Permalänk
Medlem

Trådlöst tgb + mus ?

Hejsan !

Har blivit otroligt sugen på köra trådlåst tangentbord och mus nu!
Men jag har några frågor:

1. Måste man ha sjävla mottagaren precis bredvid musen / tangentbordet ? eller kan man ha den ca 40 - 50 cm ifrån ?
2. Är det skönt ? Känner man att det går segt , t.ex att musen inte hänger med ibland ?
3. Får man slut på batterier ofta t.ex när man lirar spel ? eller känner man när det börjar gå segare och segare så att man måste byta batterier ?
4. Är det värt ?

Har kikat lite på Microsoft comfort edition , är det bra?
Verkar ju otroligt skönt med handlovsstöd , har inget nu ...

Väldigt tacksam för svar !

Permalänk
Gäst

Att köra trådlöst är otroligt skönt.

Innehaver själv Logitech MX1000 + tangentbord och det funkar ypperligt.

Mottagaren har du som som du nämner själv ca 20-40 cm.
Det går inte segt.Du kan ta bort viloläget eller sparläget på musen.
Men om man jämför med en mus som är kopplad via USB eller PS2 med sladd så är det en bråkdel skillnad.
Dom flesta nya musar bl.a MX1000 har en indikeringslampa på musen som talar om batterienivån.
Visst är det värt att vara utan sladdar.

Permalänk
Medlem

OK!
Måste bara hitta ett sätt att få ihop lite pengar nu då

Permalänk
Medlem

Logitech UltraX Media Desktop säger jag bara.

Visa signatur

patrikphoto.se
pojkar spelar fotboll, män åker skateboard.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kapaas
Logitech UltraX Media Desktop säger jag bara.

Kan du testa att lira ngt fps spel och se om det funkar bra? Är grymt sugen på att köpa det

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk

Nån här som har trådlöst tangentbord o mus som använder sig av en USB sticka?

Jag har ett sånt paket från HP och upplever ibland att det inte går att skriva och att musen hackar ibland om man gör mycket på datorn samtidigt!

Hade trådlöst tidigare som tyvärr gick sönder och det hade en slags dosa på skrivbordet istället för usb stickan och där upplevde jag aldrig detta problem!

Visa signatur

AMD64 4000+, Geforce 6800, 1024 Ram, HP 19" TFT 16ms, 660 Gb HDD

Permalänk
Medlem

Jag har en MS laser 6000-mus med dosa till skrivbordet. Duglig mottagning. God batteritid. Det blir inte sämre och sämre efterhand som batterierna (R6) tar slut, utan man får ett meddelande i Win om att det är dags att byta. Jag upplever ingen fördröjning, men är heller inte någon duktig gamer, som skulle märka något sådant, om det inte var ordentlig lagg. Har väl haft musen runt ett halvår nu, och upplever kvalitetsproblem i den mening att scrollen kan bli seg pga smuts (som är svårt att ta bort). I och med att scrollen är seg, händer det att det blir ett klick istället för rullning. Mycket frustrerande när man spelar, och blir utskickad till Windows. Musen ligger skönt i handen, men jag tycker det är för dyrt med tanke på kort livslängd, som det verkar vara.

Som tgt-bord använder jag MS ergonomic keybord till skrivande (standard-tgt-bord till spel pga layout). Detta tgt-bord är testat på Swec, i ett paket som kallas 4000 någonting tror jag, och säljs tillsammans med en usel mus. Mottagningen sker med USB-sticka. Dålig mottagning, och jag var tvungen att köpa en USB-förlängningssladd så jag kan ha stickan på skrivbordet. Fronten på datorn, som står på golvet vid skrivbordet, blev för långt avstånd, vilket är helt kasst. Stickan ger dessutom ifrån sig ett litet grönt blink vid varje tangentnedslag, vilket man får skymma för att det inte ska vara störande. Handlovsstödet är väldigt skönt, och den ergonomiska designen föll jag omedelbart för. Som "skrivtangentbord" blir det alltid ergonomiskt framöver; går aldrig tillbaka till standard. För folk som slår ner mellanslaget med höger tumme, är det jobbigt med ljudet, vilket flera resensenter skrivit. Slår man ner mellanslaget med vänster tumme, är det klart tystare. De sex tangenterna ovan piltangenterna är "rätt" placerade. För skrivande tror jag inte att det finns något bättre tangentbord än detta. Vill man både skriva och spela, kan man ju göra som jag, och ha ett 100kr standard sladdbord inkopplat för spel, samt detta för skrivande.

Visa signatur

MSI B650 Tomahawk Wifi, 7800X3D, Noctua D15, 64GB Kingston Fury Beast, Sapphire Pulse 7900XT, Corsair RM750X V2, Samsung 990 Pro 4TB + MP510 960GB + PNY CS3030 2TB, Define R6, Win 11.
Sig uppdaterad 2023-12-28. Inlägg där bilar jämförs med datorer beaktas inte.