problem med mitt trådlösa nätverk :(

Permalänk
Medlem

problem med mitt trådlösa nätverk :(

Nu har jag tröttnat på att inte få mitt trådlösa nätverk att funka..

jag har två bärbara & en stationär..

En bärbar med ett extra wlan kort i funkar kanon ut på nätet..
men tjejens en "acer Ferrari 3200" som ska ha ett inbyggt Wlan får jag inte att funka helt ut.. det verkar så att den bara skickar information!!
kan det vara att jag missuppfattat något! kortet klarar kankse inte alls att connecta till en D-Link 624?

Jag har fixat TCP/IP på alla datorerna så att alla har samma Nätmask & en IP adress som är likadan förutom dom 3 sista siffrorna!

Jag kan pinga datorerna imellan.. men jag kan inte hitta dom i nätverket!

vad kan vara fel.. är det något jag missat? detta är första gången jag installerar ett trådlöst nätverk..

/cOz

Visa signatur

-=] cOz In Da HousE ]=-
#1 Game:
CPU: Intel I7 950 | GPU: Asus GTX480 | Ram: Corsair 3x2GB XMS3 CL7 | Chassie: Cooler Master HAF X | Moderbord: ASUS Rampage III Extreme | Nätagg: Corsair HX1000W | Skärmar: 2 st BENQ Led 24" |Kylning: EK Vatten

Permalänk

Vill du dela filer mellan datorerna? Kör start, run o sen skriver du \\192.160.0.x (dvs den datorn du vill åt) och då ska du få upp den datorn du vill åt. Glöm inte dela mappar från datorerna.

Testa även att ladda hem ny mjukvara till din dlink från www.dlink.se

Visa signatur

Ulrik

Permalänk
Medlem

Det verkar ju som om du satt fasta ipadresser på korten.
Har du skrivit in rätt dnser på båda burkarna?
Har du testat med att aktivera DHCP på både Routern och även datorerna?

Så att dom får riktiga dnser osv.
För det verkar onekligen som om du har problem med dnser, då du kan kontakta datorerna via ping men inte surfa med en av dom.

Att du inte hittar dom på nätverket är ju ett vanligt problem som jag faktiskt inte kan ge svaret på såhär på rak arm, men det är ju inte det som är det stora problemet.

sätt wep på Routern, sen aktiverar du DHCP på både den och burkarna, anslut till den, skriv in det lösenord du satt, och kolla om du får rätt inställningar såsom Ipnummer, gateway samt dns.
Funkar det inte så ta bort wep, men låt DHCP vara kvar och testa anslut igen.

Visa signatur

[Arrogance]-[5800X+6900XT]-[Win10]