Vilka tv-spel har du haft/har?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lakanman
Borde vara fint samlarvärde på dom där du

Tja, det är det jag hoppas på i alla fall Man måste vara galen eller i behov av pengar rätt akut om man säljer retrokonsoller... Det är ju inte så att man förlorar något på det med tiden (tja, en NES ny kostade runt 1000kr och nu kan man få en för 200-300kr.... men du fattar vad jag menar

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Majestic XII
Tja, det är det jag hoppas på i alla fall Man måste vara galen eller i behov av pengar rätt akut om man säljer retrokonsoller... Det är ju inte så att man förlorar något på det med tiden (tja, en NES ny kostade runt 1000kr och nu kan man få en för 200-300kr.... men du fattar vad jag menar

Jepps.. jao nes spelen och konsollen ligger långt under vad det kostade nytt.. Eller iofs har du nya grejor i plast så får du mer än vad det kostade nytt

Visa signatur

Cyrix 686 - 166MHz, ASUS P5S-VM, 64MB ram, Matrox Mystique 4mb + Orchid Righteous Voodoo 2 3DFx 12MB 2x SLI, Quantum Fireball 1.28Gb, Quantum Bigfoot 6GB, Creative Soundblaster AWE32 8mb, 3Com 3C509B-TPC 10Mbit, Mitsumi CD-ROM 6x.

Permalänk
Medlem

Har Zelda the wind waker och Metroid prime nu till gamecube.
Har haft en bajslast med nintendo 8bitars spel.

Permalänk
Medlem

Nes - har
Snes - har
Nintendo 64 - har
Gameboy - har
Playstation - har
Sega Megadrive - har
Atari 2600 jr - hade (farsan har tydligen slängt den )

En bild för er som inte vet hur den ser ut.

Ska köpa en Gamecube och en PsTwo sen också. Bara för att dom är så små och söta. Har redan en Gamecube och PS2 hemma, men det är inte mina konsoller. Därav att jag inte har köpt dom. Måste ha en egen GC för att kunna lira Zelda-spelen och PSTwo till att lira Tekken på.

Visa signatur

WS: i5 2500K@4,7GHz| Noctua NH-D14 | Asus Maximus V Gene | Asus HD7850@1450/1050 | 8 GB Corsair XMS 3 | Corsair CX V2 600W | OCZ Agility 3 120GB | Fractal Design R3 | Dell U2412M
Server: AsRock FM2A85X-ITX | AMD A4-6300 | 8GB | Kingston V300 60GB | 12TB HDD | Fractal Design Array R2
HTPC: Sapphire Pure Fusion | 4GB | OCZ Agility 2 40GB | Fractal Design Array R2

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Q'aman
Nes - har
Snes - har
Nintendo 64 - har
Gameboy - har
Playstation - har
Sega Megadrive - har
Atari 2600 jr - hade (farsan har tydligen slängt den )
http://users.knoware.nl/users/stuurmn/images/a2600_2.jpg
En bild för er som inte vet hur den ser ut.

Ska köpa en Gamecube och en PsTwo sen också. Bara för att dom är så små och söta. Har redan en Gamecube och PS2 hemma, men det är inte mina konsoller. Därav att jag inte har köpt dom. Måste ha en egen GC för att kunna lira Zelda-spelen och PSTwo till att lira Tekken på.

Vad är det med föräldrar och kasta saker man vill ha kvar

Visa signatur

Cyrix 686 - 166MHz, ASUS P5S-VM, 64MB ram, Matrox Mystique 4mb + Orchid Righteous Voodoo 2 3DFx 12MB 2x SLI, Quantum Fireball 1.28Gb, Quantum Bigfoot 6GB, Creative Soundblaster AWE32 8mb, 3Com 3C509B-TPC 10Mbit, Mitsumi CD-ROM 6x.

Permalänk
Medlem

NES - haft
Master System - haft
Game boy - haft
Super Nintendo - haft
Megadrive - haft
Playstation - haft
Saturn - haft
Nintendo 64 - haft
Dreamcast - haft
Playstation 2 - haft
Xbox - haft

Permalänk
Medlem

Sinclair ZX Spectrum - Har
Nes - Har
Playstation - Har
Playstation 2 - Har

För dem som inte vet vad en zx spectrum är...

Observera de underbara gummi tangenterna

Visa signatur

Burken: Dual Pentium2 300mhz, 128MB, Tot: ca: 16GB hd
Enäggstvillingarna: Luke & Anakin: Dual Pentium2 450mhz, Luke 512MB, Anakin 256 (Har tappat hälften av minnet pga åldern), 2*9GB scsi, rackmonterade

Permalänk
Medlem

Amiga 500/1000 med diverse modefikationer - Har
C64 - Haft
Nes - Har/haft (Är halvt massakerad då jag använde dess moderkort för att lära mig löda ordentligt)
Gameboy Color - Har
GBA - Har
GBA SP - Har
Nintendo 64 - Har
Nintendo DS - Har
Playstation - Haft
Sega Dreamcast - Har
Nintendo Gamecube - Har
Playstation 2 - Har (2 St)
Xbox - Har

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem

Sega Mega Drive II - har foefan..

Sonic 2
Tail Spin
Fifa 94
och nåt bög-racing spel från 89.

har varvat Sonic 2 och Tail Spin X antal gånger..

Permalänk
Medlem

NES - Haft
SNES - Haft
Nintendo 64 - Haft
Playstation - Har
Playstation 2 - Har
Gamecube - Har

Permalänk
Medlem

NES - haft
Gameboy - har
SNES - har
Gameboy Colour - har
Playstation 2 - har

Permalänk
Avstängd

Varför envisas folk skriva c64 och amiga. det var datorer

Visa signatur

Cyrix 686 - 166MHz, ASUS P5S-VM, 64MB ram, Matrox Mystique 4mb + Orchid Righteous Voodoo 2 3DFx 12MB 2x SLI, Quantum Fireball 1.28Gb, Quantum Bigfoot 6GB, Creative Soundblaster AWE32 8mb, 3Com 3C509B-TPC 10Mbit, Mitsumi CD-ROM 6x.

Permalänk
Medlem

NES - Har
SNES - Har
Virtual boy - Har (men trasig)
Nintendo 64 - Har
Game boy Color - Har
Game boy Advance - Har
Game boy Advance SP - Har
Gamecube - Har
Xbox - Haft
PS2 - Har
Nintendo DS - Har

Tycker inte om att sälja konsoller eftersom det alltid finns roliga spel att gå tillbaka till (med ett visst undantag)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Majestic XII
http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload9/DSCF0010.JPG

(andra hyllan uppeifrån)

Jag har en likadan bokhylla/TV-hylla eller vad det är.

OnT: Jag har:
SNES
Gameboy Color
Nintendo 64
Playstation
Playstation 2

Sen tror jag att morfar har nån leksak liggandes på vinden som jag ska be att få.

Permalänk
Medlem

Intellivision - Haft
Gamatic - Haft
Atari 2600 - Haft
(Vic20 - Haft)
(C128D - Haft) (Commandore 128 med inbyggd diskdrive)
Nes - Haft, 8st i olika omgångar
Master system - Haft
SNES - Har 1, Haft, 3 st i olika omgångar
MegaDrive - Haft
Playstation - Haft
N64- Haft
Gamecube - Har
Revolution - Kommer att ha!

Edit: glömde gameboy samt Game&Watch

Visa signatur

HTPC: Silverstone SST LC13| Hiper Type-R 480W| AMD Athlon X2| Asus M2NPV-MX| 2x2048 Corsair| OCZ SSD SATA 64Gb | Ljudnivå: Väldigt låg
SpelPC: P180 | XFX Core Edition 550W |AMD Phenom II X4 955 3,2GHz Black Edition| MSI 870A-G54 AM3 |Corsair 4GB | XFX RADEON HD6850 | Samsung SATA2 250GB | 3 Nexus 120mm |

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Danlin
Intellivision - Haft
Gamatic - Haft
Atari 2600 - Haft
Vic20 - Haft
C128D - Haft (Commandore 128 med inbyggd diskdrive)
Game&Watch - Haft (ett gäng olika)
Nes - Haft, 8st i olika omgångar
Master system - Haft
Gameboy - Haft
SNES - Har 1, Haft, 3 st i olika omgångar
MegaDrive - Haft
Playstation - Haft
N64- Haft
Gamecube - Har
Revolution - Kommer att ha!

Edit: glömde gameboy samt Game&Watch

Glömde du ju inte

Visa signatur

Cyrix 686 - 166MHz, ASUS P5S-VM, 64MB ram, Matrox Mystique 4mb + Orchid Righteous Voodoo 2 3DFx 12MB 2x SLI, Quantum Fireball 1.28Gb, Quantum Bigfoot 6GB, Creative Soundblaster AWE32 8mb, 3Com 3C509B-TPC 10Mbit, Mitsumi CD-ROM 6x.

Permalänk
Medlem

C64 - Haft
NES - Haft
SNES - Haft
MegaDrive - Haft
PSX - Haft
Game boy Advance SP - Har
PS2 - Haft
Xbox - Har

Visa signatur

MSI B650 Tomahawk, 7800X3D, RTX 3080, 32GB DDR5 6000MHz, MSI MPG A850G

Permalänk
Avstängd

C64/128, AMIGA. ÄR INTE TV-SPEL FFS

Visa signatur

Cyrix 686 - 166MHz, ASUS P5S-VM, 64MB ram, Matrox Mystique 4mb + Orchid Righteous Voodoo 2 3DFx 12MB 2x SLI, Quantum Fireball 1.28Gb, Quantum Bigfoot 6GB, Creative Soundblaster AWE32 8mb, 3Com 3C509B-TPC 10Mbit, Mitsumi CD-ROM 6x.

Permalänk

NES - haft: farsan gav bort det eftersom "vi inte använde det" när vi fick SNES.
SNES - haft
N64 - har: Ligger och skräpar nånstans
Playstation - haft
GB Advance - har: använder den dock inte så ofta längre

Permalänk
Medlem

Jo, jag satte ju dit dem i efterhand i listan samt i editen.. kanske inte helt optimalt... Åtgärdat nu..

Visa signatur

HTPC: Silverstone SST LC13| Hiper Type-R 480W| AMD Athlon X2| Asus M2NPV-MX| 2x2048 Corsair| OCZ SSD SATA 64Gb | Ljudnivå: Väldigt låg
SpelPC: P180 | XFX Core Edition 550W |AMD Phenom II X4 955 3,2GHz Black Edition| MSI 870A-G54 AM3 |Corsair 4GB | XFX RADEON HD6850 | Samsung SATA2 250GB | 3 Nexus 120mm |

Permalänk
Avstängd

Ja just det N64 har jag med haha det hade jag glömt

Visa signatur

Cyrix 686 - 166MHz, ASUS P5S-VM, 64MB ram, Matrox Mystique 4mb + Orchid Righteous Voodoo 2 3DFx 12MB 2x SLI, Quantum Fireball 1.28Gb, Quantum Bigfoot 6GB, Creative Soundblaster AWE32 8mb, 3Com 3C509B-TPC 10Mbit, Mitsumi CD-ROM 6x.

Permalänk
Medlem

*Nes Har
*Super Nes Haft
*Gameboy Har
*Gameboy colour Har
*Gameboy Advance Har
*Playstation Haft
*Playstation 2 Har
*Dreamcast Har
*Xbox Haft
*Gamecube Har

Säker nått jag glömt men lägger till mer senare.

Permalänk
Medlem

NES - Haft
SNES - Haft
Sega Mega Drive - Finnns någonstans
Playstation - Haft
Xbox - Har

Permalänk
Medlem

Har:

SNES
N64
GC
PS
PS2
GB
GBC
GBA
GBA:SP

Haft:

GB Pocket

Permalänk
Medlem

Philips 7000 - haft
SNES - haft

Har ett gammalt Pong-spel i garaget men vet inte märket på det.

Var i den lyckliga situationen att farsan var/är precis lika tokig som mig när det gäller prylar och han var jämt först på 70-talet att köpa "onödiga teknikgrejer", som morsan sa ... kan tillägga att han är precis likadan fortfarande fast han fyllde 70 förra året hehe

När vi skaffade vårt Philips 7000 så fanns det ingen annan av polarna som hade tv-spel, så det brukade sluta med att vi satt 10-15 pers hos oss och lirade

Permalänk

Har:

Atari Jaguar
Nintendo 64
Gameboy Advance
Nintendo DS
Sega Saturn
Sega Dreamcast (3, eller om det var 4, stycken)
Xbox
PS1 (använd typ 15 minuter eller något åt det hållet)
PS2

(Sedan har jag givetvis några c64:or liggande också, men det är inte spelkonsoller)

De enda maskiner jag känner att jag saknar är c64gs (gamesystem-versionen av c64), Amiga CD32, Intellivision, Colecovision, Vectrex, 3DO och möjligen PC-Engine. (Neo Geo vore iofs också skoj, men den är så förb*nn*t dyr)

Övriga maskiner jag saknar (typ NES, SNES, SMS, etc) tycker jag är helt ointressanta och planerar inte att någonsin införskaffa (hmm, nu får jag väl Nintendo-fanboysen på mig)

Visa signatur

Mattias Lönnqvist
www.spelforum.nu / www.dvdforum.nu
Recensent och EA-fanboy

Permalänk
Medlem

*Nes - Har
*Super Nes - Har
*Nintendo 64 - Har
*Saturn - Har
*Playstation - Har
*Playstation 2 - Har
*Dreamcast - Har
*Xbox - Har
*Gamecube - Har

/Viktor

Permalänk

Gameboy - har
Playstation - har
Nintendo 64 - har
Gameboy Adv. - haft
Xbox - haft

Permalänk
Medlem

Har:
NES (Sönder )
SNES
GameCube
Gameboy Pocket

Haft:
Sega Master System
Sega Mega Drive 2
Sega Saturn
Amiga
Atari 5200

Är så jävla förbannad på mitt NES. Man bara spelar det som vanligt och sen går det sönder.
Har iofs hört nåt om att varje gång man trycker ner ett spel så går den sönder mer och mer. Så alla som har den borde ställa in den i sin garderob eller nåt
och inte spela på några år iaf.

Visa signatur

Laptop: Zepto Znote 3215W | Intel C2D T7250 2.0ghz | 2GB ram | Intel X3100 GPU | 120 GB 5400rpm hdd | Intel 4965 AGN | 9-cell batteri
Kamera: Nikon D80 + batterigrepp | Nikkor AF-S DX 18-55mm 3.5-5.6G VR | Nikkor AF-S 70-300/4.5-5.6 G VR IF-ED | Nikkor AF 50mm 1.8D | Nikon SB-600 blixt

Permalänk

Syntax error: Alla konsoller som använder cardridge får en förslitning på själva kontakten. Det är dock ganska enkelt att byta kontakten på ett NES (det är en ganska simpel maskin i botten med tydliga lödpunkter)

Det du behöver är en ny anslutning, och en beskrivning av hur den görs. Eftersom jag inte har något NES själv så har jag inga länkar tillgängligt, men informationen borde inte vara så svår att leta upp (har för mig att sett att nya kontakter säljs på Tradera ibland)

Visa signatur

Mattias Lönnqvist
www.spelforum.nu / www.dvdforum.nu
Recensent och EA-fanboy