World of Warcraft - skärmen dör?

Permalänk

World of Warcraft - skärmen dör?

Gokväll
Jag har ett mkt irriterande problem gällande WoW. När jag spelar så händer de mkt ofta att skärmen bara blir svart och går i standby-läge (precis som datorn e avstängd) men datorn är fortfarande på. Detta löser jag endast genom o trycka resetknappen så hoppar den igång igen.

Jag har bytt drivrutiner till gkortet till de senaste 5.4, och kör för tillfället helt oklockat på allt för att utesluta det, men skärmen blir fortfarande svart. Har ni nånsin hört nåt liknande? om ja, skriv gärna, jag är öppen för alla tips.

ha de.

Visa signatur

[- MSI K8N Neo2 Platinum ¤ AMD64 3200+ Winchester ¤ 2x1GB PC3200 A-DATA ¤ 6800LE ¤ 2x36GB Raptor Raid0 -]

Permalänk

Låter som problem med drivrutiner. Provat andra upplösningar? Drivrutiner till modekort? Händer det bara i spelet, eller ibland i windows också?

Visa signatur

- "ZyberZone är min nya hjälte." - LazyDroog, 2004-09-12 13:23
- "Saying that Java is nice because it works on all OS's is like saying that anal sex is nice because it works on all genders"

Permalänk

Jag bytte från ett par gamla catalyst , 4.8 eller 4.9 eller nåt till 5.4. har inte provat ändra upplösning , kör 1024x768 i spelet , i windows är den alltid stabil. drivrutiner till moderkortet har jag inte tänkt på, vet knappt vilka jag har, har nog de som kommer från skivan i kartongen.

Visa signatur

[- MSI K8N Neo2 Platinum ¤ AMD64 3200+ Winchester ¤ 2x1GB PC3200 A-DATA ¤ 6800LE ¤ 2x36GB Raptor Raid0 -]

Permalänk
Hedersmedlem

nätagg?

Visa signatur

Every time you create an iterator: God kills a kitten.

Permalänk

Karnivor?

Visa signatur

In the land of the blinds, the one eyed man is king!
♪♪ Återinför Övriga Ämnen ♪♪

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gi][Gurra
nätagg?

hur ska det kunna vara fel på nätagget då hans dator är igång men skärmen blir svart?

Visa signatur

"Cothax tells you : OK... sleep... try some. You type like either a drunk, or someone without sleep for the last few weeks. "

Permalänk

Det felet har jag också haft. Nu senast igår. Jag bytte då drivisar till grraffet men såg till att jag rensade hårt från de gammla. Först tar jag bort drivisarna med hjälp av unistall bara. Sen tar jag driver cleaner innan jag installerar de nya. Det har fungerat stabilt sedandess så testa o gör en ordentlig rensning så kan det lösa sig.

Permalänk
Medlem

Installerade ett 9600pro hos en kompis och laddade hem senaste catalyst drivisarna i tron att det va de bästa. Han hade strul som fan och kass prestanda till vi till slut testade med drivisarna på CD'n. Då funkade det......kände jag mig dum eller?

Visa signatur

För gammal för spel.......egentligen

Permalänk

Jag hade samma problem men det berodde på att min dator hade dåligt kylsystem. Den överhettades hela tiden så jag köpte o la till 2 nya fläktar.

Visserliggen låter den förjävligt men den fungerar fin fint

Permalänk
Avstängd

Kolla vad du kör för Hz, din skärm kanske inte klarar av Hz:en. Kan också beror på överhettning. Försök att byta upplösning och tanka någon stabil drivrutin.

Visa signatur

. C++
. PHP

Permalänk
Medlem

Hade samma problem innan med spel...det visade sig att det var fläkten på grafikkortet som pajat

Permalänk

Trodde det stod "World of Warcraft - skämten dör?"
lite lustigt kanske.

Permalänk
Medlem

Testat att stänga av skärmsläckare och standby läge för skärmen?

Permalänk
Medlem

Vet inte om det är samma men jag och några till har upplevt liknande problem ; http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&postid=5251244...

Saker gemensamt. MSI moderkort och nya AMD64 processorer

Hur länge har du haft ditt nuvarande system?

Permalänk

sorry, vatt lite afk, internet har varit nere.

jag kan testa stänga av skärmsläckare o standby-mode osv när internet funkar igen, jag funderar på o formatera skiten o lägga in winxp64 nu när allting strular ändå. Spelet kör jag i 1024*768 i 100Hz , och de har jag alltid kört andra spel i , så de vet jag att den klarar. kylningen tror jag inte de heller är , cpun är väl ~43-45*C när jag lirat , kör med chassisidan borta, och har testat köra med maxvarv på fläkten till gkortet med. Nätagget bör inte va nåt problem , tagan 480W som är relativt nytt, annars har jag haft denna setupen med amd64 + msi sen Winchester släpptes, kom inte ihåg när de var.

Visa signatur

[- MSI K8N Neo2 Platinum ¤ AMD64 3200+ Winchester ¤ 2x1GB PC3200 A-DATA ¤ 6800LE ¤ 2x36GB Raptor Raid0 -]

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av morris_-_2002
sorry, vatt lite afk, internet har varit nere.

jag kan testa stänga av skärmsläckare o standby-mode osv när internet funkar igen, jag funderar på o formatera skiten o lägga in winxp64 nu när allting strular ändå. Spelet kör jag i 1024*768 i 100Hz , och de har jag alltid kört andra spel i , så de vet jag att den klarar. kylningen tror jag inte de heller är , cpun är väl ~43-45*C när jag lirat , kör med chassisidan borta, och har testat köra med maxvarv på fläkten till gkortet med. Nätagget bör inte va nåt problem , tagan 480W som är relativt nytt, annars har jag haft denna setupen med amd64 + msi sen Winchester släpptes, kom inte ihåg när de var.

Fungerar windows 64-bit med 32-bit applikationer? eller finns WoW för winxp64?

Permalänk

ja de ska vara bakåtkompatibelt vad jag hört.

Visa signatur

[- MSI K8N Neo2 Platinum ¤ AMD64 3200+ Winchester ¤ 2x1GB PC3200 A-DATA ¤ 6800LE ¤ 2x36GB Raptor Raid0 -]