Permalänk

àhh har inte ens jordade utag alltid..bara ibland hos pappa..

btw sà har den XP nu och det funkar perfa..

Visa signatur

Moderkort:Fic vi35l | processor:P4 2.4ghz | Ram:2st 256ddr | Grafikkort:ATI all in wonder 9800 | Hårddiskar:Maxtor (80gb 7200rpm) Seagate (200gb 7200rpm) | Ljudkort:Integrerat | Bildskärm:AOC 17tum

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av <==Ic3==>oscar
àhh har inte ens jordade utag alltid..bara ibland hos pappa..

btw sà har den XP nu och det funkar perfa..

Det behövs bara två små klick på knapparna så kan vilket barn som helst peta lite på dom strömförande piggarna..

Isolera borde du även göra om du nu har satt fast skruvar i locket eller liknande.
Tänk om till exempel någon kliver på datorn och piggarna kommer i kontakt mot metalen.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hur har du gjort för att fästa nätagget ovanför moderkortet?

Visa signatur

Lösningen på alla tekniska problem:
Allt går med våld, går det inte med våld får man använda mer våld!

Permalänk

lim my friend limpistol is your answhere to everything....

Visa signatur

Moderkort:Fic vi35l | processor:P4 2.4ghz | Ram:2st 256ddr | Grafikkort:ATI all in wonder 9800 | Hårddiskar:Maxtor (80gb 7200rpm) Seagate (200gb 7200rpm) | Ljudkort:Integrerat | Bildskärm:AOC 17tum

Permalänk

hmmm även för att vara första gången så vart det skit rent ut sagt :-S

Visa signatur

Citera, Tack

Permalänk

hah lol

Visa signatur

Moderkort:Fic vi35l | processor:P4 2.4ghz | Ram:2st 256ddr | Grafikkort:ATI all in wonder 9800 | Hårddiskar:Maxtor (80gb 7200rpm) Seagate (200gb 7200rpm) | Ljudkort:Integrerat | Bildskärm:AOC 17tum

Permalänk
Medlem

ingen bra kylningsplan i den väskan iaf!

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk

àh det e nog lungt fòr kòra òppet om den òverhettar...

men..vad tycker ni om ett plexi fònster pà sidan?

Visa signatur

Moderkort:Fic vi35l | processor:P4 2.4ghz | Ram:2st 256ddr | Grafikkort:ATI all in wonder 9800 | Hårddiskar:Maxtor (80gb 7200rpm) Seagate (200gb 7200rpm) | Ljudkort:Integrerat | Bildskärm:AOC 17tum

Permalänk
Avstängd

tror inte du får CE-märka den där lösningen...

Visa signatur
Permalänk

de e nog lungt..visste ni att det finns en annan CE med annat avstànd mellan C och E som stàr fòr China Export..HAHA lol jàvla kineser

Visa signatur

Moderkort:Fic vi35l | processor:P4 2.4ghz | Ram:2st 256ddr | Grafikkort:ATI all in wonder 9800 | Hårddiskar:Maxtor (80gb 7200rpm) Seagate (200gb 7200rpm) | Ljudkort:Integrerat | Bildskärm:AOC 17tum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bertill
Jag vet, tyvär har skrivihop.nu lagts ner, men sidan finns som tur kvar.
Men bara för att de har lagts ner så behöver inte du och alla andra språkmisshandlare förstöra språket med era särskrivningar.

Eftersom ditt eget språk inte är perfekt tycker jag du ska sluta gnälla på andra.

Visa signatur

//Bacon

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av <==Ic3==>oscar
àhh har inte ens jordade utag alltid..bara ibland hos pappa..

Vilken fråga svara du på??

Visa signatur
Permalänk
Medlem

tycker du har överdimensionerat väskan!! Ser ut som den e för hög!...och hålen på sidan borde du gjort snyggare!! Annars bra;)

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av <==Ic3==>oscar
àhh har inte ens jordade utag alltid..bara ibland hos pappa..

btw sà har den XP nu och det funkar perfa..

Men nu blev jag lite fundersam, du vill alltså inte jorda lådan ordentligt eftersom du ändå inte sitter på jordade uttag. Men vad faen undrade du isåfall om alu leder överhuvudtaget då? Sen ser det ju ut som att det inte är alu där du har jordat utan som någon sorts beläggning (ser avskaft ut till höger om jorden), men jag har ju inte sett den irl så... Gillar bygget i övrigt men sitter och stör mig på säkerhetsaspekterna

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av knuckleduster
hmmm även för att vara första gången så vart det skit rent ut sagt :-S

Mystiskt, alla som har något ovettigt att säga har ingen egen modd att visaupp så att vi andra kan få se hur bra det ska vara!!!

Grymt förövrigt och definitivt för att vara en förstamodd.

Visa signatur

http://www.dynten.se - Mördarfårens hemvist

Permalänk

ja tack sà mkt fòr alla possitiva kommentarer, hàlen pà sidan var bara lite tràning med min FERM...hade aldrig skurit i sàna vàskor fòrut.

Visa signatur

Moderkort:Fic vi35l | processor:P4 2.4ghz | Ram:2st 256ddr | Grafikkort:ATI all in wonder 9800 | Hårddiskar:Maxtor (80gb 7200rpm) Seagate (200gb 7200rpm) | Ljudkort:Integrerat | Bildskärm:AOC 17tum

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mr_micro
Mystiskt, alla som har något ovettigt att säga har ingen egen modd att visaupp så att vi andra kan få se hur bra det ska vara!!!

Grymt förövrigt och definitivt för att vara en förstamodd.

rövslicka på bara, stör inte mig

Visa signatur

Citera, Tack

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av millepromille

Isolera borde du även göra om du nu har satt fast skruvar i locket eller liknande.
Tänk om till exempel någon kliver på datorn och piggarna kommer i kontakt mot metalen.

hmmm ofta som folk kliver på datorer...

Visa signatur

MBP: 13" - M1
Stationär: Win11 - Ryzen 5900X - 128GB - GTX 4080
Server: Ubuntu - i5 4670k - 32GB - 4x5TB Raid-Z
Server: Rpi4 8GB, 1TB USB SSD

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tifius
hmmm ofta som folk kliver på datorer...

jag vet inte hur hålbar den där datorn är.. men visst finns det folk som rammlar..tror att det är en pall med mera

Visa signatur
Permalänk

pall..hmm aja

Visa signatur

Moderkort:Fic vi35l | processor:P4 2.4ghz | Ram:2st 256ddr | Grafikkort:ATI all in wonder 9800 | Hårddiskar:Maxtor (80gb 7200rpm) Seagate (200gb 7200rpm) | Ljudkort:Integrerat | Bildskärm:AOC 17tum

Permalänk

Skitfin väska och så, snygga lösningar, ÄLSKAR blåa indikatorleds <3..
Men gillar inte en sak..

Menar inte att klaga, men..

Var du TVUNGEN att lösa hela nätaggs-problemet sådär?
Det ser JÄVLIGT riskabelt ut. Tänk om du ska byta hddkabel, har glömt att dra ut el-kontakten, slinter med handen, eller vadfan som helst
Då blir det inte så kul..

Nej, bättra på säkerheten så får du mer creds nästa gång du kunde åtminstone haft en rejäl krympslang som isolerade lödningarna för 230v-uttaget.

Annars var det en JÄVLIGT fin väskdator du har där , GJ!

Edit:
Jag vet hur det var med min första modd, man typ "ääääh vadfan, det blir bra, bara ingen rör det så är det ingen fara"

Men nu är ju PlexiTuxBox en aning säkrare efter en del ändringar och så

Permalänk

haha det dàr med hdd kabel har redan hànt 2 gànger :D:D:D hehe ajaja fòr stròmfòrande kylflànsar...

Visa signatur

Moderkort:Fic vi35l | processor:P4 2.4ghz | Ram:2st 256ddr | Grafikkort:ATI all in wonder 9800 | Hårddiskar:Maxtor (80gb 7200rpm) Seagate (200gb 7200rpm) | Ljudkort:Integrerat | Bildskärm:AOC 17tum

Permalänk

Hm, ok. =/

Var försiktig, snälla dig.

Permalänk

det ska jag vara

Visa signatur

Moderkort:Fic vi35l | processor:P4 2.4ghz | Ram:2st 256ddr | Grafikkort:ATI all in wonder 9800 | Hårddiskar:Maxtor (80gb 7200rpm) Seagate (200gb 7200rpm) | Ljudkort:Integrerat | Bildskärm:AOC 17tum

Permalänk

Plocka Bort hela baksidan och gör någon slags lucka till utagen.
Om du bär runt väskan så lär ju inte innehållet hålla något vidare bra.
Startknappen var bra iallafall

Permalänk

Hm, måste erkänna att jag själv håller på att bygga en datorväska, visst, den är fin och så. Men jag känner endå inte att det är värt besväret, eftersom det redan finns så jävla många väskor
Plus att enligt mig så är dom så satans enkla att göra =/
Nätagg, fläkt, och hårddisk-fästet vart klart på typ 50min eller nått..
Gjorde det igår, alltså..

Permalänk

mjo beror pà hur ordentlig man e...

Visa signatur

Moderkort:Fic vi35l | processor:P4 2.4ghz | Ram:2st 256ddr | Grafikkort:ATI all in wonder 9800 | Hårddiskar:Maxtor (80gb 7200rpm) Seagate (200gb 7200rpm) | Ljudkort:Integrerat | Bildskärm:AOC 17tum

Permalänk

Man kan vara jävligt ordentlig, samtidigt som man är snabb.