Vilket spel är du mest stolt över att varva?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mangemani
går det varkligen att varva det spelet?
när är spelet slut?
när man har gjort alla uppdrag?när man har gjort alla uppdragen och alla små uppdrag?
när man har gjort alla små och stora uppdrag samt hittat alla gömda paket och köpt alla ställen?
tycker nästan det är ett evighets spel:)

När man har fått 100% i statsen.

Permalänk

Adam's Family på NES!:D

Har spelat det sen jag var liten och har aldrig kommit i närheten av att varva det, men så en sommar får något år sedan så gav jag mig fan på att varva det.

Visa signatur

Intel i7 5820K 3.6Ghz@4.2Ghz | Noctua NH-D15 | 4x4GB Crucial Ballistix Sport DDR4 2400Mhz | Asus X99 Deluxe | MSI 780GTX | Samsung SSD 830 256GB | Seagate HDD ST3000DM001 7200rpm 3Tb | Fractal Design Arc | 6x140mm & 1x120mm (Silverstone AP Intake & Noctua Outtake) | Hp w2207 22 inch | Eizo S2000 19 inch

Permalänk

Väldigt vad nes spel är svåra att vara verkar det som 8)

Permalänk
Medlem

Amiga:
Turrican 2 (utan att dö)
Robocop (utan att dö)

Mega Drive:
Michel Jackson (utan att dö)

Man var väl rätt så störd som barn antar jag, dagens spel med save-funktioner och skit är ju en barnlek i jämförelse mot 80-talets CP-spel. Någon som klarat Ghost & Goblings?

Visa signatur

Opteron 146 CABYE 0540 FPMW@2740Mhz | NCP 2x1GB | Asrock Dual Sata II | 6800GT@Ultra | Big Tyhpoon | Antec Trueblue 480W | NEC 3520 | WD 180GB

Permalänk

Jo, håller med om att savefunktionser tar död på allt vad utmaning heter...

Visa signatur

Hör ropen skalla: Mer CO-OP åt oss alla!
Fanboys är kapitalismens svar på religiösa fundamentalister.
Upplysning für alle: www.thesciencenetwork.org www.transhumanism.org

Permalänk
Medlem

Fan va jag blev sugen på FF VII nu.. Blir till att installera det för säkert 20:e gången nu

LBA 2 måste vara det spel som jag är mest stolt över. Nostalgi så att det spränger om det.

Även Quack Shot på Sega Mega drive II är en ganska rolig utmaning med tanke på att man inte kan spara utan det gäller att köra igenom det eller strunta i det

Visa signatur

3dMark05: 15.100 -> E4300 1.8Ghz @ 3.15Ghz , 2x1gb OCZ PC6400, 8800GTS 320mb, ASUS P5N-E SLI

Permalänk
Medlem

Cod på veteran eller vad nu hårdaste heter

Visa signatur

Opteron 144 265x9 :E

Jag har en anmärkning för jag är en badboy! :)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nienithaur
Jo, håller med om att savefunktionser tar död på allt vad utmaning heter...

Det är ju inte direkt så att man måste spara

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hamcha
Ghouls n' Goblins heter det tror jag. Det var ju as-svårt, jag orkade inte spela det mer än 10 minuter.

så hette det nog... jag ochg en kompis bestämde oss för o varva ngt spel o det blev just det=). Svårt som fan ibland som sagt,var tvungen o varva hela värden 2 grginnan man klaade spelet:P men man fick ngn superkraft när man klarade sista bossen den försat gången:P

Citat:

Ursprungligen inskrivet av cane-force
Adam's Family på NES!

Har spelat det sen jag var liten och har aldrig kommit i närheten av att varva det, men så en sommar får något år sedan så gav jag mig fan på att varva det.

Har spelat det men aldrig varvat det, kasnke få ta samma vavkompis o försöka kalra det.. vi tog oss an påt en gång men tror vi inte orkade komma så långt.. vi kom bara till ugnen o frysen:D

Permalänk
Medlem

zelda ocarina of time! fast då var jag iofs ledsen att det tog slut ,levde mig värkligen in i det spelet .

Visa signatur

[IT-Dept]
Ryzen 1700 OC - 32 - 1070

Permalänk

Diablo (ettan) jag har lirat det konstant sen det släpptes till D2 kom

enligt mig världens bästa spel efter il2 sturmovik då

Visa signatur

"There's no such thing as gravity, the earth sucks!.
"we all know George Bush is an imbecill. He loves dick but he hates homosexuals.

Permalänk
Medlem

Zelda 2 ..för det var helvetes svårt.

Permalänk
Medlem

Shack spel över datorn på svåraste, ren tur faktiskt.

Permalänk
Medlem

Alla Megaman spel

Men Prins Of Persia (snes) osh vilket bra spel

O Super Metriod

Permalänk
Medlem

Zelda 2 till NES var grymt svårt

Visa signatur

Don´t fuck with the admins, we are drunk and have weapons and shit.

Permalänk
Medlem

Nån som klarat lagoon till SNES?
Brorsan lyckades komma till sista bossen, sjukt svåra bossar i det spelet.

Permalänk
Medlem

alla stjärnor på kuru kuru kururin

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PihraiJA
Första Sonic-spelet är jag nog rätt stolt över att ha varvat Det var ju bara så kul, att man inte kunde sluta spela..

Samma här :). 2an var lite lättare, men 3an var svår igen (dock inte lika rolig).

Sonic 1 och 2 är de bästa spelen som nånsin gjorts :).

Permalänk
Medlem

Japp, Sonic spelen är några av de få spel jag faktiskt orkat lägga tid på att varva.

Visa signatur

Sugen på en tråkig ordvits?
Fråga mig!

Permalänk
Medlem

Zelda: Links eller vad det heter, det var på snes iaf!

sen tyckte jag att LSL8 (Leisure Suit Larry 8 [stavning?]) var kul..

Visa signatur

Ryzen5 3600XT - Asus PRIME B450-plus - MSI 1080 Armor 8GB OC - Corsair Vengeance 16 GB 3000Mhz - WD Black NVMe 1TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av enG
Zelda: Links eller vad det heter, det var på snes iaf!

sen tyckte jag att LSL8 (Leisure Suit Larry 8 [stavning?]) var kul..

A link to the past tror jag det ska vara. Fast det spelet är dock rätt simpelt.

Visa signatur

P1@66mhz | 3.5"floppy drive | T-Bord med gula lampor som lyser(blinkar om man pepprar på en del knappar)

Permalänk
Medlem

Lands of Lore 2
Baldurs Gate 1+2
Icewind Dale
Planescape: Torment

Visa signatur

dfi lanparty ultra-d ::: amd 3700+ ::: ocz pc4000 2x1024mb (2gb) ::: xfx geforce 7800gt @ 474/1400 ::: 2x samsung spinpont 250gb (500gb) ::: hiper type-r 580w

Permalänk

Båda Zelda spelen 3 ggr var till n64 för 6 ½ år sen

Det jag inte fattar nu är att båda spelen är FETT stora, ändå kunde man allt utantill redan andra gången man spelade, och då menar jag utantill bokstavligt talat, det fanns absolut aldrig tillfällen då man inte visste vad man skulle göra eller var man skulle gå...

Samtidigt så fattar jag inte heller att jag hatar rpg spel idag, har absolut ingen tålamod för att spela sånna spel...

Visa signatur

AMD Athlon 64 3700+ "San Diego"
ASUS Extreme 7800 GTX
4 x 512 mb DDR TwinMOS PC3200

Permalänk

Var väll ganska impad över mig själv när jag varvade mega man 1 på nintendo

Visa signatur

Mera COOP åt folket

Permalänk
Medlem

Det absolut roligaste ögonblicket var när guilden (wow) tog Vael för första gången, efter 3 veckor av wipes och över 100g i repairbills, säkert många som blev döva efter allt skrik på ventrilo

Visa signatur

Vinnare av Swec's pepparkakshustävling julen 2004, julen 2005 samt julen 2006

Permalänk
Medlem
Permalänk
Geeks
SweClockers

Alla Fallout, Operation Flashpoint + Resistance, alla Zelda, alla GTA på PC, alla Rainbow 6 till PC.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HaGgZ
Det absolut roligaste ögonblicket var när guilden (wow) tog Vael för första gången, efter 3 veckor av wipes och över 100g i repairbills, säkert många som blev döva efter allt skrik på ventrilo

inte för att whina (stod själv och skrek när vi hade ner vael) men att döda vael räknas nog inte som att varva wow:D

Visa signatur

-After 2000 years, I will be forgotten, and the Time-Loop will close. I will live forever, and you shall meet doom!!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blahhzt
Nån som klarat lagoon till SNES?
Brorsan lyckades komma till sista bossen, sjukt svåra bossar i det spelet.

Japp, klarat det ett par gånger. Riktigt svårt på vissa ställen.

Är nog mest stolt över att ha klarat alla Final Fantasy på NES/SNES/PS/PS2, jobbar för tillfället på FF: Tactics Advanced.

Sen har man ju alltid Metal Gear liren till NES, dom var inte helt lätta när man var liten (säkert inte nu heller, har inte spelat dom på åratal)

Visa signatur

The enemy of my enemy is still my enemy.

Permalänk
Medlem

Super mario 2 till 8 bitars...
duke nukem 3d
Doom
Wolfenstine 3d
simcity 2000
simcity 3000
Alla Gta utom san andreas... stuck on 65%
flatout
nfs underground
nfs underground 2
Halflife
halflife blueshift
halflife 2
red alert 2
farcry
area 51
cod
cod 2
fear

Ja det var nog dom jag tycker ha varit roligast!!=D

Säkert en massa stavfel!

Visa signatur

Dfi lanparty nf3 ultra-d | 3200+ venice @ 3012mhz 1.65vcore | Kingston 2x512 Dual-channel @ 470ddr 3,0v 2,5-3-3-5 | Gforce 6800gt @ 449mhz/1256mhz 1.4v|Aspire 550 watt Chameleon | Wd 200gb sata | 2 st Hitatchi 80gb pata | Maxtor 160gb pata | Maxtor 200gb sata | Maxtor 250gb sata | Totalt : 915gb =D |Samsung SyncMaster 710N | Stolt "Nätpirat" Sharing is Caring | 3D Mark 03 med 24/7 klock.