Permalänk

Mozilla Thunderbird

ja vet inte ifall detta är rätt ställe att ställa frågan men ja undrar hur mozilla thunderbird fungerar?? kan man använa hotmail i det programet??

Visa signatur

|Inel Pentium 4 2.8 mhz|Asus p4p800|Asus Radeon 9600xt 128 ddr|512 ddr pc3200|Seagate 200gb|

Permalänk

Re: Mozilla Thunderbird

Citat:

Ursprungligen inskrivet av DarK-Hunter
ja vet inte ifall detta är rätt ställe att ställa frågan men ja undrar hur mozilla thunderbird fungerar?? kan man använa hotmail i det programet??

Ja det kan du.

Permalänk
Medlem

Re: Re: Mozilla Thunderbird

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Isbjörnen Igor
Ja det kan du.

"Ja" om du laddar ner ett plugin, annars "nej"

Permalänk
Medlem

Nej, man behöver inget plugin ?

Visa signatur

Stationär: En svart dator, det står corsair på den.

Permalänk

Re: Re: Re: Mozilla Thunderbird

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Psylocke
"Ja" om du laddar ner ett plugin, annars "nej"

Varför skulle man behöva en plugin?

Permalänk
Hedersmedlem

För att hotmail inte är POP3/IMAP...?
Kanske ska ta och uppdatera mitt 0.7 någon gång och se om det finns något skojigt nytt, hehe.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Re: Mozilla Thunderbird

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Isbjörnen Igor
Varför skulle man behöva en plugin?

Hur gör man annars då, om man inte använder ett plugin?

Visa signatur

Sverige är ett så litet land att det bara får plats en åsikt i taget där.

Permalänk
Medlem

funkar gmail att använda i thunderbird utan plug-in?

Visa signatur

Jag ja

Permalänk
Inaktiv
Permalänk
Medlem

Vars finns plug-in att ladda ner då?

Permalänk
Hedersmedlem

25 sekunders googlande (thunderbird hotmail extension -> thunderbird webmail extension) = http://webmail.mozdev.org/

Mycket trevlig extension, btw. Nu ska jag nog kunna få farsan att byta till thunderbird

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bury
funkar gmail att använda i thunderbird utan plug-in?

Jadå det funkar fint. Läs help sidan på gmail.

Visa signatur

Laptop: Zepto Znote 3215W | Intel C2D T7250 2.0ghz | 2GB ram | Intel X3100 GPU | 120 GB 5400rpm hdd | Intel 4965 AGN | 9-cell batteri
Kamera: Nikon D80 + batterigrepp | Nikkor AF-S DX 18-55mm 3.5-5.6G VR | Nikkor AF-S 70-300/4.5-5.6 G VR IF-ED | Nikkor AF 50mm 1.8D | Nikon SB-600 blixt

Permalänk

Re: Re: Re: Re: Re: Mozilla Thunderbird

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Daniel
Hur gör man annars då, om man inte använder ett plugin?

Skaffa adresser till de POP3-servrar som uppenbarligen inte existerar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thomas
25 sekunders googlande (thunderbird hotmail extension -> thunderbird webmail extension) = http://webmail.mozdev.org/

Mycket trevlig extension, btw. Nu ska jag nog kunna få farsan att byta till thunderbird

lol? var int så bra 25 sek letande om man läser faq sidan.

Citat:

This extension is for Thunderbird v1 only

Edit: Fick det att funka till 1.0.2, riktigt FETT nice.
*kastar Outlook i Papperskorgen*

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Soviac
lol? var int så bra 25 sek letande om man läser faq sidan.

Edit: Fick det att funka till 1.0.2, riktigt FETT nice.
*kastar Outlook i Papperskorgen*

När jag läser' setup instruktionerna kan jag inte hitta bilden nedan, var hitta du den rutan?

Edit, hitta den nu, men den är på franska :/

Lampan var grön så jag antar att det fungerar ändå.
Skapade nytt enligt instruktionerna på sidan men eftersom vi har en senare version av Thunderbird får jag inte upp de alternativ som visades i guiden.
Kan du förklara hur du fick fart på kontot?

Permalänk
Medlem

Även jag är sugen på att få Hotmail att fungera med Thunderbird, har tankat båda tilläggen men får det fortfarande itne att fungera.

Visa signatur

[size="1"]Signatur raderad, max tre rader. Se reglerna. - Vicotnik[/size]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av langby
Även jag är sugen på att få Hotmail att fungera med Thunderbird, har tankat båda tilläggen men får det fortfarande itne att fungera.

Vilken version av thunderbird?
Får du allt på franska?

Permalänk
Medlem

Först fick jag felet att den inte kunde läsas in via Firefox, så jag högerklickade och sparade ner båda filerna Webmail och Hotmail till skrivbordet.
Sedan jag in i Thunderbird -> Tools -> Extansions.
Där tog sedan på Install -> sökte upp webmail och hotmail. Startade om
Thunderbird, går in på samma igen. Dubbelklickar på webmail för att få upp rutan som du postade tidigare.
Sedan är det bara ta new account, skriva in dina uppgifter som de säger i guiden på hemsidan. Så ska de funka.
Dock så är den lite sen med hämtning från e-post när den öppnas, då kör jag med Ctrl+Shift+T så hämtar den ner det senaste.
Det bör funka.

Permalänk

Tankade du filerna från skaparnas sida?, för jag kan omöjligt få det på andra språk än franska?

Finns det någon "new acount" i inställningarna för Webmail eller kör du från vanliga Thunderbird

Permalänk
Medlem

Tankade från: http://webmail.mozdev.org/installation.html
därimot fråga mig inte hur du fick det på franska?!

Sen New account är i Thunderbird...
File -> New -> Account...

Permalänk

Hm får upp följande felmeddelande när jag försöker kontaka hotmailservern, ngn som har något tips?

Permalänk
Medlem

Tack för hjälpen nu löste det sig.

Visa signatur

[size="1"]Signatur raderad, max tre rader. Se reglerna. - Vicotnik[/size]

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Soviac
lol? var int så bra 25 sek letande om man läser faq sidan.

v1 innebär givetvis 1.0+, eftersom de tydligen gjorde om API:t på något sätt där så att äldre plugins inte funkar. Det bör funka på nyare versioner en bra bit in i framtiden nu dock

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thomas

v1 innebär givetvis 1.0+, eftersom de tydligen gjorde om API:t på något sätt där så att äldre plugins inte funkar. Det bör funka på nyare versioner en bra bit in i framtiden nu dock

Du kan inte ta och läsa hela inlägget före du kommenterar?
*tog åt mig*

Permalänk
Medlem

Hur gör jag för att TB inte ska ta bort alla meddelanden från Inkorgen i Hotmail varje gång den hämtar hem dem, går det ens? Sen undrar jag om det går att hämta de mail man har i andra mappar på Hotmail än de som ligger i Inkorgen?
Vore mycket tacksam för svar.

Visa signatur

[size="1"]Signatur raderad, max tre rader. Se reglerna. - Vicotnik[/size]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av langby
Hur gör jag för att TB inte ska ta bort alla meddelanden från Inkorgen i Hotmail varje gång den hämtar hem dem, går det ens? Sen undrar jag om det går att hämta de mail man har i andra mappar på Hotmail än de som ligger i Inkorgen?
Vore mycket tacksam för svar.

Tools->Account Settings->

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Psylocke
Tools->Account Settings->

Hittade det nu. Däremot kan jag inte skicka meddelanden.

Citat:

Information:
Ett fel inträffade när e-post skulle skickas. Servern svarade: 5.7.1 Unable to relay for martin.langby@gmail.com. Kontrollera dina egna kontoinställningar, och försök igen.

Visa signatur

[size="1"]Signatur raderad, max tre rader. Se reglerna. - Vicotnik[/size]

Permalänk
Medlem

Det går inte att skicka mejl, iaf inte med modulen för hotmail.
Använd din Internetleverantörs SMTP-server. Exempelvis Telia har smtprelay1.telia.com

Permalänk
Medlem

Någon som vet hur man hämtar hem mapparna från Hotmail-kontot?
Själv tror jag inte det går, men tänkte höra ifall någon fått till det?

Permalänk

Lyckas bara hämta inkorgen från hotmail, får flytta över till den och hämta på nytt