Permalänk
Medlem

Skärmen slocknar

Tjenare !

När jag satt och spelade igår så försvann helt plötsligt bilden i bildskärmen. Själva skärmen fick ström och var på, datorn var på(fläktar etc) men skärmen var bara svart, ljudet försvann och tagenbordet funkade inte. Startade sen om datorn och allt var som vanligt. Kan detta ha något att göra med RAM-minnet måntro ? Det har hänt en gång förut ganska nyligen.

Grejjen är den att jag ringde min support och frågade om detta, och han trodde det var ett virus så det självklara svaret var att jag skulle formatera om datorn och installera om drivrutiner etc.
Det var bara en vecka sedan jag formaterade om datorn, så detta känns rätt surt, därför undrar jag om det e någon som har haft samma problem och tro sig veta vad det är för fel ?

Mvh// Jacob

Permalänk
Avstängd

lysande support....

Din tanke ang ram-minnet känns betydligt mer relevant tycker jag. Det kan även vara grafikkortet som inte vill vara med.

Jag tycker du ska köra memtest86 för att testa dina minnen och så något 3d-intensivt för att se om grafikkortet lägger ned.

Permalänk
Medlem

Kan vara värmerelaterat så kolla det med att köra med sidan på chassiet bortplockat. När du nu ändå är där nere så när du har startat datorn sedan så kolla att alla fläktar snurrar som dom ska och inte är för dammiga.

Kan ju även vara nätagget så kolla att spänningarna ligger på +-5% i biosen.

Permalänk

Har exakt samma problem, hör av dig om du kommer på något.

EDIT

Verkar vara grafikkortet för min del, fick precis grafikbuggar när jag spelade nu. Får väl byta kylning på kortet, för det är inte överklockat. Jag har ett 9600 pro med orginalkylning.

Permalänk
Medlem

Jag tror att det var jag som hade installerat drivisarna för grafikkortet fel på ngt vänster, formaterade om datorn och installerade de drivisar jag fick med till grafikkortet direkt och inget annat, och allt är prima nu