Permalänk
Medlem

Hemmabio system!

Hej!
Har fått i uppgift att fixa ett komplett hemmabio-system av mina föräldrar. Hela paketet ska vara i vardagsrummet.
har själv noll koll på detta.
Det ska vara projektor och högtalare, behöver man något mer ?
Vi har en bra dvd så det behövs ingen ny.
har runt 50 000 att röra mig med, det borde man väl kunna få bra grejer för ?
/ sebbe

Visa signatur

"Happiness is only real when shared"

Permalänk
Medlem

kolla efter någon bra projektor, lär ju kosta ca: 20,000:- och så kan du köpa en förstärkare för 5,000:- sen kollar du reda på något fett högtalarpaket för 25,000:-. då kommer du får riktigt bra grejjer

Visa signatur

Obs: Ny burk sedan länge. Orkar säkert uppdatera signaturen en vacker dag.

AMD Athlon 64 3200+ @ 2,35GHz | Sparkle Geforce 6800GT @ 427/1160Mhz | 2x512Mb pc3200 400MHz
3dMark 01: 25566p | 3dMark 03: 13653p | 3dMark 05: 6036p | AquaMark3: 73,048p | SuperPI: 36s

Permalänk
Medlem

ok, skönt att höra att man kan få bra grejer för pengarna
Ingen som skulle kunna länka till lite bra grejer ? har som sagt noll koll på detta.
tack på förhand.

Visa signatur

"Happiness is only real when shared"

Permalänk
Medlem
Visa signatur

| Tablet: | Samsung Galaxy Tab 2 7.0 | CyanogenMod 10 |
| Laptop: | HP Mini 2140 | Atom N270 1.6 GHz | 2 GB PC5300 | GMA 950 | 64 GB SSD | Xubuntu |
| HTPC: | P4 3.0 GHz | Zotac GF9300-I-E | 3 GB PC6400 | 320 GB HDD | Xubuntu |
| Server: | C2D E6750 2.66 GHz | 4 GB PC5300 | 160 GB + 160 GB + 1 TB HDD| Xubuntu

Permalänk
Visa signatur

Intel(R) Core(TM) i9-9900K CPU @ 3.60GHz | Asus ROG Strix Z390-F Gaming | Nvidia Geforce RTX 2080Ti | 32,0GB Dual-Channel DDR4 | Samsung SSD 840 EVO Basic 250GB, Samsung SSD 860 EVO 1TB | ASUS MX34VG

Permalänk

Då den ska stå i vardagsrummet så måste den vara snygg, då finns det i stort sett bara ett alternativ...
http://www.bang-olufsen.com/

Visa signatur

Macbook

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av warhammereldar1
Då den ska stå i vardagsrummet så måste den vara snygg, då finns det i stort sett bara ett alternativ...
http://www.bang-olufsen.com/

Usch nej. Grövre överprisade saker får man ju leta länge efter. Visst är det snyggt, men inget jag någonsin skulle lägga pengar på även om jag hade hur mycket som helst.

Gå till Hifi Klubben och fråga. Då kommer du bli riktigt, riktigt nöjd.

Visa signatur

In Flames we trust

Permalänk
Medlem

Förstärkare: Denon 3805 12000:-
DVD: Denon 3910 9000:-
Projektor: Sony VPL-HS50 20000:-

Bräcker det mesta:)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cog@
Förstärkare: Denon 3805 12000:-
DVD: Denon 3910 9000:-
Projektor: Sony VPL-HS50 20000:-

Bräcker det mesta:)

fattas bara högtalare då

Visa signatur

"Happiness is only real when shared"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sebbeharry
fattas bara högtalare då

Just de ja!?

Permalänk

Besök hifiklubben så kommer du att få riktigt bra grejer för pengarna.

Visa signatur

//HP Pavilion DV9074ea: Turion 64 X2 TL-56 1.85Ghz, 1024MB RAM, 160GB(80 x2), Geforce 7600 256MB, 17" Brightview, Bluetooth, Vista Home Premium

Microsoft Zune 80

Permalänk
Medlem

Du kan ju köpa en sån här : http://www.hifiklubben.com/se/produkter/hemmabio/foerstaerkar...

Och börja samla till högtalare

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kappy
Du kan ju köpa en sån här : http://www.hifiklubben.com/se/produkter/hemmabio/foerstaerkar...

Och börja samla till högtalare

oh jävlar
Tror dock inte mina föräldrar vill lägga över 80000kr på hemmabion

Visa signatur

"Happiness is only real when shared"

Permalänk

Men som sagt. Ligger man i de prisklasserna som du så förlorar man verkligen ingenting på att åka till närmaste HiFi-klubb (eller någon annan välsorterad Hifi-butik) och prata med nån "expert". Dom kan nog få fram dina önskemål bättre och få dig till att köpa, visserligen deras grejer, men ändå, ett bra system.

Visa signatur

"- Asså jag fattar inte dom här vegetarianerna. Dom gillar djur men äter inte kött. Vilken osis då att nästan alla djur är gjorda av kött."

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kappy
Du kan ju köpa en sån här : http://www.hifiklubben.com/se/produkter/hemmabio/foerstaerkar...

Och börja samla till högtalare

FY FAN! Hade jag haft 60 000:- hade jag köpt en direkt.

OnTopic;
Ett ställe som jag tycker är bra är, http://www.hembiobutiken.se/default.asp
Väldigt duktiga på att ge förslag om vad som är bäst till ens budget.

Hifiklubben är också bra, men i vissa butiker är inte personalen speciellt hjälpaktiga.

Visa signatur

Hej!

Permalänk
Medlem

Dina föräldrar verkar va klipska som ger dej denna uppgift när du vet 0 som du uttrycker de...

50000kr... be att dom går till en affär istället så får dom säkert bra grejer..

Edit:Ni kommer inte ens fixa att koppla grejerna som folk visar här..

Visa signatur

XP2000+@1880Mhz~164x11,5 m. Alphafläns. MsI k7t266 m. BIOS 3,7B4 G-force2 Ti m. Zalman ZM80A. 1x512 Corsair 2700. 80gig seagate. samsung-52x cdrom, plextor-16x cdr, pioneer-4x dvdr.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Big Bowser
Hifiklubben är också bra, men i vissa butiker är inte personalen speciellt hjälpaktiga.

Vilka butiker då? De gånger jag besökt hifi-klubben har dom alltid varit hjälpsamma och trevliga.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sacha
Dina föräldrar verkar va klipska som ger dej denna uppgift när du vet 0 som du uttrycker de...

50000kr... be att dom går till en affär istället så får dom säkert bra grejer..

Edit:Ni kommer inte ens fixa att koppla grejerna som folk visar här..

jo koppla ihop grejerna klarar fadern min, han är elektriker så nog bör han klara det.
Ska höra i ett par butiker nu. tack för hjälpen.

Visa signatur

"Happiness is only real when shared"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Big Bowser

Hifiklubben är också bra, men i vissa butiker är inte personalen speciellt hjälpaktiga.

om du säger att du har 50 lakan att röra dig med så är dom nog trevliga.

Visa signatur

gigabyte p35 ds3 | e6750 | 8800gt | X-FI extreme gamer | 320GB seagate | p182| Corsair vx450W