Permalänk

Inredningsprogram

Hej, min mor ska rita en bastu och jag undrar om det finns några bra program att rita och inreda i?!

Mvh Joakim

Visa signatur

Sqwee

Permalänk
Hedersmedlem

Om jag har fattat rätt så skall SmartDraw fungera (kanske inte specialanpassat till just bastu, men till "plan-ritningar iaf). Dock har jag bara experimenterat med det i ca 5 minuter, så jag kan tyvärr inte säga om det är bra eller inte. Dock värt en titt iaf. Finns en trial att ladda hem från deras hemsida.

Visa signatur

Är du lycklig nu?

Frågor och funderingar angående modereringen tas med mail, inte genom forumet. dennizpop@sweclockers.com

Permalänk
Medlem

SketchUp fungerade bra när jag fixade min lägenhet. möbler kan tankas från nätet.

Permalänk
Medlem

Om du ska tillverka delarna själv kan jag starkt rekommendera Ironcad 7.0. Dett finns en trial version att ladda hem ironcad.com . Där kan du med lite tid o kärlek göra riktiga ritningar.

Men om du bara ska använda detta en gång i l ivet rekommenderar jag starkt att du letar upp nån kompis som gått teknik på gymnasiet co hsom använt ett liknande program. Det kan bli tidskrävande om du gör det själv.

Lycka till med bygget. Jag avundas verkligen de med egen bastu.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

autodesk har många CADprogram som lämpar sig för ditt ändamål.

kan tänka mig att både AutdoCAD/ADT/Revit funkar perfekt till ditt ändamål.

Sen har du ju alltid ArchiCAD också.

Edit: Det ska finnas gratisversioner av Autocad samt archicad ute på respektive hemsidor vad jag vet. (Studentversioner)