Återkomst nekad till mapp, hur komma åt innehållet?

Permalänk
Medlem

Återkomst nekad till mapp, hur komma åt innehållet?

Min system disk har börjat lämna in och som följd av det kan jag inte längre starta windows. Grejen är att jag har rätt mycket liggandes i Documents and Settings under min user.. massor av bilder och även skolarbeten jag väldigt ogärna vill gå miste om.

Har testat reparera den befintliga windowsinstallationen så jag kan logga in den vanliga vägen men det går inte, det bara hänger sig när datorn försöker starta upp windows. Det är alltså efter att den kopierat allt och gör sin första omstart/uppstart.

Har även testat att köra med en annan disk som systemdisk och sedan ansluta den som inte kan starta upp windows som slave. Det fungerar utmärkt sånär som att jag inte har tillåtelse att se/komma åt/flytta filerna i utforskaren. Återkomst nekad är allt som händer.

Har även försökt använda återställningsnågonting genom windowsskivan för att i dos-mode försöka kopiera det jag vill till en annan partion men samma sak där, återkomst nekad.

Fantasin och tålamodet är nu slut, hur gör jag för att komma åt innehållet i den mappen?

EDIT: OS:et är winXP. NTFS filsystem.

Permalänk
Hedersmedlem

Sätt disken i en dator med Windows 2000. Skiljer tydligen något på rättighetshanteringen så från 2000 kan man gå rätt in i mapparna och ta vad man behöveer.

Visa signatur

Kontaktas via PM eller IRC [color="green"]#Sweclockers.com [/color]@ quakenet.org Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.

Permalänk
Medlem

läs FAQ däe står det hur man gör

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.