Permalänk
Medlem

Mycket varm Shuttle.

Börjar med att säga att jag är kass med datorer...
hursomhelst så är min Shuttle SB75G2 varm som satan när jag är inne i krävande spel, vi snackar om över 70 grader vid CPU:n. Har kört så här över ett år typ, men börjar bli less på det, datorn låter som fan och misstänker att komponenterna tar en jävla massa stryk.

Jag kör med en Radeon 9800XT, vilket säkert inte hjälper, men det borde väl ändå inte vara så fruktansvärd varmt?

Vad tycker ni man ska göra? Är som sagt inte så pro men funderar på att man ska dra lite mer sån medel under kylflänsen, den verkar inte sitta ordengligt.

Tips?

Permalänk
Medlem

Vad är det för cpu?, och hade du kylpasta på prollen när du monterade?

Permalänk
Medlem

CPU:n var imonterad när jag fick datorn, så vettefan ens om dom använde kylpasta, även om dom gjorde det har det gåt två år eller så nu, dags att lägg på nytt?

En Intel P4 3.06 ghz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sMashER-
CPU:n var imonterad när jag fick datorn, så vettefan ens om dom använde kylpasta, även om dom gjorde det har det gåt två år eller så nu, dags att lägg på nytt?

En Intel P4 3.06 ghz

tror nog dom har lagt kyulpasta men prova först att byt till en starkare chassi fläkt tycker jag

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sMashER-
CPU:n var imonterad när jag fick datorn, så vettefan ens om dom använde kylpasta, även om dom gjorde det har det gåt två år eller så nu, dags att lägg på nytt?

En Intel P4 3.06 ghz

montera om (med bra pasta)

Visa signatur

Folding - bad in poker, good in real life

Permalänk
Medlem

vad kör du fläkten i för varvtal?nästan säker på att du kan ställa fläkthastigheten med speedfan, pröva dewt och kör den på fullt, har du över 60 grader då så kan du pröva ta av kåpan, har du fortfarande väldigt varmt så är den dåligt monterad och det är bara att göra om.

Visa signatur

=-Datorn:Athlon 64 2249mhz (9x250) s939(Primestabil 3 dygn), Abit KN8 Ultra Pci-e, 2x512 mb Kingston PC-3200 ,Powercolor X800GTO 16, Seagate 200Gb+250Gb+250Gb, Antec Lanboy,Zalman Cnps 7700 & NB47J, Seasonic S12 430w=-=Soffleksakerna:Viewpia 32" LCD (Mördad Av Postverket),Xbox 360 Pe, Dilog DT355-=