Permalänk
Medlem

Asus A8N-E och kylning

Ni med Asus A8N-E, vad har ni för kylning för CPU och chipset? Dela gärna med er av era erfarenheter!

Permalänk
Medlem

Re: Asus A8N-E och kylning

Citat:

Ursprungligen inskrivet av hivemind
Ni med Asus A8N-E, vad har ni för kylning för CPU och chipset? Dela gärna med er av era erfarenheter!

Boxad kylning på cpu och standard på moderkortet, kör cpu i 315*9 24/7

Permalänk
Hedersmedlem

Re: Asus A8N-E och kylning

Citat:

Ursprungligen inskrivet av hivemind
Ni med Asus A8N-E, vad har ni för kylning för CPU och chipset? Dela gärna med er av era erfarenheter!

Zalman CNPS7700-AlCu resp Zalman NB47J. Funkar bra!

Permalänk
Medlem

Re: Re: Asus A8N-E och kylning

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kanel
Zalman CNPS7700-AlCu resp Zalman NB47J. Funkar bra!

http://img244.echo.cx/img244/716/2005053017311500015dy.th.jpg

Sticker cpu-kylaren ut något från moderkortet där uppe?

Svårt att se, bra att veta om jag ska köpa en sån

Permalänk
Hedersmedlem

Re: Re: Re: Asus A8N-E och kylning

Citat:

Ursprungligen inskrivet av zyk
Sticker cpu-kylaren ut något från moderkortet där uppe?

Svårt att se, bra att veta om jag ska köpa en sån

Den går något utanför, knappt 1 cm (uppskattar med ögonmått).

Permalänk
Medlem

Kanel, hur svårt var det att montera Zalman-kylaren på CPU:n? Jag är sugen på en Zalman själv. Jag har en Antec P160-låda, vad har du för chassi?

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hivemind
Kanel, hur svårt var det att montera Zalman-kylaren på CPU:n? Jag är sugen på en Zalman själv. Jag har en Antec P160-låda, vad har du för chassi?

Det är inte speciellt svårt. Efter att ha bytt ut backplaten (plastbiten på baksidan av moderkortet, precis bakom CPU-sockeln) är det bara att lägga ner kylaren på processorn och växelvis skruva på de två fastsättningsskruvarna. Sen sitter den bra fast där.

Jag har ett Chieftec Matrix Miditower.

Permalänk

Vad har du för processorsockel? Om du har en 478 behöver du inte äns sätta på den där stödplattan:).

Permalänk
Medlem

Re: Re: Asus A8N-E och kylning

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fidde_Aberg
Boxad kylning på cpu och standard på moderkortet, kör cpu i 315*9 24/7

Tjenare, har funderat på Asus A8N-E ett tag, ser att du har klockat rätt så rejält

upplevt några problem vid OC?

är det värt att lägga 300-400kr extra för ett NF4 Ultra kort från en annan tillverkare?

Visa signatur

Antec SLK3000B | Tagan 480W | AMD A64 3000+ Winchester | Zalman CNPS7000B-CU | MSI RS480M2 | 1x512 A-data Vitesta PC4000 | Sapphire X700Pro 128mb | Seagate 120+200GB
var snäll och CITERA när du skriver till mig :)

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Asus A8N-E och kylning

Citat:

Ursprungligen inskrivet av AMD dude
Tjenare, har funderat på Asus A8N-E ett tag, ser att du har klockat rätt så rejält

upplevt några problem vid OC?

är det värt att lägga 300-400kr extra för ett NF4 Ultra kort från en annan tillverkare?

Har inte haft några problem med överklockning, mitt kort har fungerat perfekt än så länge, rekommenderar det starkt!
Vet inte hur bra andra kort presterar.

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Re: Asus A8N-E och kylning

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fidde_Aberg
Har inte haft några problem med överklockning, mitt kort har fungerat perfekt än så länge, rekommenderar det starkt!
Vet inte hur bra andra kort presterar.

ok, låter bra.

får se om det blir ett A8N-E eller ett DFI Lanparty när det är dags att köpa nytt moderkort

Visa signatur

Antec SLK3000B | Tagan 480W | AMD A64 3000+ Winchester | Zalman CNPS7000B-CU | MSI RS480M2 | 1x512 A-data Vitesta PC4000 | Sapphire X700Pro 128mb | Seagate 120+200GB
var snäll och CITERA när du skriver till mig :)