Vad för får jag en typ av blåskärm när jag har spelat?

Permalänk
Medlem

Vad för får jag en typ av blåskärm när jag har spelat?

hej..
ibland så kommer det upp en typ blåskärm där det står minnses... nått.

kan man göra åt detta eller e de bara att leva med?

Permalänk
Medlem

Felsök datorn, först med ett minnesprogram som t.ex. memtest86.. , hittar den inga fel så testa med att dra ner nya drivrutiner..

Visa signatur

Intel Core i7-3770K | NVIDIA Geforce GTX 980 | 16 GB DDR3 | DELL P2415Q | DELL U2711 | DELL U2410

Permalänk
Gäst

Troligen att maskinen blir för varm.
Prova att ta av en kåpa och ställ någon liten bordsfläkt intill.
Men riktar nu inte in fläkten,utom låt den står utmed sidan,om du förstår

Prova med den enkla felsökningen.
Det kanske inte skadar att köpa några extra fläktar.

Permalänk
Hedersmedlem

Läser man i datortidningar brukar de bara säga att man ska uppgradera grafikkortets drivrutiner, vilket inte alls behöver vara problemet. Detta brukar nog snarare bero på antingen någon defekt RAM-sticka eller liknande. Blir datorn för varm brukar det inte bli blåskärm, utan den brukar bara slå av direkt, iaf vad jag har erfarit.

Har du inte så mycket RAM så du måste använda det virtuella minnet kan det även bero på felaktiga kluster på hårddisken (exakt det hände med en dator jag hade), så då ska väl en komplett scandisk fixa det genom att låsa de kluster som är felaktiga så att de inte används längre.

Visa signatur

Nu med kortare användarnamn, men fortfarande bedövande långa inlägg.

Permalänk
Medlem

Re: Vad för får jag en typ av blåskärm när jag har spelat?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av zorgen
hej..
ibland så kommer det upp en typ blåskärm där det står minnses... nått.

kan man göra åt detta eller e de bara att leva med?

Hade du faktiskt talat om felmeddelandet för oss så hade det underlättat enormt i felsökningen.

Det du gjort är litegrann som att ringa bilmekanikern och säga "Jo, alltså det är nåt fel med min bil... nånting med den där grunkamojängen, vad heter den? Och vad är det för fel på den? Hur ska jag laga det?"

Visa signatur

Min andra dator är en IBM 709
If there was hope, it must lie in the proles, because only there, in those swarming disregarded masses, eighty-five percent of the population of Oceania, could the force to destroy the Party ever be generated.