Permalänk

D-Link(DSL - 3001)

Hejsan!

Mitt modem har varit konstigt i ca 1 månad nu. Jag står inte ut med det!

Mitt problem är följande, om jag använder flera program etc,..msn,internet explorer dc++ osv så lägger internet av att funka efter ca 1 min när jag startat alla programen. Innan när modemet funkade så lös Status lyset på modemt fast, nu blinkar det hela tiden.
Jag kan även sitta och surfa lite utan att använda något annat som tynger internetbelastiningen så lägger det bara av!

För att internet ska funka igen måste jag dra ut strömsladden både till modemet och min d-link router, efter ca 2 min så funkar nätet igen men inte allt för länge;(. Jag har ringt Telia men de vet inte vad som är felet.

Skulle vara jätte tacksam om någon kunde förstå mitt problem.

Mvh/Alexander

Permalänk
Medlem

Låter som om delningsfiltret kan vara trasigt. Testa att låna/köpa ett annat/likadant och se om det funkar bättre då.

Visa signatur

Primär: R9 3900X | ASUS X570-F Gaming | NH-D15 | 64GB@3200MHz | RTX 3080 10GB | Seasonic 850W | Fractal Define R6 |
Gamla bettan: i5 750@3.8GHz | 8GB | HD5770 | Corsair VS 550W | FD R2 |

Permalänk

O om du inte kan få tag på nåt filter så testa utan... se bara till att du är kopplad till huvudjacket o att ingen telefon är inkopplad o stör när du är utan filter.
Kolla också så du har en bra kabel mellan jack och modem, helst orginal kabeln.

Visa signatur

Ulrik

Permalänk

För ca 1 år sedan lämna vi in filtret för att den var pajj. Går det inte att köpa ett sånt filter i en vanlig affär?
För Telia är ganska sega. Orkar inte vänta 3 veckor som jag gjorde förra gången.

Varför tror ni att filtret är sönder?

Mvh//Alexander

Permalänk

Ja... testa vilken teknikaffär som helst (Kjell & Co, Teknik magasinet, Claes Ohlssons) eller nån data affär. Säg bara att du ska ha ett ADSL filter.

Det är inte ovanligt att filtrena går sönder, men det enklaste är att låna ett o testa... eller testa så som jag beskrev ovan.

Visa signatur

Ulrik

Permalänk
Medlem

"G-ved". Gislaved eller? Känner en som har haft "lite" problem efter stormen (och nej, det är inte fixat än). Så är du säker på att det är modemet?

Visa signatur

-= Svettig dator och en hårig mobiltelefon =-

Permalänk
Medlem

Det är inte D-Link DSL-300T? För på den ska statuslampan blinka när allt funkar som det ska

Permalänk
Medlem

Du kan ju köpa ett filter i närmaste Telia butik annars.

Visa signatur