" eller nått sånt? =/

Visa signatur

Min signatur, inte din, MIN.
Bort med tassarna O.o

Permalänk

Du gillar raster eller? Det är coolt men inte med för mycket.. Loggan vore tuffare om den var mindre och vill du göra den coolare kan du ha olika typsnitt på Lukas och på web (smaksak).

En annan fråga: har du tagit bilden själv? Copyright is the shit..

Men du är på god väg

Mina sidor:

www.morsil.tk
www.jonaslindgren.tk (inte klar)

Visa signatur

Mina sidor.
www.jonaslindgren.tk (inte klar)
www.morsil.tk

Permalänk

För mycket scanlines, ser bara fult ut :/

Permalänk
Medlem

Kanske någon liten råtta som ligger och gnager på linan. Det verkar gå lite väl segt att ladda denna sida. Tycker att bilden är för flådig. Tar ju upp nästan halva sidan. Nej vänta nu den tar ju upp halva sidan! Tycker dessutom att det spegelvända ser dumt ut. Btw när jag nu har kommit igång så får jag ont i huvudet av ränderna

Visa signatur

i 300 kan ingen höra dig skrika..

Permalänk
Inaktiv

Lite för randigt för min smak