Köpt 6800le, datorn tjuter och vill inte starta..

Permalänk

Köpt 6800le, datorn tjuter och vill inte starta..

Var inne och köpte mig ett 6800le idag. Väl medveten om att det rekommenderas nätagg på minst 300w provade jag ändå med mitt 250w. Datorn började tjuta som en brandvarnare när jag försökte starta, och den slutade inte förän jag stängde av den..
Kan jag vara säker på att det är nätagget som är för klent, eller kan det vara andra orsaker?
Datorn är en Intel 2,4Ghz med 1Gb Ram.. Nåt mer jag behöver berätta om den?

edit: Då har man lärt sig nåt nytt då.. Nya grafikkort ska tydligen matas
med extra strömkabel.. Lite skämmigt, men är glad att jag iaf kom på det själv. Låter tråden stå kvar ifall det skulle finnas nån annan som är lika orutinerad som mig.

Visa signatur

*MSI P67A-GD55 *Intel Core i5 2500K *Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz XMS3 *Sparkle GeForce GTX 570 1280MB *Corsair SSD Force Series 120GB *1TB Western Digital Caviar Black *Corsair AX 850W 80+ GOLD *Fractal Design Define R3

Permalänk
Medlem

Bra att det löste sig iallafall! Alla gör ju misstag, eller hur?

-k0nsl

Visa signatur

Intel® Core i7-2600K @ 5.1GHz (Cuplex Kyros XT) | ASRock Z77 Extreme4 | 16GB RAM | Asus HD DirectCU 6870 (MCW55) | 2x OCZ Agility 3 RAID 0 (Linux Mint / Zorin OS).

Permalänk
Medlem

Re: Köpt 6800le, datorn tjuter och vill inte starta..

Citat:

Ursprungligen inskrivet av bitchybrat
Var inne och köpte mig ett 6800le idag. Väl medveten om att det rekommenderas nätagg på minst 300w provade jag ändå med mitt 250w. Datorn började tjuta som en brandvarnare när jag försökte starta, och den slutade inte förän jag stängde av den..
Kan jag vara säker på att det är nätagget som är för klent, eller kan det vara andra orsaker?
Datorn är en Intel 2,4Ghz med 1Gb Ram.. Nåt mer jag behöver berätta om den?

edit: Då har man lärt sig nåt nytt då.. Nya grafikkort ska tydligen matas
med extra strömkabel.. Lite skämmigt, men är glad att jag iaf kom på det själv. Låter tråden stå kvar ifall det skulle finnas nån annan som är lika orutinerad som mig.

RTFM

Visa signatur

Failure is always an option.....

Permalänk
Medlem

Massor som gjort det misstaget. Inget o skämmas över.

Permalänk
Medlem

hehe så sant

Visa signatur

Antec 182b | Intel Quad Q6600 @ 3 GHz| Thermalright Ultra 120 | Gigabyte P35 DS3 | Corsair PC6400 CL4 4x1024 MB | 8800 GTS 320 | Raptor 36 GB | Samsung SpinPoint 320 GB | Corsair Powersupply 520W | Eizo S2201W

Permalänk
Medlem

hehe jag satt i extra strömkabeln till min men jag glömde o koppla i till nätagget istället

Permalänk
Medlem

Gjorde faktist exakt samma sak när jag satte in mitt nya kort för 30 min sedan, tjejen trodde jag blev elktifierad där jag låg bakom datorn

Visa signatur

C2D 6400 @ 3Ghz | Gigabyte P35DS3 | 4gb Corsair 6400 | 8800GTS 640mb | 1.5 TB Samsung Spinpoint Sata2