Vad är det för skillnad mellan Dell´s modeller?

Permalänk

Vad är det för skillnad mellan Dell´s modeller?

Vad är den egentliga skillnader mellan Inspiron, Latitud och Precision modellerna?

Tittade även på Inspiron 9300 och XPS, vad är skillnaden där, enligt det på sidan så var det samma saker i, eller såg jag fel?

Permalänk
Medlem

Inspiron 9300 och XPS, är det väll största skillnaden att 9300 har ett 6800 och xps har ett 6800ultra.

Permalänk

xps gen har lite mer bling bling
fina diodrar som man kan välja färger på

inspiron är väl mer för hemanvändaren, latitude är nog mer riktigt till företag och precision är för 3d modellering typ cad...

Visa signatur

ris är nyttigt för hälsan

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rice_boiler
xps gen har lite mer bling bling

Hehe jo stötte på en minirecension av någon här, är det möjligt att stänga av dem? Har växt ifrån det där med dioder hit och dit och cold cathode rör..

Men fint ni ska ha tack för hjälpen i alla fall, är ingen direkt brådska med burken än så länge.

Btw, är det stod skillnad mellan 6800 kortet och Ultra modellen från XPS?

Permalänk

om jag inte minns fel så får 6800 ca 3-4k i 3dmark05 medan ultra får runt 5k

det borde gå o stänga av diodrarna, annars är det väl bara och klippa en kabel lr två

Visa signatur

ris är nyttigt för hälsan

Permalänk

ptja, 25% mer poäng är ju en del, hehe klippa kablarna alltid finns det en utväg

Permalänk
Medlem

Dell använder Inspiron-serien delvis som "testplattform".
De testar lite olika konfigurationer och modeller. Så småningom blir vissa Inspiron-modeller istället Latitude-modeller (dock något ändrade efter vad de kommit fram till i testen)

Latitude uppges alltså vara väldigt stabila och testade konfigurationer (också dyrare) varför de mest är inriktade på företag.

Gällande dioderna på XPS så kan man ju bestämma i vilken färg de ska lysa samt hur mkt, så man borde ju kunna skruva ner dom helt om man så önskar. Annars är det lite dumt tycker jag.

Visa signatur

Corsair Obsidian 650D – Corsair 860i – Corsair H100i - Intel 4770K– MSI -GD65 – MSI 1080 Gaming X - Corsair 16 GB
Samsung 840 PRO 256 GB – Samsung 840 EVO 500 GB – Steelseries APEX M750TKL – Steelseries Rival 600

Permalänk

Dioderna ska gå att slå av helt....

Visa signatur

Stefannorr: Dell 9300-1,86 ghz-1024 -60 GB/7200-NEC 6500-Nvidia Geforce 256 mb-17 WXGA