Permalänk

Nätaggs-modd

Tjena!
Ja det är ju så att jag sitter med ett chassie i min källare. Och det håller just nu på att genomgå en radikal förändring, med andra ord: modd!!!
Det som jag funderat på är i det här fallet, som rubriken nämner, nätagget. Jag kommer inte att använda aggets eget skal, jag gör ett eget av plast, spackel och senare även murbruk. Alltså inget metallskal.
NÅ! Gör jag då rätt om jag flyttar jordningen från aggets-skal direkt till själva chassiet???

Tacksam för svar!

Visa signatur

Fight crime, shoot back!
-----------------------------------------------------------------------------
Shuttle AV49N | Celeron 2,5 | Radeon 9200 | Seagate 40Gb | Maxtor 200Gb | RAM 1024 | Håller på med nytt bygge!!!

Permalänk
Medlem

Jag är inte helt 100, mer haj på bilar än datorer! men det borde fungera bra, eftersom nätagget i vanliga fall sitter jordat i chassit?

Visa signatur

Don't Panic

Permalänk
Medlem

eftersom plast, murbruk etc. inte leder ström så bra låter det väl rimligt. Men jag undrar vad det är för monster du vill skapa egentligen. Ett nätagg. till griller månne :D, varför plast, spackel o murburk :?

Visa signatur

nämen tjenare

Permalänk
Medlem

Rätta mig om jag har fel men ere inte så att en Jordning bara är en "död" punkt, dvs där ingen elektrisitet kan komma undan?

Visa signatur

[color="blue"]DET HETER CCFL, INTE NEON[/color].Neon är en ädelgas och används inte i en DATOR.
Har du försökt att söka? :)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zWeaX
Rätta mig om jag har fel men ere inte så att en Jordning bara är en "död" punkt, dvs där ingen elektrisitet kan komma undan?

Hm.. Jorden är väll ungefär istället för negativ pol. Och om man beaktar det faktum att elektronerna eg. kommer därifrån så tror jag att jag blir tvungen att rätta dig!

Visa signatur

How much wood would a woodchuck chuck if a woodchuck could chuck wood?

Permalänk

Tack ska ni ha, nu är jag helt 100% säker på att jag har gjort rätt.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av polack
eftersom plast, murbruk etc. inte leder ström så bra låter det väl rimligt. Men jag undrar vad det är för monster du vill skapa egentligen. Ett nätagg. till griller månne :D, varför plast, spackel o murburk :?

Monster!?! Hehe, vänta Ni bara, jag ska lägga upp hela modden i forumet senare. Dock kommer det antagligen att dröja eftersom jag endast bygger på datorn när jag inte håller på med att modda på huset (?) Och den "modden" har högre prioritet.
Håll utsikt, den kommer!

Visa signatur

Fight crime, shoot back!
-----------------------------------------------------------------------------
Shuttle AV49N | Celeron 2,5 | Radeon 9200 | Seagate 40Gb | Maxtor 200Gb | RAM 1024 | Håller på med nytt bygge!!!