World of Warcraft-tråden!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GaylordFokker
Japp, likaså kan du köpa Epic-ram där som mount oavsett Allianceras.

http://www.wow-europe.com/en/info/basics/mounts/alteracvalley...

för bara 640g istället för standard 1000g.

EDIT: Anledningen till att servern inte är uppe är pg.a att det förmodligen inte finns tillräckligt med spelare som står i kö för att det ska starta en omgång. Men nu kan man ju ställa sig i kö ifrån IF sen patchen, vilket gör att du kan grotta i AH o sånt under tiden.

Lirar som Horde på Vashji Jo nått sånt, men ändå börjar det bli rätt bra med 60s nu iaf. Å standarden blir väl 800g som seargent ?

Riktigt nice vapen, blir sugen. Ungefär hur länge måste man hålla på innan man når exalted eller vad det nu är som behövs ?

Permalänk
Medlem

kom på en sak angående paladins, borde inte destiny med crusader enchant vara bra med dom?:)

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MystiX
Lirar som Horde på Vashji Jo nått sånt, men ändå börjar det bli rätt bra med 60s nu iaf. Å standarden blir väl 800g som seargent ?

Riktigt nice vapen, blir sugen. Ungefär hur länge måste man hålla på innan man når exalted eller vad det nu är som behövs ?

Om jag förstår det rätt börjar du på 0-3000 är neutral, sen blir du friendly 0-6000, sen blir du Honored 0-12000, sen revered 0-24000. sen blir du Exalted och kan köpa dessa grejer.

Vid varje ny reputationrank nollställs det och börjar om.

Därför är det bäst att delta att lösa quest och sånt i AV och delta i raider där alla då får dela på bonuspoängen som delas ut än att ensam försöka loota lik och endast lämna in lootitems, då kommer det gå segt kan jag lova. Men folk är oftast så ego på sina kills och CP så de skiter i raiderna och de som försöker få någorlunda teamwork på grejerna utan att förstå egentligen sitt eget bästa

Här är info om allt du kan köpa när du har rep i alterac och vad som kräver vad.

http://www.wow-europe.com/en/info/basics/battlegrounds/reward...

Visa signatur

Jag är intresserad av att köpa äldre Äventyr och RPG spel, 80-90-tal, Messa mig!!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andron
Fick den på min andra run då jag var själv tank och nu fick jag spaulders och breastplate of valor i UBRS Ska försöka fixa hela innan 60 med.

Wtf!? du verkar ha omänsklig tur pöjk..:p

Visa signatur

De kan ta vår sömn och tvinga oss marschera men de kan aldrig ta våra baskrar!
" Warrior is a very gear dependant class, once they get their epics they're pretty much are a concrete wall with a bazooka"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GaylordFokker
Om jag förstår det rätt börjar du på 0-3000 är neutral, sen blir du friendly 0-6000, sen blir du Honored 0-12000, sen revered 0-24000. sen blir du Exalted och kan köpa dessa grejer.

Vid varje ny reputationrank nollställs det och börjar om.

Därför är det bäst att delta att lösa quest och sånt i AV och delta i raider där alla då får dela på bonuspoängen som delas ut än att ensam försöka loota lik och endast lämna in lootitems, då kommer det gå segt kan jag lova. Men folk är oftast så ego på sina kills och CP så de skiter i raiderna och de som försöker få någorlunda teamwork på grejerna utan att förstå egentligen sitt eget bästa

Här är info om allt du kan köpa när du har rep i alterac och vad som kräver vad.

http://www.wow-europe.com/en/info/basics/battlegrounds/reward...

Sen ska man ninja allt man ser! Sen är det bra att man får rep. hoss andra när man lämnar in saker man hittar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GaylordFokker
Har en polare som gjorde som du, han är crittbyggd pally och kan säga att en runda i strat har vi mages och rogues svårt o hänga med hans dmg.

Den klubban äger.

vilket är lite sorgligt eftersom pladins är en defensiv klass... så den borde absolut inte kunna göra så mkt skada

Visa signatur

LAN i stockholmv9
http://www.hazard.nu

Permalänk
Medlem

Kingcobra varför fixar du inte pvp armor, mkt bättre i pvp än lawbringer, titta bara på epic pvp settet

Visa signatur

Ryzen 5600X|Asus TUF Gaming X570-Plus Wi-Fi|Zotac RTX 3080 AMP HOLO|32gb Corsair vengeance 3200mhz|Corsair RM750X|Corsair MP510 480gb+960gb|Phanteks Eclipse P400

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Qw3
Deadwind pass Ogre grind, eastern plague lands undead grind...

EDIT : Eller så kollar du här http://www.worldofwar.net/cartography/worldmap/index.php och klickar någon sida så ser du lvl på olika ställen mm

Tackar:)

Visa signatur
Permalänk

Vart är det bästa stället att fixa snabb xp på för lvl 51 horde?

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fettokisse
Vart är det bästa stället att fixa snabb xp på för lvl 51 horde?

Maraudon, Sunken Temple, Ungoro, Searing Gorge, Felwood, Azshara.

Göra instancer ger mest xp om man inte vill hårdgrinda, då rekomenderar jag satyrer i Azshara, riktigt enkel å döda, droppar runt 4-6s per gång, runcloth å felcloth plus lite drops.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Exerco
Kingcobra varför fixar du inte pvp armor, mkt bättre i pvp än lawbringer, titta bara på epic pvp settet

Bara och bara, tar flera månader att nå hög rank nog för epic pvp setten.

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Exerco
Kingcobra varför fixar du inte pvp armor, mkt bättre i pvp än lawbringer, titta bara på epic pvp settet

Jobbar på det
Epic setet blir väl aldrig av... men väl det "blå" setet.
Jag använder sällan Lawbringer i BG. Har enchantat min LF armor med agility och strength..

Sorgligt men sant:
LF=bra med agility och strength
LB=0 agility lite strength
Judgement=0 agility 0 strength

så... i BG är varken LB eller judgement bra... om man inte skall va healing/buffbot.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KingCobra
Jobbar på det
Epic setet blir väl aldrig av... men väl det "blå" setet.
Jag använder sällan Lawbringer i BG. Har enchantat min LF armor med agility och strength..

Sorgligt men sant:
LF=bra med agility och strength
LB=0 agility lite strength
Judgement=0 agility 0 strength

så... i BG är varken LB eller judgement bra... om man inte skall va healing/buffbot.

såg LB shoulder i IF idag, SATAN vad snygga:D

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Medlem

Mjo dom är sexiga Väntar med spänning på hur Judgement kommer se ut efter uppdatering av grafiken. har iof bara "The crown" än så länge och den är då inget att skryta med. Ett blått svettband i pannan.
Det sjuka med LB armor är att om man får hela setet så är setbonusen att man kan heala hela partyt med ca 200 vid varje SLAG man ger. Men eftersom LB är ett rent deffensivt set känns detta konstigt. Iof har det strenght... men ändå.

Och vad sista setbonusen på Judgement är... vet nog inte ens Blizzard. Det står bara <Judgement>.

Kolla in en femail paladin i fullt LB armor utan tabard det är SNYGGT.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem

nån som kan länka till bilder på LB settet?

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Medlem

Här är en bild rakt framifrån

En bild på lilla mej

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem

så ska det se ut

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Medlem

har varit borta 10 dar missat cenarion shoulders

Visa signatur

Intel Core i5 2500K @ 4,5 GHz | Gigabyte Geforce GTX 770 | Asus P8Z68-V GEN3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | 1TB Western Digital Caviar Black | Corsair AX 750W 80+ GOLD | Fractal Design Arc

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andron
Sen ska man ninja allt man ser! Sen är det bra att man får rep. hoss andra när man lämnar in saker man hittar.

behöver inte ens ninja längre bara vara där inne så får man 1rep för varje grej nån lämnar in

Permalänk

Känns så jäkla skönt dagen efter man har tagit Ragnaros!

Permalänk

Vad är bra talents att ta på för en Tauren Shaman?

Visa signatur

E ä e å å i å ä e ö meaning There is a small river and in this small river there is an island .

Permalänk
Medlem

joinat ny guild, lite jobbigt men ändå kul första guilden som klarade dom 2 första bossarna i BWL

Visa signatur

Intel Core i5 2500K @ 4,5 GHz | Gigabyte Geforce GTX 770 | Asus P8Z68-V GEN3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | 1TB Western Digital Caviar Black | Corsair AX 750W 80+ GOLD | Fractal Design Arc

Permalänk
Medlem

Jag har svårt att välja mig för vilka stats jag ska jobba på gällande min präst. I instanser kombinerar jag Int/Spi för att ha hög mana samt kunna generera snabbt, ska senare fixa den där disc-taleneten som ger mig divine buff för extra spirit. I PvE och dueller kör jag däremot Int/Sta.

Har två robes, samma modell som har valen: 16 Int / 16 Spi eller 24 Int.
Vill bara spara en, vilken?

Visa signatur

(\_/)
(='.') • warpdrive - svenska citatdatabasen
(")-(")

Permalänk
Medlem

xD: SOC procar inte ofta med 1h och använder du SOTC så får du högre dps och med might så får du högre atk power. För att få reckoning får du offra ganska många points vilket är lite synd.

Nexus82: Hört talas om blessing of wisdom + seal of wisdom ? (: Jag lyckas ganska bra med att hålla uppe min mana tack vare dom 2 när priest får slut på mana. Divine Favor: Används ju för att få en 100% crit heal för 56 mana vilket man får spara till warriorn pågrund av att den bara går att använda 1 gång var annan min. Hmm glömde visst att nämna att jag bara är lvl 54 änn så länge. Började med protection trädet för 2-3 lvlar sedan så den högsta instancen jag kommit till är ST men jag har fått bli "main healer" ett par gånger när priest fått slut på mana. Har faktiskt lyckats heala ett helt party under 5 min med min paladin utan några större problem och skulle det krisa använd LOH och få 5-600 instant mana (; Min INT kommer den dagen jag får Lightforge.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kr0owe
xD: SOC procar inte ofta med 1h och använder du SOTC så får du högre dps och med might så får du högre atk power. För att få reckoning får du offra ganska många points vilket är lite synd.

Nexus82: Hört talas om blessing of wisdom + seal of wisdom ? (: Jag lyckas ganska bra med att hålla uppe min mana tack vare dom 2 när priest får slut på mana. Divine Favor: Används ju för att få en 100% crit heal för 56 mana vilket man får spara till warriorn pågrund av att den bara går att använda 1 gång var annan min. Hmm glömde visst att nämna att jag bara är lvl 54 änn så länge. Började med protection trädet för 2-3 lvlar sedan så den högsta instancen jag kommit till är ST men jag har fått bli "main healer" ett par gånger när priest fått slut på mana. Har faktiskt lyckats heala ett helt party under 5 min med min paladin utan några större problem och skulle det krisa använd LOH och få 5-600 instant mana (; Min INT kommer den dagen jag får Lightforge.

SoC procsar lika ofta med 1-H som den gör med 2-H men du hinner slå fler slag mellan varje proc med 1-h

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem

det är lite småiriterande när en widowmaker droppar från en randommob när man grindar och jag upptäcker att jag inte kan plocka upp den eftersom jag redan har en på banken åt en kompis som är på semester. Så den fick gott ligga kvar på marken och jag se mina pengar förmultna med liket =(

Visa signatur

LAN i stockholmv9
http://www.hazard.nu

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BoBo
det är lite småiriterande när en widowmaker droppar från en randommob när man grindar och jag upptäcker att jag inte kan plocka upp den eftersom jag redan har en på banken åt en kompis som är på semester. Så den fick gott ligga kvar på marken och jag se mina pengar förmultna med liket =(

Vadå, kan man bara ha en ö.h.t?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Icetec
Vadå, kan man bara ha en ö.h.t?

Finns vissa saker som är "unique", man kan bara ha en av den då.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kr0owe
xD: SOC procar inte ofta med 1h och använder du SOTC så får du högre dps och med might så får du högre atk power. För att få reckoning får du offra ganska många points vilket är lite synd.

Nexus82: Hört talas om blessing of wisdom + seal of wisdom ? (: Jag lyckas ganska bra med att hålla uppe min mana tack vare dom 2 när priest får slut på mana. Divine Favor: Används ju för att få en 100% crit heal för 56 mana vilket man får spara till warriorn pågrund av att den bara går att använda 1 gång var annan min. Hmm glömde visst att nämna att jag bara är lvl 54 änn så länge. Började med protection trädet för 2-3 lvlar sedan så den högsta instancen jag kommit till är ST men jag har fått bli "main healer" ett par gånger när priest fått slut på mana. Har faktiskt lyckats heala ett helt party under 5 min med min paladin utan några större problem och skulle det krisa använd LOH och få 5-600 instant mana (; Min INT kommer den dagen jag får Lightforge.

BoW ger ju otroliga 30 mana var 5 sekund
Och SoW + judgment kräver ju att du kör melee på mobsen, vilket kanske inte är så smart när det är du som skall hela alla andra i gruppen?
För du kan ju inte på allvar banka som fan på mobs samtidigt som du helar andra när prästen är oom?

Visa signatur

i9 9900k | bequiet! Dark Rock Pro 4 | ASUS ROG Strix RTX 2080 Ti | Corsair Vengeance LPX 32GB DDR4 | MSI Z390 Gaming Pro Carbon | 32" Philips IPS 4k Monitor | EVGA 850W G2 Supernova | Fractal Design ARC XL | 4 x Corsair ML140 | NZXT Sentry 3 Fläktcontroller|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fettokisse
Vart är det bästa stället att fixa snabb xp på för lvl 51 horde?

Stanna i ZF tills du blir 54, AoE party där drar 50k xp/h i bra tempo.

Visa signatur