Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Tio stycken s939-moderkort

Permalänk
Melding Plague

Tio stycken s939-moderkort

<font style="font-size: 10pt"><b>Tio stycken s939-moderkort</b></font> <small class="small">måndag 16 maj av <a href="mailto:nyhet@sweclockers.com">Herman</a></small><br>
<a href="http://www.tomshardware.se/motherboard/20050513/index.html" target="_blank" >Toms Hardware</a> publicerade ett test på inte mindre än tio stycken moderkort till sockel 939-plattformen med PCI-Express-stöd i fredags.
<br />
<br />Vi ser Nvidia-, VIA- och ATi-baserde moderkort och för att nämna ett par ser vi Abit AX8, MSI K8N Neo4 Platinum och DFI LANParty UT Ultra-D i testet. Som sedvanligt bjuds det på många tester inom spel, program och prestandatestprogram. Dock är prestandaresultaten mindre viktiga eftersom skillnaden inte är speciellt stor då minneskontrollern sitter i processorerna; funktioner och tillbehör är mycket viktiga, samt vilken typ av BIOS som moderkortet använder.
<br />
<br /><I>"Vår rekommendation idag är att välja ett PCI Express-kort, oavsett omständighet. Deras moderna gränssnitt utlovar inte bara en längre hållbarhet, en enkel BIOS-uppdatering ger också alla modellerna möjligheten att köra Athlon 64 X2 som väntas komma sent i sommar. Med det sagt, låt oss nu undersöka vilka kort som klarade sig bäst.</I>"
<br />
<br />Läs mer hos <a href="http://www.tomshardware.se/motherboard/20050513/index.html" target="_blank" >Toms Hardware</a>.

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

jag saknar reviews på Asus A8N-E.. tror inte jag sett någon alls faktiskt. kortet är dock en riktig höjdare

Permalänk
Relik 📜

Inte ett enda Asus. Konstigt!

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

Nån som vet om det finns nått mer S939 moderkort, än DFI, som kan ge 3,3V Vdimm?

Visa signatur

Intel Core i7 965 EE @ 4 GHz
Foxconn BloodRage X58
ATI HD 4870 + Accelero S1 Rev2 + 2st Zalman 120mm

Permalänk
Medlem

Jahopp... alla OC´s, bara byta till abits F4t4l1ty[!] serie nu då den ger mycket bra överklocknings möjligheter.

Visa signatur

-LIVERPOOL FC || YOU´LL NEVER WALK ALONE || LIVERPOOL FC-

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GurkGager
Nån som vet om det finns nått mer S939 moderkort, än DFI, som kan ge 3,3V Vdimm?

Menar du orginal? det går att voltmodda Msi k8n neo4 till 3.0v och 3.3v fast bioset i den är inte så bra

Permalänk
Medlem

Tkr det oxo är jäkligt synd (Em jäkla MISS t om) att de inte har tagit upp Asus A8N-E i detta testet.
Ett av de absolut mest nämda korten när det skall rekommenderas på de olika forum/sitsen ihop med MSI K8N & DFI Lanparty .

Permalänk
Medlem

Jag tycker ABIT AX8 verkar vara ett perfekt kort för en stabil, tyst dator. Passiv kylning från fabrik = soft.

Permalänk

Verkar som man kan välja i princip vilket som... Är väll bara att se till pris och funktioner när man ska köpa då.

Visa signatur

i7 930 @ 3.8 | P6X58D-E | 6GB Corsair XMS3 | 2x R9280X | Intel SSD|
Dell UltraSharp 2707WFP | Logitech Z5500 | Logitech Illuminated | MIONIX Saiph 1800 |

Permalänk
Medlem

Vad hände med DFI den säljer oxå som smör och är klassad som stark överklocknings kort. Stämmer det?
Han sa varken a eller b om DFI. Jag som skall köpa den snart

Permalänk
Medlem

Abit AX8 eller Albatron K8X890 Pro II skulle vara perfekt som ett htpc kort i min accent 400s burk.

Visa signatur

Gammal PC räv, numera Applenörd
---------------------------------------------------------------

Permalänk
Medlem

Fattar inte vad han som gjorde reviewn tänkte med.
Vi väljer dittan och dattan på grund av många funktioner och överclockning!?
Och inget av dom kort som vart rekommenderat kan driva OCZ VX eller REDLINE XP 4000 minnen.
DFI! kan någon visa han vad ett DFI kort verkligen är ?
Alla kommande minnen kommer förmodligen att baseras på BH-5 kretsar eftersom utveckligen av DDR har upphört (enligt rykte) och TCCD är nerlagt.
Tomshardware är inte ens värd att slösa dom kilobytes det tar att gå in på sidan.

Visa signatur

Jag är inte dum i huvudet jag har bara otur när jag tänker..