Skicka .exe filer med msn 7?

Permalänk
Medlem

Skicka .exe filer med msn 7?

Tjohej!

En vän skulle skicka en fil till mig som var en exe-fil men msn vägrar att ta emot den eftersom... "XXXXX försökte skicka en fil (Filnamn.exe) till dig. Filen har spärrats eftersom den möjligen kan vara skadlig."

Jag tycker det är riktigt irriterande att programmen antar att man inte vet nått. Microsoft är expert på sånt... >:(
Det kan ju säkert vara bra för vissa datoranvändare pga. bristande datorvana att ha sånna saker men shit, bete er Microsoft. Dessutom går det inte att hitta någon checkbox som tillåter filen heller. Funderar allvarligt på att installera 6'an igen. Känner på mig att msn kommer att bli så mycket skit så inom nått år måste man byta chat-prg för det är så störande med alla Bloggar, uttryckssymbol, blinkning m.m.

Jaja, men det som är intressant är hur fasen jag får bort "fil-skicknings-spärren"?

...och jo, jag vet att förmodligen fungerar det om jag döper om filen lr packar den men det kommer inte på tal

Om det inte går så åker 7'an ut direkt...!

Permalänk
Medlem

Du kan ju alltid zippa filen och på så vis komma förbi en block av exe filer

Permalänk
Medlem

http://www.apatch.tk/ där finns en patch som ska fixa det åt dig. Hoppas jag

Visa signatur

MSI Z370 Gaming Pro Carbon :: Intel Core i5 8600K :: Corsair 16GB DDR4 3000MHz :: MSI RTX 2070 Gaming Z
FD Define R6 Vit TG :: Corsair RMx v2 750W :: 2 x Samsung 850 EVO 250GB :: 2 x Western Digital Caviar Green 2TB
Canon EOS 60D :: Samsung Galaxy S9+

Permalänk
Medlem

Alternativt provar ett annat program som ex miranda, trillian eller gaim.

Visa signatur

Sverige är ett så litet land att det bara får plats en åsikt i taget där.

Permalänk
Medlem

MSN7, MsgPlus och Stuffplug-NG är allt du behöver sen har du en fin fin msn klient.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem

Re: Skicka .exe filer med msn 7?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Twizz
Tjohej!

En vän skulle skicka en fil till mig som var en exe-fil men msn vägrar att ta emot den eftersom... "XXXXX försökte skicka en fil (Filnamn.exe) till dig. Filen har spärrats eftersom den möjligen kan vara skadlig."

Jag tycker det är riktigt irriterande att programmen antar att man inte vet nått. Microsoft är expert på sånt... >:(
Det kan ju säkert vara bra för vissa datoranvändare pga. bristande datorvana att ha sånna saker men shit, bete er Microsoft. Dessutom går det inte att hitta någon checkbox som tillåter filen heller. Funderar allvarligt på att installera 6'an igen. Känner på mig att msn kommer att bli så mycket skit så inom nått år måste man byta chat-prg för det är så störande med alla Bloggar, uttryckssymbol, blinkning m.m.

Jaja, men det som är intressant är hur fasen jag får bort "fil-skicknings-spärren"?

...och jo, jag vet att förmodligen fungerar det om jag döper om filen lr packar den men det kommer inte på tal

Om det inte går så åker 7'an ut direkt...!

Du kan annars lättast ändra filändelsen till ex .mojs -> dvs. (program.exe.mojs)
så kan du skicka den med msn 7

sen är det för mottagaren att ta bort ändelsen och köra...

(då måste du ändra i mappalternativ så att du kan se ändelserna och på så sätt ändra dom)

Visa signatur

AMD 3500+ newcastle | XFX geforce 6800GT | seagate barracuda 200GB | twinmos dual PC3200 512