Xbox 360? [Bilder, omröstning]

Permalänk
Medlem

Xbox 360? [Bilder, omröstning]

Asså har funderat på detta ett tag nu. För ett tag så såg jag en bild i en "pryl-tidning"(nämner inga namn) på vad dem trodde skulle bli den nya Xbox-consolen, något dem kallade Xbox 2, vilket jag inte förstår eftersom att det står Xbox 360 på den?. Den såg ut såhär; http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload2/56730_1107917.... Enligt mig är denna läskigt snygg, och jag hade absolut köpt denna!

However! Nu verkar det som dessa rykten dementeras fullständigt av, i princip, alla. Nu kommer den att få namnet Xbox 360, och se ut såhär: http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload2/xbox360.jpg.

Enligt mig så är detta "byte?" av design en stor miss, ta mig som exempel; När jag såg den första bilden så var det ingen tvekan om att jag skulle ha denna konsol, no matter what. Men nu börjar jag tveka, även om jag förmodligen köper den ändå. Och jag vet att det är spelglädjen o grafiken o .s.v. som räknas. Men jag anser att design är även det en viktig del i dess helhet.

Så nu frågar jag er, vilken design tycker ni är snyggast på consolen?

*Ska ju självklart säga, även om ni kanske förstår det, att detta är enbart RYKTEN, och det är inget jag kan bekräfta.

Visa signatur

"Is you´re refrigerator running? Because if it is, it´s probably running like you; very homosexually..."-Peter Griffin.

Permalänk
Medlem

alltså... båda är fake. titta bara på "powerknappen" eller vad den nu är på den undre bilden.

Visa signatur

SMPC 2003: Duron 650 @ 1454mhz (1a)
SMPC 2004: Duron 650 @ 1604mhz (2a)

Permalänk
Medlem

Den undre är rätt, men det är en teckning av hur den ska se ut.

Från MS egen site har det gått att få ut bilder på delar av burken, och hörnet ser ut som den undre bilden, fast i borstad aluminium istället för vit.

Sen kan det förstås vara fejkbilder de lagt upp, men det tror jag inte. Meningen är att få upp lite hype och ge hintar om hur boxen + spel kommer se ut.

http://www.ourcolony.net

http://screenshots.teamxbox.com/screen/36060/Xbox-360/

Permalänk
Medlem

Den övre är inte riktig. Det var en tidig idé som en helt fristående person hade om hur den kunde se ut.
Den undre är hur den faktiskt kommer se ut.

Permalänk
Medlem

eeeh? det står xbox 360 även på den övre saken och den är mkt snyggare. den andra saken ser ju ut som någon slags andra klass hem-pc för mindre begåvade användare

Visa signatur

PSN: Lexcose
0100
0010

Permalänk
Medlem

http://www.engadget.com/

Visa signatur

HP 6715s
500gb Extern HDD
Gamertag Jo11e

Permalänk

Japp, där har vi den. En äkta bild
Och handkontrollen är det fulaste som sett dagsljuset.

Visa signatur

UNIX/Programmering.

Permalänk
Medlem

Re: Xbox 360? [Bilder, omröstning]

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Messias
Asså har funderat på detta ett tag nu. För ett tag så såg jag en bild i en "pryl-tidning"(nämner inga namn) på vad dem trodde skulle bli den nya Xbox-consolen, något dem kallade Xbox 2, vilket jag inte förstår eftersom att det står Xbox 360 på den?. Den såg ut såhär; http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload2/56730_1107917.... Enligt mig är denna läskigt snygg, och jag hade absolut köpt denna!

Den är ju bara en design gjord av en privatperson som han tyckte skulle va snyggt. inget som alls har med microsoft att göra, medans den andra dock sägs vara läckta bilder från microsoft. Hur den ser ut på riktigt får vi antagligen se när dom visar upp den på E3 mässan, som det väl är sagt? Dessutom ska väl även PS3an visas upp.. sen hur det är med nintendos nya vet jag inte.

Visa signatur

Ryzen 7 5800X | 32GB DDR4 3200MHz | GeForce RTX 3080

Permalänk

Om Xbox2 ser ut som på bild #2 så har de lagt ner väldigt lite tid på designen av lådan. Inget specielt, knappast snyggt. Men XBox skulle se ut som på bild #1, så skulle jag utan tvekan köpa en sån, trots att jag är ingen konsol-människa.

Visa signatur

"The flames of freedom. How lovely. How just. Ahh, my precious anarchy.."

Permalänk
Medlem

De bilder som finns på Xbox360 i dagsläget, och som den troligtvis kommer att se ut, så tycker jag den ser ytterst plastig ut. Jag får ingen kvalitétskänsla av det man sett hittills, de borde ha putsat lite mer på själva materialet. Dock ser den bättre ut än Xbox. Upp till bevis blir det ju 12 maj (torsdag) när de presenterar den på MTV. Visas 13/5 22.00 på svenska MTV.

Visa signatur

🖥️ Intel 12700K@5.3GHz ~ ASUS TUF Z690 PLUS WIFI D4 ~ 32GB Ballistix 4000MHz CL16 ~ PNY GeForce RTX 4080 Verto ~ Fractal Define 7 Compact ~ Seasonic FOCUS GX 750W ~ Noctua NH-D15 ~ WD SN850 NVMe 1TB ~ Kingston NV1 NVMe 2TB

Permalänk
Medlem

bild nr 2 såklart eftersom den är mkt smidigare, i vilken hylla skulle en sån klump som nr1 passa i ?`:rolleyes:

Visa signatur

| 8700K | ASUS Z370-F STRIX | Deepcool 240 EX | G.Skill Trident Z 16GB 3000Mhz | ASUS GTX 1080 Strix | SAMSUNG 970EVO 500GB | Evga 1600W P2 | ACER XB271HU | NZXT H440W |

Permalänk
Medlem
Visa signatur

🖥️ Intel 12700K@5.3GHz ~ ASUS TUF Z690 PLUS WIFI D4 ~ 32GB Ballistix 4000MHz CL16 ~ PNY GeForce RTX 4080 Verto ~ Fractal Define 7 Compact ~ Seasonic FOCUS GX 750W ~ Noctua NH-D15 ~ WD SN850 NVMe 1TB ~ Kingston NV1 NVMe 2TB

Permalänk
Medlem

sfären ser ut som nåt konstigt rymdskepp, d måste smälta in me annat liknande man har i husét "vardagsrummet"

Visa signatur

where is the slyswat when you need one?

Permalänk

En kub funkar.. men en jädra boll? Nej tack. Då var ju den andra jädra mycket snyggare.

Visa signatur

"Har du glömt bort att Splinter Cell är tråkigt och att Metal Gear Solid piskar det som en läderintresserad tysk från Bayern?"

Permalänk

Om de ska kalla den 360 ska det fan vara en boll.

Visa signatur

Om du tycker att det jag skriver är för svårt för dig och att jag använder ord med för många stavelser - svara inte. Du får inte svara. Faktum är att du inte ens får läsa. Gå hem och mata dina getter.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dissident
Om de ska kalla den 360 ska det fan vara en boll.

Sant.

Visa signatur

Jag hatar anime | Socker ÄR knark | iRiver H320 Äger! | Vill ha en Mac Mini | Så skönt att vara ÖISare! |
"Leadership is the art of getting someone else to do something you want done because he wants to do it." - Dwight D. Eisenhower.

Permalänk
Medlem

Handkontrollen är ju fruktansvärt ful, bara hoppas den är skönt att hålla i jämfört med den första kontrollen som kom till nuvarande boxen.

Visa signatur

Ryzen 7 5800X | 32GB DDR4 3200MHz | GeForce RTX 3080

Permalänk
Avstängd

Hur ofta ser man runda lådor?

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

Tycker den översta, runda grejen, ser ganska hemsk ut...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZD
De bilder som finns på Xbox360 i dagsläget, och som den troligtvis kommer att se ut, så tycker jag den ser ytterst plastig ut. Jag får ingen kvalitétskänsla av det man sett hittills, de borde ha putsat lite mer på själva materialet. Dock ser den bättre ut än Xbox. Upp till bevis blir det ju 12 maj (torsdag) när de presenterar den på MTV. Visas 13/5 22.00 på svenska MTV.

På bilden från ourcolony ser det mycket bättre ut, nästan som metall. Men plastighet har ju inte hindrat någon konsoll tidigare, se bara på ps2 och gamecube.

Självklart tycker jag nr2, bollen ser inte klok ut.

Permalänk
Medlem

Jag tycker den är ful. Vitt är ju inte direkt den hetaste färgen på elektronik, dessutom bryter den stooooora svarta släden av på ett helt felaktigt sätt.

Om enheten är ful så är det inget mot den nya handkontrollen, dessutom kommer den att bli härligt smutsig efter en stunds spelande. Nej usch, jag väntar och håller tummarna för att PS3 kommer bli riktigt snygg istället.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sprucetwig
På bilden från ourcolony ser det mycket bättre ut, nästan som metall. Men plastighet har ju inte hindrat någon konsoll tidigare, se bara på ps2 och gamecube.

ja se bara på första Xbox, plastigt den med...

Men fösta bilderna på prototypen var snygga, men vem fan vill ha en fulltower vid tv:n?

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
ja se bara på första Xbox, plastigt den med...

Men fösta bilderna på prototypen var snygga, men vem fan vill ha en fulltower vid tv:n?

Fulltower? Om du menar bild 2 nu så är den väl kortare än ett PS2 (större versionen)

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

vem fan bryr sig om hur den ser ut egentligen? Det är funktionen som är det viktiga!

Tycker att båda bild 1 och 2 var mycket snygga. Ser ut som kvalité

Permalänk

Snyggast - Sfären
Funktionsdugligaste designen - Xbox 360

Röstade på bild #2

Visa signatur

Hej!