Worms 4: Mayhem släpps idag

Permalänk

Worms 4: Mayhem släpps idag

Worms 4: Mayhem borde släppas till PC idag. Det finns i varje fall att köpas på t.ex. Webhallen. Nån som köpt eller ska köpa det? Själv tyckte jag att Worms 3D var lysande, medan Worms Forts: Under Siege var ett stolpskott. Men bäst är ju fortfarande Worms 2.

http://www.wormsmayhem.com
http://www.codemasters.co.uk/worms/

Permalänk
Medlem

Det ser faktiskt ganska kul ut. Och ja, Worms 3D var kul men jag har växt ifrån "Hot Seat" åldern. När jag var mindre spelade jag ofta Worms, Worms 2 (som är det bästa, som du säger) och Worms Armageddon i hot seat. Jag testade Worms 3D över LAN ett par gånger, men det var inte samma sak. Dock så var ju spelets 3D värld helt lysande.

För övrigt är serien snart totalt urmjölkad, så jag hoppas de kommer med något nytt i fyran, annars skippar jag nog det.

Permalänk
Avstängd

Spelar det på Xbox. Men när jag väljer multiplayer med en kompis så kan man fortfarande bara ha en kontroller.. Hur väljer man 2st kontrollers?

Permalänk

För mig är Worms 2, Armageddon och World Party mest spelen man plockar fram med polarna och spelar några rundor på samma dator. Lika var det med ettan, för att inte tala om Scorched Earth. Worms 3D däremot har jag nästan bara spelat single player. Jag hoppas också på en lång och utmanande single player campaign i Worms 4: Mayhem (utan alla jobbig byggnader som introducerades i Under Siege).

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Malinski
Spelar det på Xbox. Men när jag väljer multiplayer med en kompis så kan man fortfarande bara ha en kontroller.. Hur väljer man 2st kontrollers?

Spelar du fyran alltså? Hur är det jämfört med t.ex. Worms 3D?

Permalänk

Re: Worms 4: Mayhem släpps idag

[QUOTE]Ursprungligen inskrivet av Pink Lemonade
[B]Men bäst är ju fortfarande Worms 2.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av EvilNed
...Worms 2 (som är det bästa, som du säger)...

ja gillade ettan mest men tycker att Worms 2 var en väldigt bra uppgradering av worms 1

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pink Lemonade
För mig är Worms 2, Armageddon och World Party mest spelen man plockar fram med polarna och spelar några rundor på samma dator. Lika var det med ettan, för att inte tala om Scorched Earth. Worms 3D däremot har jag nästan bara spelat single player. Jag hoppas också på en lång och utmanande single player campaign i Worms 4: Mayhem (utan alla jobbig byggnader som introducerades i Under Siege).

Spelar du fyran alltså? Hur är det jämfört med t.ex. Worms 3D?

Har inte spelat det tyvärr. Men detta är as-roligt.

Permalänk

Hmm... Har aldrig hört något om detta spel hittils. Kanske kan vara värt att titta närmare på.

Permalänk
Medlem

Jag gillade inte Worms 3D så mycket, men Worms 4 är helt sjukt kul på XBOX Känns väldigt finslipat!

Visa signatur

» Macbook Air M1

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nurfen
Jag gillade inte Worms 3D så mycket, men Worms 4 är helt sjukt kul på XBOX Känns väldigt finslipat!

Har du testat multiplayer? Isåfall hur fick du igång 2 kontrollers?

Permalänk
Medlem

Det där ser coolt ut, kanske ska man införskaffa det?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

3Dversionerna suger stenhårt Gillade World Party kunde lira det dagarna ut på lan

3Dversionen har inte samma action

Permalänk
Medlem

Självklart är man stjärnan i spelet

Visa signatur

" Det är en Epademi " - Aftonbladet

Permalänk

Va fan snackar ni om? Worms tappade ju sin själ efter 1an. Hatade dom nya disneyritade maskarna och miljöer som ser om som om dom är från deviantart.
Och vapnen sen! En stor jävla åsnestaty som faller från himlen, och en gammal tant... wtf?

Minns fortfarande när vi satt mellan 8-10 pers runt samma dator (nej jag överdriver inte) hemma hos en av mina klasskompisar (det var folk där som han knappt kännde ibland ). Worms dag ut och dag in. Those were the days

Edit: notera att jag först inte ens valde att nämna Worms3D som är den största skymfen mot ett dataspel som någonsin gjorts :).

Permalänk
Medlem

Worms Forts: Under Siege var helt underbart. Skitroligt i hotseat som alla spel i serien.

Det första spelet jag inhandlade var för övrigt worms 1. Köpte senare expansionen där man fick 1 nytt vapen men lyckades aldrig få det

Permalänk

Spelade nyss demon, var riktigt kul faktiskt! Fast jag har en känsla att man kommer tröttna rätt stenhårt efter ett tag, men men, time will tell...

Visa signatur

Hör ropen skalla: Mer CO-OP åt oss alla!
Fanboys är kapitalismens svar på religiösa fundamentalister.
Upplysning für alle: www.thesciencenetwork.org www.transhumanism.org

Permalänk
Medlem

worms dog när det gick över till 3D!

Visa signatur

Ryzen 7 5800X | 32GB DDR4 3200MHz | GeForce RTX 3080

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Killers
worms dog när det gick över till 3D!

Jepp

Visa signatur

citera om du vill få svar.

Permalänk
Sötast

Worms var ett helt underbart spel, tvåan var en enormt bra uppföljare, men aldrig samma som ettan, allt efter har varit skräp imo

Permalänk

Worms var, som många säger, riktigt bra. Tycker faktiskt att de andra inte blev speciellt bra. Absolut inte Worms 3D, som var uselt. Det senaste SER ganska roligt ut, men jag tror inte att det kommer komma i närheten av det riktiga spelet.

Visa signatur

System.out.print(madness ? this.is.SPARTA : "");

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Killers
worms dog när det gick över till 3D!

Instämmer.