Permalänk

Moddad skärm.behöver hjälp

jag huller på att modda om en trasig skärm 19tum
det ska bli ett förvarings utrymme med 2st uv rör.
men problemet e att jag inte vet hur det ska se ut ..
kan nån hjälpa mig som har gjort eller huller på med nått liknande..

Permalänk

OffT: Huller? Medvetet felstavat eller lyckades du stava fel två gånger?

OnT: Öppna upp skärmen, ta bort hela skiten som är stort och tungt så du bara har skalet kvar, sätt ihop, montera vad du vill ha i det

Visa signatur

Core 2 Duo@3.0GHz|Geforce 8800GT 512MB|3GB DDR Ram|160GB Hitachi Deskstar 7K250 1x250GB Maxtor 1x 750GB Whattevva|

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pimmelmann
OffT: Huller? Medvetet felstavat eller lyckades du stava fel två gånger?

OnT: Öppna upp skärmen, ta bort hela skiten som är stort och tungt så du bara har skalet kvar, sätt ihop, montera vad du vill ha i det

kanske lite felstavning. jag har tagit ut allt i skärmen och har bara skalet kvar men vet inte hur det ska se ut inne i skalet. som sagt så ska jag ha två uv rör inne i skalet .. det är helt stopp i hjärnkontoret.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kappy
ratatatatadadadadbombombom.

http://galleri.sweclockers.com/galleri_visa.php?chassi_id=130

helt fel sort av moddning.. men annars var det bra.

Permalänk
Medlem

Du kan ju börja med att lägga en platt yta i botten så saker du lägger i utrymmet inte faller genom botten.

sen skulle jag försöka komma på nåt snyggt sätt att ta bort alla gamla fästen för saker samt alla ventilationshål så det inte ser ut som om du bara tagi en skärm, slitit ut innanmätet och kastat skräp i den.

Kanske göra hyllor eller fack med luckor inne i skärmen?

Visa signatur

Ghlargh ska inte hållas lagligen eller annars ansvarig om en Swecare eller dennes utrustning dör eller skadas allvarligt efter att ha följt Ghlarghs tips, tipsen är avsedda endast som vägledning och inte som en exakt instruktion. Kan du inte, rör inte!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ghlargh
Du kan ju börja med att lägga en platt yta i botten så saker du lägger i utrymmet inte faller genom botten.

sen skulle jag försöka komma på nåt snyggt sätt att ta bort alla gamla fästen för saker samt alla ventilationshål så det inte ser ut som om du bara tagi en skärm, slitit ut innanmätet och kastat skräp i den.

Kanske göra hyllor eller fack med luckor inne i skärmen?

låter som en bra ide . men det är bara ett problem kvar då ..
UV rören ....

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av shadow_of_crille
låter som en bra ide . men det är bara ett problem kvar då ..
UV rören ....

tejpa insidan av listen som går runt ytterkanten av fronten med aluminiumtejp (reflektorer) och montera dina rör där.

Visa signatur

Ghlargh ska inte hållas lagligen eller annars ansvarig om en Swecare eller dennes utrustning dör eller skadas allvarligt efter att ha följt Ghlarghs tips, tipsen är avsedda endast som vägledning och inte som en exakt instruktion. Kan du inte, rör inte!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ghlargh
tejpa insidan av listen som går runt ytterkanten av fronten med aluminiumtejp (reflektorer) och montera dina rör där.

hmm .... låter som en mycket god ide ... jag ska prova ... kommer att lägga in bilder på hur det har gått..

Permalänk
Medlem

Bara ja som inte riktigt fattar va detta ska vara för något?

Visa signatur

|Pentium 4 3.06|Maxtor 320 gig|512 mb|Geforce fx 5600 ultra 256 ddr|Chieftec DA-01 Full-tower|
Övriga Ämnen
RIP 2005-05-10

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wiggge
Bara ja som inte riktigt fattar va detta ska vara för något?

jag har lite ont om platser för förvaring hemma . så min gamla skärm som gick sönder för nån månad sen ska bli ett förvarings utrymme med två uvrör i. funderar att måla nått i skärmen med uv känslid färg.

Permalänk
Medlem

Okej vad hade du tänkt förvara? Ska du ha en lucka så du kan öppna o stänga de? Vill du att de fortfarande ska se ut som en skärm?

Visa signatur

|Pentium 4 3.06|Maxtor 320 gig|512 mb|Geforce fx 5600 ultra 256 ddr|Chieftec DA-01 Full-tower|
Övriga Ämnen
RIP 2005-05-10

Permalänk
Medlem

sån där lyx måste min katt få! kanske skulle fixa till nått gammalt chassi? bara o såga på eller?

Visa signatur

||Fractal Design Define r4||Intel i7 4770K @ 4200mhz||Sapphire Radeon R9 290 + Gigabyte windforce R9 290 Crossfire ||Cooler master hyper 212 evo||MSI Z87-G45 GAMING ||Crucial Ballistix Sport 16GB 1600MHz||OCZ arc100 240gb||Seagate Barracuda 7200 1tb||Evga supernova g2 850w||

Permalänk
Medlem

eller så åker du till ikea och köper en hylla. alltså missförstå mig rätt nu, det är säkert n kul grej att göra förvaring av skärmen men risken finns att den tar upp mer plats än den sparar.

Visa signatur

In murphy we trust, his law never fails.

Permalänk

Bygg ett kylskåp i skärmen!

Visa signatur

Inte kasta bäver i trähus!

Permalänk
Medlem

ett akvarium borde inte va så svårt att fixa, bara täta lite ventilationshål och fixa nån slags ruta

Visa signatur

||Fractal Design Define r4||Intel i7 4770K @ 4200mhz||Sapphire Radeon R9 290 + Gigabyte windforce R9 290 Crossfire ||Cooler master hyper 212 evo||MSI Z87-G45 GAMING ||Crucial Ballistix Sport 16GB 1600MHz||OCZ arc100 240gb||Seagate Barracuda 7200 1tb||Evga supernova g2 850w||

Permalänk

he he . ikea ska jag inte åka till och ett akvarium ska det inte heller bli . skärmen har redan en plats i rummet men har ingen användning för den och den e trasig sen 2 månader nu.
eftersom den tar upp sin plats så tänkte jag att man kanske kunde göra nått nyttigt av den istället för att den står och samlar damm..

tanken e ett förvarings utrymme för alla min askicor som ligger och repar sig (inga fodral till dom). och sen ska jag göra ett motiv med hjälp av en uv känslig färg .. efter som jag ska ha 2st uv rör.

strömen e redan fixad. nu e det bara hyll planen kvar.

Permalänk
Medlem

Jaså du fixa strömmen tillslut....
Säg till sen när du fixat bilderna

Förresten du vet vem det är va?

Permalänk

nu är jag klar med min lilla skärm..

bilder kommer upp så snart jag får tag på en kamera...

nu ska jag ge mig in på min nästa grej.
jag har en nätverks slad som e rak och som ska göras om till både rak och korsad men det ska gå och välja vad man ska ha med hjälp av en liten switch..
nån som har förslag på hur man kan göra så kan man hjälpa mig genom denna tråden.