Permalänk
Medlem

Jobbigt virus

Jag försöker fixa en burk som har ett virus som t.ex. stänger ner aktivitetshanteraren så jag kan inte se vilka processor som körs. Har testat allt jag kan komma på installerat Nod32, Spybot, Spy Sweeper etc. och rensat allt den hittat. Nod32 har hittat virus i en fil som heter msdirectx.dll som verkar komma tillbaka av sig själv.

Permalänk
Medlem

Stäng av återställningspunkter, öppna registret och kolla under hklm/software/microsoft/windows/currentversion/run, runonce om du där ser några oönskat.

/G

Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T

Permalänk
Avstängd

Kunde inte sagt bättre själv... kanske lite, installera Ashampoo WinOptimizer 2 Platinium Suite och gå igenom Startup Tuner, där hittar man allt i /run och fler filer som startas med Windows! Blanda annat så är Ad-Aware SE lite bättre än Spybot och Spy Sweeper tycker jag! Men bara om du registrerar det till Professional Plus!!!

NOOOOOOOOOOD32 ROCKS!:cool:

Visa signatur

nForce4-SLI, Wildcat Realizm 640 PCI-Express, Creative Live 7.1, AMD64 4500+, Eizo FlexScan L760T-C, Dual 2x KingSt. 1024Mb Ultra-Low-Timings!