Permalänk
Avstängd

5/2.3 här just nu

Visa signatur

Every dollar spent on a Sony product sends a message that you are OK with a corporation who spies on your personal computer habits and opens up your PC to malicious hackers.
Våga vägra SONY!

Permalänk
Medlem

mmm. uppströmmen kommer nog inte igång ordentligt förrän imorgon (obs: FÖRMODLIGEN), men nedströms ska det leka på bra nu.

Visa signatur

"well... whores will have their trinkets."

Permalänk
Avstängd

hur vet du det? fått nån info från supporten eller andra källor?

Visa signatur

Every dollar spent on a Sony product sends a message that you are OK with a corporation who spies on your personal computer habits and opens up your PC to malicious hackers.
Våga vägra SONY!

Permalänk
Medlem

never mind.

Visa signatur

"well... whores will have their trinkets."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av s0Ma
jag sitter och jobbar där just nu.

då kanske du kan tala om varför jag maxar max 1mbit/s nu då? ner alltså

Permalänk
Medlem

mjae.

Visa signatur

"well... whores will have their trinkets."

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av s0Ma
jag sitter och jobbar där just nu.

ah! då får du gärna komma med lite mer info ...

Visa signatur

Every dollar spent on a Sony product sends a message that you are OK with a corporation who spies on your personal computer habits and opens up your PC to malicious hackers.
Våga vägra SONY!

Permalänk
Medlem

Hehe fixa hässelby nuuuuu!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av s0Ma
mjae.

Ehh ??? Vet du hur lång telefonkö det är just nu hos supporten?

Permalänk
Medlem

Baracuda:
ja, jag vet exakt hur lång kö det är, faktiskt. vad har det med någonting att göra?

Visa signatur

"well... whores will have their trinkets."

Permalänk
Medlem

Känns lite meningslöst att ringa supporten, det är inte som att det går snabbare då liksom

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av s0Ma
Baracuda:
ja, jag vet exakt hur lång kö det är, faktiskt. vad har det med någonting att göra?

Jag bara undrade , du verkar inte kunna delge så mkt information verkar det som

Permalänk
Medlem

Baracuda:
tja, jag kan inte svara specifikt på din fråga eftersom jag a) inte vet vem du är eller vilken tjänst du har, b) inte vet vart du bor.

(och nej, det betyder inte att du ska posta ovanstående, det betyder snarare att du borde höra av dig till kundtjänst istället)

Visa signatur

"well... whores will have their trinkets."

Permalänk
Medlem

därav min enkla fråga ang telefonkö , varför göra det svårare än det är ... när du skriver att du exakt kan svara på hur lång kö det är men undviker att svara , varför ens säga det då?

hoppas det inte är dig jag kommer till när jag väl kommer fram i kön

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av s0Ma
Baracuda:
tja, jag kan inte svara specifikt på din fråga eftersom jag a) inte vet vem du är eller vilken tjänst du har, b) inte vet vart du bor.

(och nej, det betyder inte att du ska posta ovanstående, det betyder snarare att du borde höra av dig till kundtjänst istället)

Soma kan inte du langa på ett mess här när du hört att allt "borde" fungera för alla kunder, så slipper man ringa kundtjänst i onödan?
thnx alot

Permalänk
Medlem

Baracuda:
oh. jag uppfattade faktiskt det där som ett sarkastiskt påpekande att det skulle vara lång kö just nu, och att du tyckte att jag skulle svara istället, men nu fattar jag att det inte var det du menade.

räkna med ca 10 minuter. (jag skojar inte) eller använd callback. det funkar finfint.

BasseBaba:
ja, jo, det kan jag väl.

Visa signatur

"well... whores will have their trinkets."

Permalänk
Medlem

s0Ma,, ska inte alla byta ip range till 8*.*.*.*?
Jag har fortfarande 213.*.*.* erhm.

Såg att folk började få nya ip'n för några veckor sen typ, en bakant har också fått nytt 81.*.*.*.
Glöt bort mig?

Visa signatur

http://www.mobilabredband.se/ Forum för mobilabredband.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av OTTO
s0Ma,, ska inte alla byta ip range till 8*.*.*.*?
Jag har fortfarande 213.*.*.* erhm.

Såg att folk började få nya ip'n för några veckor sen typ, en bakant har också fått nytt 81.*.*.*.
Glöt bort mig?

alla byter inte range, bara en del.

Visa signatur

"well... whores will have their trinkets."

Permalänk

Jag har det gamla uttaget i min lya.

Kan man åka ner till UPC och hämta ett nytt och installera själv?

Jag har inte tid att vara hemma o vänta på en tekniker.

Permalänk
Medlem

ring kundtjänst och fråga, vetja?

Visa signatur

"well... whores will have their trinkets."

Permalänk

Nää. det gick inte för sig

Permalänk
Medlem

Buuuu...

Tankar ner i 960kbps och upp i 320kbps...

Man behöver inte det nya uttaget va?

Permalänk

jodu, det måste man!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nectus
Buuuu...

Tankar ner i 960kbps och upp i 320kbps...

Man behöver inte det nya uttaget va?

det påverkar inte hastigheten, men det är en bra idé att få det fixat hur som helst.

Visa signatur

"well... whores will have their trinkets."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av s0Ma
jag sitter och jobbar där just nu.

Hej...

det är upptaget hos UPC nu... och callbacken verkar inte funka.

Har precis installerat mitt modem för första gången, var och hämtade det igår, men online lampan bara står och blinkar, så jag får ingen ip.

man är ju lite sugen på att få sitt 24/8 att funka så man kan säga åt BBB att ta sin 24/1 lina och...

tack på förhand

Permalänk
Avstängd

de har rätt mycket att göra nu, det enda du kan göra är att vänta ... eller ringa till supporten senare ikväll och fråga varför du inte blivit inkopplad än

Visa signatur

Every dollar spent on a Sony product sends a message that you are OK with a corporation who spies on your personal computer habits and opens up your PC to malicious hackers.
Våga vägra SONY!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av finkeln
Hej...

det är upptaget hos UPC nu... och callbacken verkar inte funka.

Har precis installerat mitt modem för första gången, var och hämtade det igår, men online lampan bara står och blinkar, så jag får ingen ip.

man är ju lite sugen på att få sitt 24/8 att funka så man kan säga åt BBB att ta sin 24/1 lina och...

tack på förhand

----
Hade oxå det problemet och det visade sig att "signalen" va felinställd och en tekniker måste åka ut till huset där du bor och fixa det.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nisse19
Har du 8 Mbit ut också eller? Va du tvungen att starta om modemet?

//Nisse

jag startade bara om modemet och vipps hade jag 8mbit dl jag har bara tecknat chello medium utan extra upload, så jag ska bara ha 1mbit upload dock när jag körde tptest visade den 1.2mbit och idag under dagen med:D

Visa signatur

Intel I7 4790K @ 4.9Ghz | Asus Maximus VII Hero | 4x8Gb Corsair Vengeance Pro Red 2400mhz | Asus Gtx 2080ti | Samsung 970 EVO 1tb | 1x2tb WD Red 2x3tb WD Red | Corsair AX850W | Nanoxia DS6 | 2 Dell U2715H | Logitech Z-5500 | Synology DS415+ 4x6tb WD Red |

Permalänk
Medlem

6.62mbit uppströms här nu.

Visa signatur

"well... whores will have their trinkets."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av s0Ma
6.62mbit uppströms här nu.

mäh!

här har man torskat, gått från 3 till 2..
börjar bli halvsne på UPC.. som vanligt, för mkt att hoppas på att ett bolag kan leverera vad dom säljer