Permalänk
Medlem

Creativ Zen micro eller sony HD1

Hejsan alla swecare nu e det så här att jag ska ta och inföskaffa mig en riktig mp3.
Jag väljer mellan Micro och sony Hd1
Finns det någon här på forumet som har dessa prudukter så gärna säg vad ni tycker om dom själv så lutar det mest mot en Micro..!!

Mvh Jens

Visa signatur

//Jens

Permalänk

HD1 är väl ingen "riktig" mp3 spelare? Måste inte den uppdateras för att den ska kunna spela av mp3?

Visa signatur

- "ZyberZone är min nya hjälte." - LazyDroog, 2004-09-12 13:23
- "Saying that Java is nice because it works on all OS's is like saying that anal sex is nice because it works on all genders"

Permalänk
Medlem

jag vet inte..!!

Visa signatur

//Jens

Permalänk
Medlem

Sonyn kräver en FW-uppdatering för att fixa mp3.
Köper du Zen så se till att du bor nära stället du köper den på…

Visa signatur

Me fail english, thats unpossible!

Permalänk
Medlem

Inget av dem. Creative Zen Micro har dålig kvalitet och kommer troligen gå sönder inom nån månad för dig och Sonyn har inte MP3-stöd.

Permalänk
Medlem

vilken ska jag ha då..?

Visa signatur

//Jens

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av exZLime
vilken ska jag ha då..?

HD3?

Visa signatur

Citera mig när du skriver till mig, tack!

Permalänk
Medlem

iRiver H10

Visa signatur

THOR Lorride / Intel i7 3770K / GeForce GTX 680 / Corsair 16GB DDR3 1600MHz /
THOR Display IPS LED by Fujitsu / 23"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av exZLime
vilken ska jag ha då..?

Vad söker du?
Vad måste du ha för funktioner, vad vill du ha för funktioner och vad vill du inte ha för funktioner?

Vad som är en "riktig mp3" varierar ju rätt friskt
En del tycker om enkelheten hos en iPod, en del hatar iPod för att det är lite "n00b:igt" och endel verkar tycka att radio är det viktigaste i en mp3-spelare
(Jag skall köpa en teve, och det viktigaste är att den kan brygga kaffe…)
(Jag skall köpa en tidning, och det viktiaste är att sidorna kommer lösa så jag kan sortera dom i den ordningen jag vill ha dom…)

Visa signatur

Me fail english, thats unpossible!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kniv-mannen
Inget av dem. Creative Zen Micro har dålig kvalitet och kommer troligen gå sönder inom nån månad för dig och Sonyn har inte MP3-stöd.

sony:n har vist mp3 stöd, dock så måste den uppdateras med ny Firmwire för att få det. köper man istället HD2 eller HD3 så finns det redan inlagt.

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem

men vad ska det vara för problem med att lägga in det :s

P.s Iriver h10 är jag väldigt sugen på med men e det någon här på forumet som har en som skulle kunna säga vad dom tycker och tänker om den och kanske lite blier med i det hela hade varit väldigt bra

Visa signatur

//Jens

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av exZLime
men vad ska det vara för problem med att lägga in det :s

P.s Iriver h10 är jag väldigt sugen på med men e det någon här på forumet som har en som skulle kunna säga vad dom tycker och tänker om den och kanske lite blier med i det hela hade varit väldigt bra

Inga problem att lägga inn det. Tror dock sony tar någon hundralapp eller två för det?

Visa signatur

- "ZyberZone är min nya hjälte." - LazyDroog, 2004-09-12 13:23
- "Saying that Java is nice because it works on all OS's is like saying that anal sex is nice because it works on all genders"

Permalänk
Medlem

okej..!

Visa signatur

//Jens

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jens
sony:n har vist mp3 stöd, dock så måste den uppdateras med ny Firmwire för att få det. köper man istället HD2 eller HD3 så finns det redan inlagt.

Kostade in den firmwaren typ $20?

Permalänk

NW-HD3 och NW-HD5 (som ska komma nu i sommar nån gång ) verkar ju skapliga båda två. Små och fina. Zen Micro verkar ha kass kvalitet utifrån vad man hör på internet. Dock bra ljud och många fina funktioner.

Klarar HD1 mp3 med en firmware-upgrade? Jag tror inte att man kan uppgradera firmwaren själv. I USA måste man iaf skicka in den och pröjsa 30$ (som nämnts) eller nåt. Iofs om man får in all sin musik på den så gör det ju inte så mycket om den inte klarar mp3. Man behöver ju i så fall bara konvertera en gång (jag vet iofs inte hur smidigt detta är i sonicstage).

Visa signatur

-det finns ingen ödets och himmelens lag, det finns ingen slumpens cynism, människor lider vareviga dag, de lider av kapitalism
-Vilken otursmango, den låg som oskyldig, så tog hon fram flera

Permalänk

Jag har själv en HD1 som är uppgraderad till mp3stöd, och rekommenderar den inte. Att göra egna spelningslistor är onödigt krångligt, och den verkar inte vara så genomtänkt att använda, såfort man kommer in på djupet. Ska man bara ha den för att spela skivorna som de ligger på spelaren, så är den dock grym. Har bra ljud, bra batteritid och är liten, smidig och snygg.

Hade jag vetat att apple skulle släppa en mini med bättre batteritid, så hade jag väntat och köpt den istället.

PMa mig om du undrar något.

Permalänk

iPod Photo 30Gb eller om du föredra en lite mindre iPod Mini 6Gb

Visa signatur

Hej!

Permalänk
Medlem

En iPod Mini (4gb eller 6gb) skulle jag nog lagt pengarna på. Den nya generationen har bra batteritid, till skillnad från den första. Dessutom är 4gb-versionen riktigt billig.

Permalänk
Medlem

okej jag är väldigt sugen på en Iriver h10 ialllafall tror nog att det blir en sån..!!

Visa signatur

//Jens

Permalänk
Avstängd

exZLime, jag har en iRiver h10. Tycker det är en skitbra spelare. Snygg, liten osv. Det som är jobbigt är att firewaren är lite buggig, men det blir bättre. Men just nu har jag en iAudio m3 hemma också (en kompis) och den är trevlig den med. 20 eller 40 gb, och bara pyttelite större än h10. Det som är negativt med den är däremot att skärmen är separat, och vädligt liten.
Det kommer komma en iRiver h10 med 20gb också, som verkar väldigt trevlig.

Citat:

(Jag skall köpa en teve, och det viktigaste är att den kan brygga kaffe…)

Varför inte?

Citat:

(Jag skall köpa en tidning, och det viktiaste är att sidorna kommer lösa så jag kan sortera dom i den ordningen jag vill ha dom…)

Om jag ska läsa tidningen ungefär 6 timmar varje dag så vore det smidigt...

Visa signatur

óynk

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mobboffer
[B]
Det kommer komma en iRiver h10 med 20gb också, som verkar väldigt trevlig.

Den kommer dock att vara mycket större än H10 5GB.

Visa signatur

-det finns ingen ödets och himmelens lag, det finns ingen slumpens cynism, människor lider vareviga dag, de lider av kapitalism
-Vilken otursmango, den låg som oskyldig, så tog hon fram flera