World of Warcraft-tråden!

Permalänk

Man FÅR inte gå förbi dörren, kolla Blizzards Us-forum. Det räknas som en exploit. GG Blizzard. Nu måste 1.7 komma inom 3-4 veckor och verkligen ta bort alla buggar (Polymorph, Dark Pact (om det nu är en bugg) etc.)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av At The Gates
Blizzard borde stoppa producering av allt nytt content tills de utrotat alla buggar.

Då är ju bara problemet att det inte finns ett program utan buggar. Även om det gjorde det skulle folk inte gilla vissa designbeslut som de tror är buggar.

Visa signatur

(http://rivfader.blogspot.com)
Blank face in the windowpane
Made clear in seconds of light

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RatFace

Jag har får massa saker bland annat har jag 7/8 Lightforge, bara handskarna kvar

No offense, men 7 av 8 Lightforge när spelet funnits ute i över 5 månader är inte så mycket att skryta över...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Erty
downup det är ju bara ni som gör fel. Om han dör medans han är kontrollerad (av ondingarna eller av en själv) så sprängs han. Det ni ska göra är att kontrollera honom med orben, förstöra alla äggen (och hålla honom levande) och sen döda honom.

inte vi som gjorde han utan ett annat guild xD

3gånger gjorde dom fel

Permalänk
Medlem

Lite whine om shamans:

Shamans ska väll vara motsvarigheten till paladin och visevärsa.. Dom healar typ lika bra, medans paladins har mer armor men 0 ranged. Däför tycker jag det är lite skumt att shamans gör mer dps i melee än paladins. Och att dom även har ranged. Och har selfress, och dispell, och spell-interupt, och travle form.. Ni som spelar shamans får gärna förklara hur detta kan vara rättvist ^^ Den enda fördelen paladins har är väll att dom kan bli odödlia i 10 sec eller så. IMO så tycker jag att paladins ska gör mer skada i melee än shamans eftersom shamans har riktigt bra ranged.

Läste en tråd om detta på ett annat forum för ett tag sedan och kom och tänka på hur bra ranged shamans här när jag va i battleground innan idag. Blev täffad av chainlightning på 1.5k dmg sen en frostchock på 900dmg.. )Ja, jag fattar att det måste varit crits ) efter det kom han in i melee och jag dog

edit: Förmodligen är det bara så att gräset är grönare på andra sidan, men jag tycker ändå det är lite skumt

Visa signatur

*-'

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ReDog
Lite whine om shamans:

Shamans ska väll vara motsvarigheten till paladin och visevärsa.. Dom healar typ lika bra, medans paladins har mer armor men 0 ranged. Däför tycker jag det är lite skumt att shamans gör mer dps i melee än paladins. Och att dom även har ranged. Och har selfress, och dispell, och spell-interupt, och travle form.. Ni som spelar shamans får gärna förklara hur detta kan vara rättvist ^^ Den enda fördelen paladins har är väll att dom kan bli odödlia i 10 sec eller så. IMO så tycker jag att paladins ska gör mer skada i melee än shamans eftersom shamans har riktigt bra ranged.

Läste en tråd om detta på ett annat forum för ett tag sedan och kom och tänka på hur bra ranged shamans här när jag va i battleground innan idag. Blev täffad av chainlightning på 1.5k dmg sen en frostchock på 900dmg.. )Ja, jag fattar att det måste varit crits ) efter det kom han in i melee och jag dog

edit: Förmodligen är det bara så att gräset är grönare på andra sidan, men jag tycker ändå det är lite skumt

Ja, med tur kan man göra mycket skada med Shamans. Precis som Paladins också kan göra, om deras proccar och crittar etc...

Paladin är helt enkelt mer defensiv, och Shaman mer offensiv.
Sen kan man väl kanske hålla med om att det finns vissa små grejjer som Shaman kan ha övertag på.

Men överlag är det ett förbannat jävla gnäll på Shaman/Paladins som jag stör mig på.

Och hela jävla tiden handlar det om PVP... blir så trött...

Ställ upp en klass utav varje, från vardera faktion. Så tror jag nog att det är ganska jämt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aegon
No offense, men 7 av 8 Lightforge när spelet funnits ute i över 5 månader är inte så mycket att skryta över...

Skryta och informera är inte samma sak ^^

EDIT:
Jag har också fått tex:
[informerar]
http://wow.allakhazam.com/db/item.html?witem=18389 och
http://wow.allakhazam.com/db/item.html?witem=18366[/informerar]

så det så

Permalänk
Medlem

hitta just http://www.thottbot.com/?i=40711 vad är den till för?

Permalänk
Medlem

Blä, är riktigt grinig nu.
Körde 5man Scholo för att klara mitt Paladin epicmount quest.
Wipade vid tredje vågen av spirits, sedan så får man ingen mer chans utan grinden till Rattlegore's lair stängs och man måste resetta hela jäkla instancen igen. TACK BLIZZ!

Kunde ju äntligen haft epic mount nu

Har ni andra några tips att dela med er av? Vi gjorde ett stort misstag genom att inte koordinera våra judgments, men annars så gick det väl hyffsat fram tills dess.

Amos
Human Paladin
Stormscale

"Paladin needs buffing. A class that cant stop runners and only dps is based on chance. Where did it all go wrong?"

Visa signatur

i9 9900k | bequiet! Dark Rock Pro 4 | ASUS ROG Strix RTX 2080 Ti | Corsair Vengeance LPX 32GB DDR4 | MSI Z390 Gaming Pro Carbon | 32" Philips IPS 4k Monitor | EVGA 850W G2 Supernova | Fractal Design ARC XL | 4 x Corsair ML140 | NZXT Sentry 3 Fläktcontroller|

Permalänk
Medlem

Någon som lirar på Shadow Moon som horde?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nexus82
Blä, är riktigt grinig nu.
Körde 5man Scholo för att klara mitt Paladin epicmount quest.
Wipade vid tredje vågen av spirits, sedan så får man ingen mer chans utan grinden till Rattlegore's lair stängs och man måste resetta hela jäkla instancen igen. TACK BLIZZ!

Kunde ju äntligen haft epic mount nu

Har ni andra några tips att dela med er av? Vi gjorde ett stort misstag genom att inte koordinera våra judgments, men annars så gick det väl hyffsat fram tills dess.

Amos
Human Paladin
Stormscale

"Paladin needs buffing. A class that cant stop runners and only dps is based on chance. Where did it all go wrong?"

Du vet väl om att ni skall gaina lite mana osv mellan vågorna? När våg 3 spawnar tänk på att anfalla spökena till HÖGER om er..så slipper ni få alla på er direkt. Anfaller ni dom till vänster komer alla på en gång. Varför det skiljer vet jag inte... dom är länkade om du anfaller dom till vänster (mot utgången sett) men inte när du anfaller dom till höger om er.

Föressten, märkte du om dom reducerat antalet mobs där inne? Enligt patchen skulle dom ha gjort det.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ozzit
hitta just http://www.thottbot.com/?i=40711 vad är den till för?

Man skall samla ihop alla korten i en serie och lämna in den till en NPC i Darkmoon faire, en slags cirkus som stannar varannan månad i Elwynn forest, varannan i Mulgore (tror jag). Då får man en trinket. Finns bl a en trinket med 10% chans att ressa sig själv med 20 HP. Den kommer nog att bli poppis då det ger en viss chans till wipe recovery.

Permalänk
Avstängd

warrior kan blir stealth? blev dödad av en elf warrior,sen jag sprang tillbaka till platsen jag dog,och kollade runt om warriorn finns kvar.nope ingen där och jag respawn då warriorn blev synlig igen och dödade mig!!! vad fan arg jag blev!! ASDASD

Permalänk
Medlem

hmm det låter udda. men warrior kan inte stealtha

Visa signatur

[list][*]Popcorn Hour A110
[*]Philips 42" Full HD[/list]

Permalänk
Medlem

NE har shadow meld så de kan bli osynlig men kan inte röra sig.

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ch|CkeN
Någon som lirar på Shadow Moon som horde?

Jo jag, har hört att du är "Teresia" lyckats döda dig rätt ofta

Nu funkade managementsidan å, var så grymt skönt å kunna logga in igen, dock äre dags å sova nu så man får spara liret tills imorrn

Permalänk
Medlem

Någon som vet var det är "enklast" att grinda water essence? Har härjat i Eastern Plaugelands nu ett bra tag och endast fått 1. Därimot har jag fått en massa Hordes...men det är inte dom jag är ute efter Tänkte bara om ni visste något mer ostört ställe?

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maniak
NE har shadow meld så de kan bli osynlig men kan inte röra sig.

jaså därför.. ^^

Permalänk
Medlem

Tänkte dela med mig av ett tips jag satt halva kvällen igår med att leta fram. Det är till alla er med uui (säkert bra till folk med andra addons också).

Om addonet inte funkar efter patchen, ändra alla "interface\addon\"map"\"fil".toc (finns en .toc fil i varje map i addon mappen).

I .toc filen finns en rad med ett värde på 1500. Ändra det till 1600 i alla mappar så ska addonet funka även efter patchen. Finns även ett program som heter wowtoc som fixar detta automatiskt.

Visa signatur

MSI P67A-GD55 // I5 2500K (3,3Ghz) // Corsair 8GB XMS3 1600 mhz // ASUS GTX780 DC2OC

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pojo
Tänkte dela med mig av ett tips jag satt halva kvällen igår med att leta fram. Det är till alla er med uui (säkert bra till folk med andra addons också).

Om addonet inte funkar efter patchen, ändra alla "interface\addon\"map"\"fil".toc (finns en .toc fil i varje map i addon mappen).

I .toc filen finns en rad med ett värde på 1500. Ändra det till 1600 i alla mappar så ska addonet funka även efter patchen. Finns även ett program som heter wowtoc som fixar detta automatiskt.

Eller klicka på addons-knappen vid character-selection skärmen och välja "load anyway" på addonen.

Visa signatur

(\_/)
(='.') • warpdrive - svenska citatdatabasen
(")-(")

Permalänk
Medlem

Ingen på burning legion =)?

Visa signatur

Om du svarar på mitt inlägg, citera, tack!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pojo
Tänkte dela med mig av ett tips jag satt halva kvällen igår med att leta fram. Det är till alla er med uui (säkert bra till folk med andra addons också).

Om addonet inte funkar efter patchen, ändra alla "interface\addon\"map"\"fil".toc (finns en .toc fil i varje map i addon mappen).

I .toc filen finns en rad med ett värde på 1500. Ändra det till 1600 i alla mappar så ska addonet funka även efter patchen. Finns även ett program som heter wowtoc som fixar detta automatiskt.

No offence, men du är cirka 400 sidor för sen med den informationen
Men det finns säkert någon som inte vet om det så det är ju alltid välkommet.

Jag förstår inte direkt vad alla gnällde om när det gällde att få ner patchen jag fick ner den oerhört fort.

Visa signatur

Ah-ah, I know what you're thinking. Did he fire six shots or only five? Well to tell you the truth in all this excitement I've kind of lost track myself. But being this is a .44 Magnum - the most powerful hand gun in the world, and would blow your head clean off, you've got to ask yourself one question, do I feel lucky. Well, do ya punk? -Dirty Harry

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sphr
Eller klicka på addons-knappen vid character-selection skärmen och välja "load anyway" på addonen.

Men det här var (som i mitt fall) när det inte funkar att göra så

Visa signatur

MSI P67A-GD55 // I5 2500K (3,3Ghz) // Corsair 8GB XMS3 1600 mhz // ASUS GTX780 DC2OC

Permalänk

Det har sagts förut men alla som kör cosmos eller annat byt till insomniax http://www.insomniax.net/forums/forumdisplay.php?forumid=21 inte ett enda problem igår, inte ett dugg behövde jag göra, alla mina plugins fungerar perfekt.

Visa signatur

Jag är intresserad av att köpa äldre Äventyr och RPG spel, 80-90-tal, Messa mig!!

Permalänk
Medlem

Jag föredrar att köra separata mods istället för compilations, för de har alltid en massa skrot som jag inte behöver. Det är bara gå in på Curse eller UI och lägga in dem som favoriter så är det enkelt att se när de uppdateras. Lite mer jobb, men jag får ett UI exakt som jag själv vill ha.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av spixz^^
No offence, men du är cirka 400 sidor för sen med den informationen
Men det finns säkert någon som inte vet om det så det är ju alltid välkommet.

Jag förstår inte direkt vad alla gnällde om när det gällde att få ner patchen jag fick ner den oerhört fort.

Om jag hade fått ett problem idag som jag aldrig haft förut, hade inte jag suttit och läst igenom 400 sidor IFALL någon löst det för länge sen.
Detta är ett känt problem som de flesta som använt moddar känner till, problemet är att en del moddar funkar utmärkt ändå....det är ju när man lägger in en mod som inte funkar som man får problem.
Det kommer alltid finnas folk som fått problemet NU... och inte för 400 sidor sen.

Forumet här är ju för att ge folk hjälp bland annat Om någon frågar så är väl det värsta svaret "sök på google" eller "det har varit uppe i tråden förut". Vet man svaret så svarar man helt enkelt... hur enkelt som helst. Vill man inte svara..svarar man inte.. lika enkelt det.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KingCobra
Forumet här är ju för att ge folk hjälp bland annat Om någon frågar så är väl det värsta svaret "sök på google" eller "det har varit uppe i tråden förut". Vet man svaret så svarar man helt enkelt... hur enkelt som helst. Vill man inte svara..svarar man inte.. lika enkelt det.

Det jobbigaste är nog "svaret står tidigare i tråden". Okej? Om du vet svaret så kunde du ju skrivit det istället för att be mig kolla igenom 400 sidor Om man nu har gjort sig besväret att posta i rätt tråd så kan man ju iaf få slippa läsa igenom hela.b

Permalänk

Account man. fungerar fint nu, så det är bara gå in och lägga till yttligare tid.

Edit: Såg att MystiX var före Hehe jag gav upp och gick och lade mig. Hoppades på att det skulle vara igång när jag vaknade, och JA!

Visa signatur

New computer = No more lagg

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Icetec
Det jobbigaste är nog "svaret står tidigare i tråden". Okej? Om du vet svaret så kunde du ju skrivit det istället för att be mig kolla igenom 400 sidor Om man nu har gjort sig besväret att posta i rätt tråd så kan man ju iaf få slippa läsa igenom hela.b

Ja speciellt denna tråden.. man kan ha roligare än att sitta och lusläsa igenom 434 sidor...speciellt när ca 90% är helt ointressanta saker som tas upp.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KingCobra
Ja speciellt denna tråden.. man kan ha roligare än att sitta och lusläsa igenom 434 sidor...speciellt när ca 90% är helt ointressanta saker som tas upp.

som ditt inlägg du just skrev och som detta:p

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP