freeBSD 5.3, irssi direkt i CLIn, alt+1,2,3/pil för att byta kanal funkar ej.

Permalänk
Medlem

freeBSD 5.3, irssi direkt i CLIn, alt+1,2,3/pil för att byta kanal funkar ej.

Kör en P3a som jag startar på morgon och direkt SSHar mot min Irssi-burk. Funkar finemang.
Attachar screen'en som irssi ligger i, går bra.
Men sen vill det sig inte längre.
Jag ser bara irssi's status-fönster. Med dom vanliga tangent-kommandon för att byta kanal (alt+1,2,3,4 osv ELLER alt+pil-höger/vänster) Händer absolut ingenting, ÅÄÖ funkar finemang, så jag har rätt Font och keymap inställd för min CLI.

Vad kan detta bero på, jag har pillat runt med lite olika Fonts och Keymaps utan att lyckas. (ex ISO 8859-1 / Swedish CP850 , ISO 8859-1 / Swdish ISO)

Någon som har nått bra tips.
Tack på förhand.

Visa signatur

no signature.

Permalänk
Medlem

Det är egentligen Meta-1, Meta-2 osv. De flesta grafiska terminaler under windows och linux mappar om Alt till Meta men "normalt sett" är det Escape som är Meta, så Escape-1, Escape-2 osv kommer fungera.

Visa signatur

"`F' is group reply. This is because `G' is for sort and `g' is for get new mail. And `G' is for sort because `sort' used be called `group', and anyway `S' is for save mailbox and `s' is for file message in folder, because `f' is group reply and `F' is group reply including original text."

Permalänk
Medlem

Byt till vt220 i xterm eller kör på aterm, om du kör windows så sätt putty i xfree86 xterm läge.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av K-Force
Det är egentligen Meta-1, Meta-2 osv. De flesta grafiska terminaler under windows och linux mappar om Alt till Meta men "normalt sett" är det Escape som är Meta, så Escape-1, Escape-2 osv kommer fungera.

Tackar så mycket. Funkar helnajs.
Alltid kul att lära sig nya saker

Visa signatur

no signature.