Permalänk
Medlem

P910i, Qtek S9090 eller Nokia 9300???

Skall inhandla ny mobiltelefon i veckan och tänkte skaffa en Smartphone så jag slipper släpa runt min PocketPC hela tiden!

Jag ringer väl inte så där överdrivet mycket och skickar kanske en fem SMS i månaden! Bilder tar jag aldrig med mobilen och kommer nog inte heller att göra så, MP3 kör jag med min Ipod...

Det som är viktigt för mig är :

- Bra kalender
- Bra kontaktlista
- Bra "Task list"
- Bra ljud osv. vid telefonsamtal
- Någorlunda bra batteritid

Vilken av SE P910i, Qtek S9090 och Nokia 9300 hade ni valt? Motivera gärna

Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme / Intel i7 3930k / Corsair H100 / 16 GB Corsair Vengenace / Corsair Force Series 3 GT / Corsair HX 850W / Sapphire Radeon 7970

Permalänk

Qtek S100
http://www.qtek.se/default.asp?id=96&element=0
Bra perstanda men ändå liten o smidig.

Men utav de tre ovan skulle jag nog tagit 9090.
Beror ju lite på krav på mobilitet och hur stor skärm som man vill ha, vill man har stor skärm o wlan är ju 9090 ett bra val, men så är den ju lite klumpig istället.

Visa signatur

Win2k
Microsofts bästa os...

Permalänk
Medlem

SE p910i är jävligt smidig när med sina knappar när man bara ska ringa med den. Men eftersom att det inte spelar nån roll för dig så tycker jag att du ska ta Qtek S100

Visa signatur

-= Svettig dator och en hårig mobiltelefon =-

Permalänk

Nokia 9300
Bättre än dom andra

Visa signatur

Hej!

Permalänk
Medlem

Qtek S100 - har en sådan själv! Bytte från P910 till en Motorola A1000 och sedan lämnade jag Symbian/UIQ bakom mig och tog steget över till S100. Ångrar mig inte en sekund. Enda jag tycker är synd är att kameran är kass, annars är den kanon. Och Windowsmobile 2003SE ger bra mycket mer möjligheter än Symbian tycker jag. Märks att S100 har betydligt starkare processor än P910 som stundtals var riktigt seg.

N9300 vet jag inget om, har däremot testat en N9500 i ca 1½ veckor för jobbets räkning - trevlig men ack så otymplig... Blev aldrig kompis med den...

Nä... Ingen av de du räknat upp - ta en titt på en S100 istället.

Permalänk
Medlem

Jag trodde S100 var en "gammal"-modell, jag har letat efter S2020 men den verkar inte finnas ute?

Nåja, jag skall pallra mig bort till mobiltelefonbutiken idag och kolla in modellerna IRL!

Hur är det egentligen med upplåsningsmöjligheterna på QTEK-modellerna i Sverige?

Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme / Intel i7 3930k / Corsair H100 / 16 GB Corsair Vengenace / Corsair Force Series 3 GT / Corsair HX 850W / Sapphire Radeon 7970

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Closure
Jag trodde S100 var en "gammal"-modell, jag har letat efter S2020 men den verkar inte finnas ute?

Nåja, jag skall pallra mig bort till mobiltelefonbutiken idag och kolla in modellerna IRL!

Hur är det egentligen med upplåsningsmöjligheterna på QTEK-modellerna i Sverige?

S100 är den nyaste Qtek modellen om du bortser från WM Mobilerna som tex 8020. Qtek 9090 är tom äldre än vad S100 är, har äldre program installerade tex.

S2020 finns det ingen modell som heter, 2020 finns det däremot. Det är en hyffsat gammal modell som har gammat operativ, långsam processor och litet minne. Även formatet är stort på den. 2020i kommer dock snart som är en upphottad variant utav 2020 som fixar de största problemen.

Det är möjligt att låsa upp telefonerna, dock mot en kostnad. Det finns fria alternativ, dock endast till vissa modeller.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem

Ah... Det var 2020i jag menade men den var rätt mycket dyrare.

Pratade med en butik som rekommenderade Eten M500 men den såg så plastig ut så jag skall iväg nu och hämta min S100!!!

Tack för all hjälp!

Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme / Intel i7 3930k / Corsair H100 / 16 GB Corsair Vengenace / Corsair Force Series 3 GT / Corsair HX 850W / Sapphire Radeon 7970

Permalänk
Medlem

S100 tycker jag egentligen, men eftersom du inte har med den i dina val så säger jag p910.Smidig och bra telefon. Har en sådan själv. Vill dock byta den mot en annan handdator typ Qtek då jag behöver mer cpukraft....(om nån har så pma )

Permalänk
Medlem

Valet är självklart! Sony Ericsson P910i. Upptill 2gb minne, riktigt bra stereoljud för mp3 lyssning. Tangentbord för email, anteckningar, snabba sms. Bra storlek jämfört med de andra telefonerna i samma klass. Bra batteritid + taltid. Skarp skärm, en av de bättre.

Ett helt självklart val! Mest valuta för pengarna.

OBS. Kom ihåg att Nokia 9300 inte har någon kamera och inte stödjer lika många program/spel.

Qtek, visst bra telefon, men lyssna här; en av de buggigaste telefonerna, I-mate som tillverkar Qtektelefonerna har inte ens jämförbar erfarenhet som Sony Ericsson. Finns en del buggar att finna som sagt, mkt Bluetooth svagheter.

Visa signatur

Sony Ericsson P-Series.