Permalänk

Radeon 9800 PRO?

Såg det kortet på dustins hemsida dom har ju nån kampanj, ett readeon 9800 pro 128 mb ddr för 1400 kr med frakt hem till mig tycker jag verkar som ett bra pris på ett bra kort. Alla som jag har frågat säger att det är ett riktigt bra och prisvärt kort, vad tycker ni är det värt pengarna.

Å snälla in gliringar att gå upp 200 kr så får du ett bättre kort. Pengarna finns inte till det å ett nytt kort måste inhandlas nu.

Tack för hjälpen!
Mvh//Andreas

Visa signatur

AMD 64 3200+ "Venice", Antec Sonata II, 80 Gb Maxtor diamond plus 9,Western digital 200GB, MSI GeForce 6800GT, Maya MkII ljudkort, Abit ATX K8T800 Pro, Twinmos 2 GB, Samsung 913N

Permalänk
Medlem

CLUB 3D RADEON 9800 PRO 128MB CRT+TV+DVI på www.computercare.se är ännu mer prisvärt. 1250:- exklusive frakt.

Visa signatur

Sys 1 AMD Phenom II x4 965 BE @ 4.1 Ghz | Asus M4A89GTD PRO | XFX Radeon HD 6870 x 2 Crossfire | Corsair XMS3 8 GB | Intel 520 SSD 120GB | Fractal Design R2 Titanium | Logitech X-530 5.1
Sys 2 Intel Quad Core Q8300 @ 3,1 Ghz | ASUS P5QL PRO | Gainward 275 GTX | Corsair Dominator CM2X 8500 4GB | WD Raptor 150 GB |

Permalänk
Hedersmedlem

Ja men det är detta kort man skall ha 1295kr

http://www.datorbutiken.com/se/datasheet.php?artId=HTEXRADICE...

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Permalänk
Medlem

1400kr är inte ett speciellt bra pris för ett 9800pro
http://buggy.no-ip.com/sok.php?f%5B%5D=Alla&k%5B%5D=Alla&n=10...

9800pro är ett bra kort men det tillhör en gammal generation, det ligger en tröskel precis ovanför din budget. Lägger du till 200kr får du ett kort som presterar mycket mer än 200kr bättre. Om du absolut inte får ihop 200kr extra hade jag satsat på ett demo-kort från komplett t.ex. 6600GT

http://212.75.85.247/?cid=151698&id=5407298

http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=306256&cks=PRL

Edit: Ett begagnat 6800LE kanske kan vara något?
http://www.blocket.se/view/5080515.htm?caller=bkl_s&l=0&c=1&c...

Permalänk
Hedersmedlem

Men då är X700 ett bättre val då de inte är så nerklockat som 6600 korten är om dom inte kör med lägre frekvens på AGP versionen vill säge.

http://buggy.no-ip.com/sok.php?f%5B%5D=Alla&k%5B%5D=Grafikkor...

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk

Demokortet är ju PCI-express, jag ska ha agp.

Grejen är att jag har pengar men jag vill inte lägga mer än 1400 kr då jag tycker att det redan nu är hiskerliga priser på korten. Jag är inte så gamerfreak att jag slänger iväg 1600 kr som är trots allt 3 dagars arbete på ett graffekort. Jag vill däremot kunna spela dom spelen jag vill utan större problem.

Jag vill ha billig och bra prestanda helt enkelt. Sen det är med pengarna jag har annat som ska betalas och jag har redan slängt iväg större delen av mina besparingar på annat så jag försöker minimera utgifterna men ett graffekort är ett måste.

Den där på blocket, kan man lita på dom. Jag tycker dom verkar oseriösa. Har dom nån butik eller internetbutik? Det finns för mycket skojare därute.

Frågan lyder fortfarande, är garfikkortet bra och duger till alla dom nya spelen om inte, vilket är det absolut bästa kortet för 1400 kr inkuslive frakt annars. Inget beggat heller då jag vill ha fullgaranti och känna mig säkert på att jag får en fullt fungerande produkt.

Vill hellre inte ha nåt som man måste klocka för att få nå kräm ur det. Jag kan inget ting om sånt så jag vill inte hålla på å låsa upp pipes å sånt.

Helt enkelt ett billigt och bra kort som det bara är att installera å spela tillexempel farcry, doom3, Battlefield 2, Half life 2 å så vidare.

Visa signatur

AMD 64 3200+ "Venice", Antec Sonata II, 80 Gb Maxtor diamond plus 9,Western digital 200GB, MSI GeForce 6800GT, Maya MkII ljudkort, Abit ATX K8T800 Pro, Twinmos 2 GB, Samsung 913N

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av netbomber
Demokortet är ju PCI-express, jag ska ha agp.

Grejen är att jag har pengar men jag vill inte lägga mer än 1400 kr då jag tycker att det redan nu är hiskerliga priser på korten. Jag är inte så gamerfreak att jag slänger iväg 1600 kr som är trots allt 3 dagars arbete på ett graffekort. Jag vill däremot kunna spela dom spelen jag vill utan större problem.

Jag vill ha billig och bra prestanda helt enkelt. Sen det är med pengarna jag har annat som ska betalas och jag har redan slängt iväg större delen av mina besparingar på annat så jag försöker minimera utgifterna men ett graffekort är ett måste.

Den där på blocket, kan man lita på dom. Jag tycker dom verkar oseriösa. Har dom nån butik eller internetbutik? Det finns för mycket skojare därute.

Frågan lyder fortfarande, är garfikkortet bra och duger till alla dom nya spelen om inte, vilket är det absolut bästa kortet för 1400 kr inkuslive frakt annars. Inget beggat heller då jag vill ha fullgaranti och känna mig säkert på att jag får en fullt fungerande produkt.

Du får väl ringa dom. Annars så får du nog ta ett 9800Pro, som är jäkligt bra förövrigt.

Permalänk

Jo men alltså ett företag som annonserar på blocket och det finns endast ett telefonnummer får ialla fall mina varningsklockor att ringa. Är det nån överhuvudtaget som handlat av dom tidigare eller ens vet vilka det är ?

Visa signatur

AMD 64 3200+ "Venice", Antec Sonata II, 80 Gb Maxtor diamond plus 9,Western digital 200GB, MSI GeForce 6800GT, Maya MkII ljudkort, Abit ATX K8T800 Pro, Twinmos 2 GB, Samsung 913N

Permalänk
Hedersmedlem

Nä köp nytt ta ett 9800Pro eller X700 för dom är mycket bra.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk

det blidde ett sånt där 9800Pro det räcker säkert gott å väl. Hur långa leveranstider har databutiken?

Visa signatur

AMD 64 3200+ "Venice", Antec Sonata II, 80 Gb Maxtor diamond plus 9,Western digital 200GB, MSI GeForce 6800GT, Maya MkII ljudkort, Abit ATX K8T800 Pro, Twinmos 2 GB, Samsung 913N

Permalänk
Hedersmedlem

Den går nog på måndag eftermiddag sedan är det upp till Posten...:)

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av netbomber
det blidde ett sånt där 9800Pro det räcker säkert gott å väl. Hur långa leveranstider har databutiken?

Jag har beställt ett sådant 9800Pro ICE-Q 128MB från datorbutiken i onsdags förra veckan, och Posten fick det i fredags, tidigaste leverans måndag förmiddag.
Kom på sen att jag måste ha mera watt i mitt nätagg så jag var tvungen att köpa ett sånt oxå! :/ (Tagan 480w)

mvh barreman

Visa signatur

Intel Pentium D830 3.0GHz | 2048MB Dual-Channel DDR2 | 160GB HD | nVidia GeForce 6800 256MB | Tagan 480w | "19 TFT |

Permalänk

jag ändrade mig, kom på att folk klagar som fan på datorbutiken, avbeställde hos dom och beställde hos Dustin istället som är mycket bättre det vart 40 kr dyrare men det kanske det är värt för att få det snabbare. Beställde idag så det borde komma på tisdag eller kanske till och med måndag men det tror jag inte.

Hur mycket kräm vill grafikkortet ha ? Jag har pinsamma 250 W i min låda nu. Har inga värsting prylar som ni har så hur mycket watt behöver jag. 300 eller 350?

Visa signatur

AMD 64 3200+ "Venice", Antec Sonata II, 80 Gb Maxtor diamond plus 9,Western digital 200GB, MSI GeForce 6800GT, Maya MkII ljudkort, Abit ATX K8T800 Pro, Twinmos 2 GB, Samsung 913N