Permalänk
Medlem

Telia 24 segt.

Jag har precis uppgraderat från telia 0.5 till telia 24mbit. Fick nytt modem och sitter direkt i det, alltså ingen router emellan, bara sygates personal firewall. När jag tankar ner från swec. filserver hamnar jag på 800-1000 (om jag har tur) annars 600kb/s. och när jag tankar ner från Bitcomet (bakgrunder etc.) så går det först skitsegt runt 60, sen så stegar det upp till 100kb/s och där stannar det, omöjligt att få högre. Vad är fel? någon inställning? Kan köra TPTest och visa resultaten här om ni vill.

mvh Martin

Visa signatur

They invented "SUV" because they can't call them Jeep
"Tycker alltid att du är lite tjurskallig när du skriver till mig och andra.. har jag fel?" - tcntad
"Du är fan min idol på Sweclockers Martiis. Tack för att du finns!" -
Crippa90

Permalänk
Avstängd

du kanske bor för långt bort ifrån telesttionen??

Visa signatur

Phenom II 955BE 3,2@4,5GHz| 3 x XFX HD4890 "xXx" 1GB| MSI 790FX-GD70 | SS Phase Switch -40C | Corsair Dominator W/Fan 6GB | Samsung F1 1TB | Corsair HX1000W | Samsung 32" LCD | Logitech G7 Carbon Edition |Galleri

Permalänk
Medlem

okej
jag har bytt nyss från telia 0,5 till comhem 8 meg men i den första timmen så gick det ass segt med mitt bredband sedan skit fort så nu när jag laddar från filer from sweclockers som du så ligger jag pa 1.025 ungefär hela tiden men på torent så får igen grymmt bra hasighet dc kan du få mycket högre men allt e ju olagligt nu'

gör tp test men läs på deras hemsida vad du ska stänga av och göra innan det !!!!

Visa signatur

johan572

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av neoNmaZteR
du kanske bor för långt bort ifrån telesttionen??

Nej inte såvärst. men endå över 1000 ska jag ju komma.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av johan572
okej
jag har bytt nyss från telia 0,5 till comhem 8 meg men i den första timmen så gick det ass segt med mitt bredband sedan skit fort så nu när jag laddar från filer from sweclockers som du så ligger jag pa 1.025 ungefär hela tiden men på torent så får igen grymmt bra hasighet dc kan du få mycket högre men allt e ju olagligt nu'

gör tp test men läs på deras hemsida vad du ska stänga av och göra innan det !!!!

har redan gjort testet och jag tyckte att det visade normala värden.

Visa signatur

They invented "SUV" because they can't call them Jeep
"Tycker alltid att du är lite tjurskallig när du skriver till mig och andra.. har jag fel?" - tcntad
"Du är fan min idol på Sweclockers Martiis. Tack för att du finns!" -
Crippa90

Permalänk
Medlem

okej ska kolla mina världen men i fall det e så segt så ring upp telia

Visa signatur

johan572

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av johan572
okej
jag har bytt nyss från telia 0,5 till comhem 8 meg men i den första timmen så gick det ass segt med mitt bredband sedan skit fort så nu när jag laddar från filer from sweclockers som du så ligger jag pa 1.025 ungefär hela tiden men på torent så får igen grymmt bra hasighet dc kan du få mycket högre men allt e ju olagligt nu'

gör tp test men läs på deras hemsida vad du ska stänga av och göra innan det !!!!

hmm, så du är hel nöjd med comhems 8mbit då?? Har precis beställt den tjänsten!

Torrents brukar alltid gå segt vilken uppkoppling man än har..

Hur fungerar com hems modem, i vilken av utagen i dosan kopplar man modemet?

Ha de gött!!

Visa signatur

Phenom II 955BE 3,2@4,5GHz| 3 x XFX HD4890 "xXx" 1GB| MSI 790FX-GD70 | SS Phase Switch -40C | Corsair Dominator W/Fan 6GB | Samsung F1 1TB | Corsair HX1000W | Samsung 32" LCD | Logitech G7 Carbon Edition |Galleri

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av neoNmaZteR

Torrents brukar alltid gå segt vilken uppkoppling man än har..

Jasså, vad grundar du detta på?

Visa signatur

AMD 2500+ @ 3200+ , 512 DDR , Ge Cube Radeon 9800 Pro , 120 gb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av johan572
dc kan du få mycket högre men allt e ju olagligt nu'

*bort*

Visa signatur

[list][*]Popcorn Hour A110
[*]Philips 42" Full HD[/list]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av neoNmaZteR
hmm, så du är hel nöjd med comhems 8mbit då?? Har precis beställt den tjänsten!

Torrents brukar alltid gå segt vilken uppkoppling man än har..

Hur fungerar com hems modem, i vilken av utagen i dosan kopplar man modemet?

Ha de gött!!

Jag har också Comhem 8 men får 9-10 Mbit ner.
Comhems modem, koaxkabel från uttaget i väggen till modemet, nätverkskabel från modemet till datorn. Sen är du klar

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av striker33
Jasså, vad grundar du detta på?

Då jag haft/har 10mbit bbb i Västerås hos mamma, telia 8mbit här i gbg, och nu även com hem 8mbit, haft 2mbit hos telia, även 0,5mbit. Och slutsatsen är att som bäst laddade jag max 150kb/s ner!

Sen mellan 2mbit telia och telia 8mbit så var det likvädiga värden, runt 100kb/s ner.

Så det verkar inte som det är så stor skillnad?!

Detta är av min egen erfarenhet, ni har säkert en annan.

Det som också spelar in är peers, seeders vilket jag tagit hänsyn till!

Visa signatur

Phenom II 955BE 3,2@4,5GHz| 3 x XFX HD4890 "xXx" 1GB| MSI 790FX-GD70 | SS Phase Switch -40C | Corsair Dominator W/Fan 6GB | Samsung F1 1TB | Corsair HX1000W | Samsung 32" LCD | Logitech G7 Carbon Edition |Galleri