Permalänk
Medlem

vilken hd-spelare?

tänkte köpa en ny mp3spelare aldrig haft nån och har tröttnat på min sunkiga med 512mb... och har väldigt svårt att bestämma mig.
funderar på följande:
ipod photo
iaudio x5
sony nw-hd 5

skulle gärna vilja ha en ipod men deras batteri verkar så sunkigt, står 15 timmar, hur bra stämmer det i verkligheten? och hur mycket försämras det med tiden? för kommer komma upp i ca 12 timmar per dag och blir lite segt om batteriet försämras till 10 timmar efter 6 månader...

vilken tycker ni och varför? om ni har andra förslag så är det med välkommet, dock minst 10gb så ipod mini är uteslutet

Permalänk

Tycker av dom du nämner att iPod Photo är den bättre.
Har själv en sådan och är mycket nöjd med den.

Btw
Om du köper en iPod Photo köp en väska/strumpa samtidigt.

Visa signatur

Hej!

Permalänk

iAudion klarar 14 timmar, så varför undrar du om iPodden? Det är Sonyn som sticker ut, och det med råge. iPod photo har ju 30 gb också. De andra 20 gb.

15 timmar tycker jag är rätt bra, jag har 12 timmar på min iPod 4G och klarar mig bra med det. Det är klart, ska du åka buss till Alperna och lyssna på musik nonstop så går det ju inte, men annars är det ju inte ofta man har mer än 15 timmar mellan eluttagen.

Rent designmässigt skulle jag personligen rata Sonyn direkt. Där ligger både iAudio och iPod långt före. Dessutom ser inte Sonyn ut att ha färgskärm (kan ju ha fel).

Skulle jag välja mellan de spelare du listat skulle iAudio eller iPod varit alternativen. De känns mest jämbördiga, det enda som talar för Sonys är batteritiden, men klarar jag mig fint nu med 12 timmar så är det inte det avgörande.

Permalänk
Medlem

Iaudio x5,ruskigt häftig. Och bättre ljud Imo.

Visa signatur

-Ipod Touch 8gb , Westone UM2 + custom sleeves
-Nokia N95
-Apple MacBook Pro 2.2 Ghz

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hakkenarsk
iAudion klarar 14 timmar, så varför undrar du om iPodden? Det är Sonyn som sticker ut, och det med råge. iPod photo har ju 30 gb också. De andra 20 gb.

Rent designmässigt skulle jag personligen rata Sonyn direkt. Där ligger både iAudio och iPod långt före. Dessutom ser inte Sonyn ut att ha färgskärm (kan ju ha fel).

Iaudio X5 finns även den med mer minne, och Sonyn ska komma i en 30GB version.

Vad gäller designen så är Sonyn mycket mindre än de andra två. Visst har iPod säkert ett bättre navigeringssystem, men har X5 det?

Visa signatur

-det finns ingen ödets och himmelens lag, det finns ingen slumpens cynism, människor lider vareviga dag, de lider av kapitalism
-Vilken otursmango, den låg som oskyldig, så tog hon fram flera

Permalänk
Medlem

iAudio X5 finns i L version som har 35h istället för 14h