Permalänk
Inaktiv

IBook 12", hur är skärmen?

Var o glodde på en IBook 12" igår.. Verka trevlig förutom en sak, skärmen! Är den verkligen så där matt/suddig som den jag såg? Jämförde med en PowerBook 15" o de var ju som natt och dag...

Hur tycker ni att era IBooks 12" skärmar är?

Permalänk
Medlem

Tjenare,

Svaghet hos iBook skärmen är den vertikalbetraktningsvinkeln. Gå kolla på den igen och testa att vinkla skärmen så förstår du vad jag menar. Suddigheten hos skärmen kan ha med kantutjämningen i OS X att göra. Den går att stänga av.

/Joakim

Visa signatur

P4 3,2E GHz | Asus P4P800 SE | 2*256MB PC3200 | Gigabyte 3D Rocket Pro Cooler| Sapphire Radeon 9800PRO@XT ,VF700-Cu | Maxtor 200GB 8Mb S-ATA |Aopen A600A - 350W | Logitech MX 1000 | Sony SMD-HS74P/S|
Powerbook 12" | 1,5GHz | 512MB ram | 60GB HDD | DVD/CD-RW combo |

Permalänk
Medlem

Min skärm är knivskarp men försök ändra vinklen på skärmen

Visa signatur

-._.-

Permalänk
Medlem

Vad jag hört ska iBook skärmarna vara riktigt crappy, nu senast såg jag det i en recension på Macworld (IDG).

Visa signatur

5900X | CH8 | 64GB/3600MHz | RTX4080 | SN850 | H2O 2*360 Rad | LG CX48 | Ananda Nano, D30Pro & rHead

Permalänk
Medlem

De är verkligen inte värdelösa. Tycker iBooks skärm är riktigt bra för sin prisklass. Den enda nackdelen är betraktningsvinkeln, men i övrigt är den både ljusstark och knivskarp.

Visa signatur

Powerbook 15", 80gig och bakgrundsbelyst tangentbord *porr*

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av satania
De är verkligen inte värdelösa. Tycker iBooks skärm är riktigt bra för sin prisklass. Den enda nackdelen är betraktningsvinkeln, men i övrigt är den både ljusstark och knivskarp.

Instämmer

/Joakim

Visa signatur

P4 3,2E GHz | Asus P4P800 SE | 2*256MB PC3200 | Gigabyte 3D Rocket Pro Cooler| Sapphire Radeon 9800PRO@XT ,VF700-Cu | Maxtor 200GB 8Mb S-ATA |Aopen A600A - 350W | Logitech MX 1000 | Sony SMD-HS74P/S|
Powerbook 12" | 1,5GHz | 512MB ram | 60GB HDD | DVD/CD-RW combo |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bran
Vad jag hört ska iBook skärmarna vara riktigt crappy, nu senast såg jag det i en recension på Macworld (IDG).

Du har bara hört men inte sett, så många rykten kan skapas då.

Det är dålig betraktningsvinkel på den, men den är som alla andra lcd tft skärman, skarp...

Permalänk
Medlem

Jag är väldigt nöjd med min iaf.

Visa signatur

Ibook G4 1.2 ghz, 768 mb ram, BT, 60 gb hdd.

Permalänk
Medlem

jag är ingen ibook-ägare (än så länge) och jag har inte heller sett hur skärmen ser ut. men efter vad jag har läst så verkar den fungera rätt bra. dock så är jag lite skeptisk till 1024x768 på 12".
ingen som orkar ta en screenshot med lite fönster öppna, alt dashboard och visa hur det ser ut?

har nyligen gått och förälskat mig i mac, men för min del lutar det nog åt
en powerbook 15". ´har även hört rykten om att nån fabrik skall börja tillverka powerbook G5 i mitten på 2005. någon som vet något mer om det?

/k

Permalänk

Även Powerbooken har dålig betraktningsvinkel, har en klasspolare som har en.

Så det är nog samma skärm i båda
Kikade lite på en på PCCity igår, det är en trevlig leksak btw

Visa signatur

Det luktar enormt gott när man stryker.

Permalänk
Medlem

både ibook 12" och powerbook 12" ska ha samma skärm. däremot är kvalitén
på 15-tummarn mycket bättre vad jag läst. det som lockar mest till pbook 15" är
den högre upplösningen och det ultragrymma upplysta tangentbordet
att den även har DVI och bättre grafikkort skall ju inte heller förglömmas.
men dock.... kostar ju över 20k med superdrive

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av eartling
både ibook 12" och powerbook 12" ska ha samma skärm. däremot är kvalitén
på 15-tummarn mycket bättre vad jag läst. det som lockar mest till pbook 15" är
den högre upplösningen och det ultragrymma upplysta tangentbordet
att den även har DVI och bättre grafikkort skall ju inte heller förglömmas.
men dock.... kostar ju över 20k med superdrive

Även PowerBook 12" har DVI. På datorn sitter en mini-DVI kontakt, till den kopplar du sedan antingen en VGA- eller en DVI-adapter. Båda dessa adaptrar får du med vid köpet av datorn.

Visa signatur

Apple PowerBook 12" | 1.33Ghz | 768MB | 60GB