Permalänk

Nokia 6680 vs SE z800i

Ska förlänga mitt 3 abb nu och frågan är vilken av det här telefonerna man ska ta. z800i finns juh redan ute men läste i en annan tråd att 3 ska börja sälja 6680 den 14 maj. stämmer det eller är det helt fel info? sen stod det också att 6680 skulle ha bättre kamera, någon som vet något om det? kanske är en smak sak om man vill ha vik lur eller inte.
tack på för hand!

Visa signatur

Macbook Pro 15" 2.53ghz, 4gb ram 500gb hd | Playstation 3: ibbie

Permalänk
Medlem

Tänker du inte alls på priset?

Vad jag hört så kommer 6680:n kosta rätt mycket med t.ex. 3Fri120.

Jag sitter själv också och velar angående en ny mobil, blir nog en Z800i.
Pillade på en sådan igår och den är inte dum alls, känns jäkligt bra byggd.

Visa signatur

Intel i7 6700K @ 4,4 Ghz | MSI Z170 KRAIT GAMING 3X | be quiet! Dark Rock 4 | 16 GB Kingston HyperX Fury 2133 Mhz | Asus RTX 3060 OC | PNY XLR8 CS3030 500 GB | Samsung 860 QVO 1 TB

Permalänk

står för mig mellan dessa två mobilerna.

Enligt tidningen mobil har 6680 bättre kamera. Andra fakta är ju att den har Symbian OS, dvs du kan ha flera program igång samtidigt, samt ladda ner massor av bra nyttoprogram.

Enligt Tres kundtjänst ska den komma i slutet av den här veckan eller nästa, samtidigt sam dem till mig att det alltid brukar bli försenat. Så att den skulle komma den här eller nästa vecka trodde dem inte på själva....men man vet ju aldrig.

Någon här på swecklockers sa dock att 6680 skulle kosta som Motorola A1000, vilket är ganska mycket. Vet inte om den är värd så mycket mer.

Visa signatur

P4 2,53 ghz l Pc 1066 512MB RDram l 120GB l Radeon 9700 pro

Permalänk
Medlem

Jag har hört att den ska vara gratis vid tecknande av fri 600, snackade med en kille på tre butiken i Solna, men det behöver ju inte vara rätt för det..

Visa signatur

The man, the concept
AMD 3200+ @ 2500Mhz - Asus A8N32-SLI Deluxe - 2x512mb Crucial\Ballistix - Geforce 6800GS - Hyundai L90D+ 2xRaptor 36GB@Raid0

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Marcie
Jag har hört att den ska vara gratis vid tecknande av fri 600, snackade med en kille på tre butiken i Solna, men det behöver ju inte vara rätt för det..

Verkligen inte!!

Var inne och köpte min Z800i idag, kollade även upp priserna på 6680:n.
Med den ab jag tog (3Fri120) kostade den telefonen 3995kr och sen dalade priset i jämn takt.
Den kostar LIKA MYCKET som Motorolas A1000 med andra ord.

Den är svindyr...

Visa signatur

Intel i7 6700K @ 4,4 Ghz | MSI Z170 KRAIT GAMING 3X | be quiet! Dark Rock 4 | 16 GB Kingston HyperX Fury 2133 Mhz | Asus RTX 3060 OC | PNY XLR8 CS3030 500 GB | Samsung 860 QVO 1 TB

Permalänk

jag har väl tänkt mig fri 600 iaf, men några 2000 kr känns kanske lite onödigt att lägga för att få den istället för z800i som också är en riktigt fin lur.

Visa signatur

Macbook Pro 15" 2.53ghz, 4gb ram 500gb hd | Playstation 3: ibbie

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PointMan
Verkligen inte!!

Var inne och köpte min Z800i idag, kollade även upp priserna på 6680:n.
Med den ab jag tog (3Fri120) kostade den telefonen 3995kr och sen dalade priset i jämn takt.
Den kostar LIKA MYCKET som Motorolas A1000 med andra ord.

Den är svindyr...

Konstigt, säljaren sa ju till mig att den skulle vara gratis vid 600 abb. Men det är ofta dom säger fel så det är inte helt omöjligt att det du säger är rätt..

Vi får se sen när den kommer ut, hoppas på det bättre iaf..

Visa signatur

The man, the concept
AMD 3200+ @ 2500Mhz - Asus A8N32-SLI Deluxe - 2x512mb Crucial\Ballistix - Geforce 6800GS - Hyundai L90D+ 2xRaptor 36GB@Raid0

Permalänk

Då tänker jag vänta och se vad det egentligen är som stämmer. Tänker nämligen ta 3Fri600, men då ska jag banne mig ha telefonen gratis.
Än så länge har ju 3 inte sagt nåt så man får väl se det som rykten.

Visa signatur

P4 2,53 ghz l Pc 1066 512MB RDram l 120GB l Radeon 9700 pro

Permalänk
Medlem

På de listor vi ÅF fått av 3 ligger den i samma prisklass som A1000, alltså i prisklassen "Omotiverat skitdyr"

Visa signatur

My arms, your hearse

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Scalp
På de listor vi ÅF fått av 3 ligger den i samma prisklass som A1000, alltså i prisklassen "Omotiverat skitdyr"

Helt omotiverat är det ju inte iom att den är bättre och erbjuder mer möjligheter än exempelvis en telefon som Z800i. Dock håller jag med om att den är för dyr, men den kanske snart sjunker i pris får man hoppas för alla spekulanters skull.

Visa signatur

Sapphire Pure Innovation/ Athlon X2 4400+@2.7GHz/ 2GB OCZ/ X1800XT

Permalänk

6680 är ju skitobekväm att knappa på, testade en idag. Sen är det ju inte BARA fördelar med Symbian OS. Det finns väldigt mycket virus och annats skit som lätt drabbar en Symbian-lur.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DIFference
6680 är ju skitobekväm att knappa på, testade en idag. Sen är det ju inte BARA fördelar med Symbian OS. Det finns väldigt mycket virus och annats skit som lätt drabbar en Symbian-lur.

har den kommit ut eller vart var du och "fingrade" på den?

Visa signatur

Macbook Pro 15" 2.53ghz, 4gb ram 500gb hd | Playstation 3: ibbie

Permalänk

Jag kände på den hos expert. Visst, det var en protoyp, men knapparna sitter ju lika tätt och på samma sätt för det. Det var inget mellanrum någonstans. Och telia säljer den ju i sina butiker. Så jag antar att den kommit ut.

Permalänk
Medlem

495kr kommer 6680 att kosta med 3fri1000, så de blir ca:3000kr för telefonen ifall man har ett frihet el något annat för 200kr/mån nu å uppgraderar..

Plus att man trots allt får 1000min att ringa för varje månad med..

Visa signatur

XP2000+@1880Mhz~164x11,5 m. Alphafläns. MsI k7t266 m. BIOS 3,7B4 G-force2 Ti m. Zalman ZM80A. 1x512 Corsair 2700. 80gig seagate. samsung-52x cdrom, plextor-16x cdr, pioneer-4x dvdr.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DIFference
6680 är ju skitobekväm att knappa på, testade en idag. Sen är det ju inte BARA fördelar med Symbian OS. Det finns väldigt mycket virus och annats skit som lätt drabbar en Symbian-lur.

De virusen som finns till Symbian finns kanppt ute i verkligheten... Om man ska bli smittad måste man alltid ta emot en fil med viruset som man själv måste installera, sannolikheten att man gör det är väldigt liten.

Jag hade tagit 6680, den har bättre kamera, den är en smartphone och den är fylld med smarta funktioner.
Man kan till exempel ta bildserirer om 6 bilder (under typ 2 sek) som har megapåixel upplösning. Det är ganska unikt.

Och att den kostar mer är för att det är en smartphone...

Visa signatur

Kan starkt rekommendera Honeygain. Dela din internetuppkoppling och få betalt. Används inte för något konstigt utan saker som SEO, Ad verification och App testing.
Använd gärna min länk så får du $5 att starta med :)
https://r.honeygain.me/PONTU9D128

Permalänk

Varför ens välja en mobil p.g.a. den förhållandevis sunkiga kameran? De slår aldrig en digitalkamera.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DIFference
Varför ens välja en mobil p.g.a. den förhållandevis sunkiga kameran? De slår aldrig en digitalkamera.

Det är sant... Men det kan vara så att man inte har råd att köpa en digitalkamera också, då kan det vara bra med en inbyggd som är bra...

Visa signatur

Kan starkt rekommendera Honeygain. Dela din internetuppkoppling och få betalt. Används inte för något konstigt utan saker som SEO, Ad verification och App testing.
Använd gärna min länk så får du $5 att starta med :)
https://r.honeygain.me/PONTU9D128

Permalänk
Medlem

synd att den blev så dyr hos TRE...

Visa signatur

The man, the concept
AMD 3200+ @ 2500Mhz - Asus A8N32-SLI Deluxe - 2x512mb Crucial\Ballistix - Geforce 6800GS - Hyundai L90D+ 2xRaptor 36GB@Raid0

Permalänk
Medlem

Tycker de e billigt, tre e ju ändå de enda stället där man kan köpa el i stort sett få den utan förhöjdmånadsavgift som du inte får utnyttja...

Nää där får man en sänkt kostnad dom första 6mån istället..

Visa signatur

XP2000+@1880Mhz~164x11,5 m. Alphafläns. MsI k7t266 m. BIOS 3,7B4 G-force2 Ti m. Zalman ZM80A. 1x512 Corsair 2700. 80gig seagate. samsung-52x cdrom, plextor-16x cdr, pioneer-4x dvdr.

Permalänk
Medlem

En kompis till mig har den luren. Måste säga att den är enormt stor och klumpig enligt mig. Visst den har 1,2megapixels kamera och annat lullull, men den är ju inte värd dom 6000kr den ligger på nu.

Edit: Han har 6680 alltså

Visa signatur

Tänk på att din upload är någon annans download.

Permalänk
Medlem

Min V800 hade jag i 4 dagar sen slutaed båda skärmarna att fungera.
Blev av med den i 3 veckor, fick låna en sur GSM lur under tiden.
När jag väl fick tillbaka den så fungerade inte MP3 låtarna som de skulle.
De jag för över får numer en nyckel ikon med ett streck över sig, när de ska spelas upp säger luren att filen är skadad eller inte finns.
Spelar ingen roll om det är DRM skydd på eller ej, kan inte ens spela musiken i mediaspelaren, bara ett par, tre låtar som funkar.
Till och med en originalmelodi har fått detta syndromet.
Nu får man lämna in skiten igen, för de har 2 chanser på sig att fixa felen innan man får en ny.
Vet inte om jag har fått ett måndagsexemplar eller inte, men jag börjar tröttna på att inte kunna nyttja min nya mobil för de ändamål jag köpte den för, förutom att ringa då.. Det fungerar... Än så länge!

Permalänk

Re: Nokia 6680 vs SE z800i

Citat:

Ursprungligen inskrivet av rick_james
Ska förlänga mitt 3 abb nu och frågan är vilken av det här telefonerna man ska ta. z800i finns juh redan ute men läste i en annan tråd att 3 ska börja sälja 6680 den 14 maj. stämmer det eller är det helt fel info? sen stod det också att 6680 skulle ha bättre kamera, någon som vet något om det? kanske är en smak sak om man vill ha vik lur eller inte.
tack på för hand!

Måste man betala anslutningsavgift om man förlänger ett abonemang.

Permalänk
Medlem

Re: Re: Nokia 6680 vs SE z800i

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Icystriker
Måste man betala anslutningsavgift om man förlänger ett abonemang.

Jag behövde inte "3".

Visa signatur

(: pɐʞɔolʞ ⇂⇂`ᄐ sʍopuıʍ ålq uǝ

Permalänk
Hedersmedlem

jag hade utan tvekan köpt en 6680

Permalänk
Medlem

Är själv inne på att uppgradera till 6680 från min gamla 6600 nu när nokia äntligen fixat kamera på framsidan med (tänker på 6630).

En sak jag undrar över är hur snabb CPU (?) mm den har. Alltså hur snabbt det är att bläddra bland menyerna. Hur snabbt kameran kommer igång etc.
Ifall här är någon som har den som skulle vilja dela med sig av info

DIFference:
Anledningen till att man vill ha en bra kameramobil är att man alltid har den med sig, nästan aldrig jag har digitalkameran med mig och det är oftast då man vill ta bilder för då händer det något.

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
Hedersmedlem

6680 e lika seg som alla andra symbian telefoner, dock lite snabbare än 6600...

tar ca 2 sek att få fram kameran efter att man dragit ner lins skyddet

Permalänk
Medlem

Jag fick välja mellan 6630 och 6680. Valde 6630n lungt. Skönare knappsats, känns mer stabil och inte så jävla plastig. Videosamtal ringer jag aldrig så en till kamera är dessutom bara onödigt, vem använder VGA när man kan använda megapixelkameran i fronten?

Visa signatur

❤️ Aruba, EdgeRouter, HPE, macOS & Armbian

Permalänk
Medlem

jag har haft min v800 i snart 5 månader å det funkar skitbra förutom att jag har låst upp den å den är några buggar, tänker fixa z800i:s programvara snart så det kommr bli skitbra sonyercisson äger nokia!!

Visa signatur

opteron 165+ @ 2,5 ghz tuniq, DFI lanparty d, 2x 1024 gskill pc4000. 7800Gtx 256 mb vf900, Hiper 580W psu blå, thermaltake armor,2 st raptor 36 gb

Permalänk
Medlem

Mitt ex hade en v800, samt en av mina bästa vänner har en v800. Skitbra telefon, enda irriterande är Vodafones jävla slutarljud... *KLICK!*

Visa signatur

❤️ Aruba, EdgeRouter, HPE, macOS & Armbian

Permalänk
Medlem

Fick min 6680 me 3fri 1000 idag...verkar va en sjysst lur, ska dona lite med den idag å återkomma med lite mer info ikväll

Visa signatur

XP2000+@1880Mhz~164x11,5 m. Alphafläns. MsI k7t266 m. BIOS 3,7B4 G-force2 Ti m. Zalman ZM80A. 1x512 Corsair 2700. 80gig seagate. samsung-52x cdrom, plextor-16x cdr, pioneer-4x dvdr.