datorn otroligt seg...hjälp och tips?

Permalänk

datorn otroligt seg...hjälp och tips?

Min dator funkade utmärkt att redigera video på för några månader sedan. Jag kunde ha uppe både premiere ocha after effects på samma gång och allt flöt på bra.

Idag går det knappt spela upp en vanlig film i mediaplayern och att redigera video är uteslutet! (Testade men det var omöjligt att spela upp ett klipp i premiere, bara hackade).

Felet uppstod efter att en kompis hjälpte mig lite med datorn. Han tog då bort massa grejer men ingenting som bör ha slöat ner datorn tycker jag.

En kompis tipsade mig om att ta bort massa grejer från hårddisken så jag brände ut 30 gb på dvd men det blev ingen skillnad!

Snälla, hjälp mig, är desperat! Ge mig alla tips ni har!

Be mig inte bara att formatera för det är tydligen onmöjligt att göra med den här datorn! (har haft 3 datakunniga personer hemma och alla har konstaterat samma sak efter att de försökt.

Ska man testa att uppgradera drivrutinerna kanske?

Fråga mig inte vad jag har för dator för jag har inte bra kolla men som sagt så dög den utmärkt till videoredigering tidigare.

Det lär inte vara virus eller liknande då jag kör ad aware rätt ofta och har en brandvägg.

HELP ME!