Mer info kring Logitechs nya möss och tangentbord

Permalänk
Medlem

Verkar som logitech skall börja satsa enbart på gamers. Det märkte man ju redan när mx 510 kom.. För övrigt tycker jag att det var riktigt fula produkter ingen still alls. Men det lär säkert vara bra för de som gilla rgame:P

Permalänk
Medlem

Jag vill ha den rostiga musen

Visa signatur

Sys 1 AMD Phenom II x4 965 BE @ 4.1 Ghz | Asus M4A89GTD PRO | XFX Radeon HD 6870 x 2 Crossfire | Corsair XMS3 8 GB | Intel 520 SSD 120GB | Fractal Design R2 Titanium | Logitech X-530 5.1
Sys 2 Intel Quad Core Q8300 @ 3,1 Ghz | ASUS P5QL PRO | Gainward 275 GTX | Corsair Dominator CM2X 8500 4GB | WD Raptor 150 GB |

Permalänk
Medlem

Det är väl bara bra att det kommer nya produkter med mer hightec så utveklingen går framåt lr? Det jag vill klaga på är att det kanske går för mkt åt "så mycket funktioner och design utan kvalité" hållet..Det är inte mkt tekniska produkter som håller nån kvalité längre vad gäller livslängd och tålighet..Ska man framställa ett t-bord och mus för en gamer borde hållbar heten va bland det viktigaste då man vet vilken behandling man själv ger dom då det går dåligt för en under spelandet.Fast visst. sitter man där med ett 2000:- kr t-bord och en 1500:- mus så överväger man kanske misshandlen imot sin mus och t-bord=). Vad tycker ni är viktigast igentligen?

Visa signatur

MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI,AMD Ryzen 7 3700X 3.6 GHz 36MB,Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3200MHz CL16,MSI GeForce GTX 1660 SUPER 6GB GAMING X,Corsair RM750X 750W v2,Samsung 860 EVO 1TB, Win 10

Permalänk

har en razer diamond back och ett zboard dock inte inhandlat doom3 tangenterna eller BF2 men inte fan byter jag ut desa inte

så hightech tangentbord behöver jag inte

Visa signatur

|- ASUS P6T deluxe v2-|- Intel Corei7 920 stock speed stock cooling-|- XFX HD4890 i CF|- Corsair dominator 1600mhz DDR3 -|- ANTEC P190-|- samsung 226bw-|

Permalänk

Hade nog köpt G5:an (som jag även tycker var snyggast) om den inte hade bara en tummknapp, mycket onödigt att ta bort en. Isåfall skulle det vara bättre med en extra till och med.

Visa signatur

Intel i7 5820K 3.6Ghz@4.2Ghz | Noctua NH-D15 | 4x4GB Crucial Ballistix Sport DDR4 2400Mhz | Asus X99 Deluxe | MSI 780GTX | Samsung SSD 830 256GB | Seagate HDD ST3000DM001 7200rpm 3Tb | Fractal Design Arc | 6x140mm & 1x120mm (Silverstone AP Intake & Noctua Outtake) | Hp w2207 22 inch | Eizo S2000 19 inch

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Direkta
Det är väl bara bra att det kommer nya produkter med mer hightec så utveklingen går framåt lr? Det jag vill klaga på är att det kanske går för mkt åt "så mycket funktioner och design utan kvalité" hållet..Det är inte mkt tekniska produkter som håller nån kvalité längre vad gäller livslängd och tålighet..Ska man framställa ett t-bord och mus för en gamer borde hållbar heten va bland det viktigaste då man vet vilken behandling man själv ger dom då det går dåligt för en under spelandet.Fast visst. sitter man där med ett 2000:- kr t-bord och en 1500:- mus så överväger man kanske misshandlen imot sin mus och t-bord=). Vad tycker ni är viktigast igentligen?

Jag tycker inte att de här produkterna för utvecklingen framåt på något sätt. Dessutom har jag av någon konstig orsak alltid varit snäll mot mitt tangentbord...

Visa signatur

This is my signature. There are many like it but this one is mine.

Permalänk
Medlem

G15 ska inhandlas... har ett Logitech Internet Navigator nu.. men alla sena spelkvällar och cola drickande har börjat ta ut sin rätt.... så det får bli ett nytt

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MOrKiz
G15 ska inhandlas... har ett Logitech Internet Navigator nu.. men alla sena spelkvällar och cola drickande har börjat ta ut sin rätt.... så det får bli ett nytt

Jolt i presume..?

Visa signatur

Ingenting försvinner, allt finns kvar!

Permalänk
Medlem

Jag tycker att dinovio är mycket tuffare än de här sakerna

Visa signatur

Asus P&T se l I7 930 @ 4ghz l Corsair h70 2x silent typhon 1850 l 6 Gb Corsair XMS3 l G500 l Anatec sonta II l Sparkle 250 gts 512 l Corsair 750w l

Permalänk
Medlem

Hur stor är G5 förhållandevis till mx518. Det var ju en lite storleksskillnad på mx510 och mx518.

Visa signatur

Macbook und wow
Citera för svar tack!

Permalänk
Medlem

tuffejalle: your presumption is correct

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av deru
Det här är annars ett grymmt tangentbord: http://artlebedev.com/portfolio/optimus/
Alla knappar är har displayer som man kan programera om för att ändra språk-layout eller för att visa alla photoshop shortcuts eller eller pilar på WASD för fps spel!
Den kommer förhoppningsvis ut 2006

http://artlebedev.com/portfolio/optimus/press/optimus_en.jpg

vem kolar på tangetbordet när man spelar?

Visa signatur

ASUS M4A89GTD PRO/USB3 | AMD Phenom2 X6 1055T|GB GF GTX 460 | Corsair 4GB | SSD 40GB Intel X25-M | HD500GB Seagate ST3500418AS | |HD2TB Seagate ST2000DL003 | Corsair TX 650W PSU | Fractal Design Define R3

Permalänk
Medlem

Det är väl onödigt med sidoknapparna när man kan "vicka" på scrollhjulet för att gå framåt och bakåt när man surfar. De har ju faktiskt laggt till två knappar.

För övrigt verkar G5 vara en MX500 (510,518 whatever) med laser istället för ir (eller vad det nu var innan), villket verkar ganska intressant.

Har för mig att alla snackade om att de ville se en MX1000 med sladd, här är den.

Permalänk

uhm, hela grejen med 518 är att det är laser.

Alla deras framtida möss (lågprissegmentet räknas SJÄLVKLART inte) kommer nog vara laser nu.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk

http://www.logitech.com/index.cfm/products/details/FI/EN,CRID...
Jag tror inte att 518 är laser, men jag kan nog ha missat det...

Visa signatur

This is my signature. There are many like it but this one is mine.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Random-person
uhm, hela grejen med 518 är att det är laser.

Alla deras framtida möss (lågprissegmentet räknas SJÄLVKLART inte) kommer nog vara laser nu.

Jag har aldrig fattat varför alla tror att den är laser... Det är den inte.

Permalänk
Medlem

Det där Optimus keyboardet har en sak som G15 inte har och detta är nödvändigt: Skärmsläckare för keyboardet. Nuff said.

Permalänk

eeh?! hela meningen med musen var att den VAR laser?
vad fan då T.T

Jag får klaga på någon som har gett mig felaktig information. kolla alltid upp det på tillverkarens sida.. *försöker komma ihåg*. tack iaf, nu vet jag det ^^

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Visa signatur

- "ZyberZone är min nya hjälte." - LazyDroog, 2004-09-12 13:23
- "Saying that Java is nice because it works on all OS's is like saying that anal sex is nice because it works on all genders"

Permalänk
Medlem

Drömmen för mig är en mx300 med tummknapp :/

Har testat mx310 men den känns inte likadan.

vad skiljer razer copperhead från de övriga i den serien?

Visa signatur

-LIVERPOOL FC || YOU´LL NEVER WALK ALONE || LIVERPOOL FC-

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TeebZ
Det är väl onödigt med sidoknapparna när man kan "vicka" på scrollhjulet för att gå framåt och bakåt när man surfar. De har ju faktiskt laggt till två knappar.

För övrigt verkar G5 vara en MX500 (510,518 whatever) med laser istället för ir (eller vad det nu var innan), villket verkar ganska intressant.

Har för mig att alla snackade om att de ville se en MX1000 med sladd, här är den.

Försök byta till kniven och sedan tillbaka till awp snabbt med precition genom att "vicka" med scroll hjulet. Om det är en såkallad "gamer" mus så ska man kunna trycka på kappar som är enkla att komma åt.

Inte för att jag spelar cs:) men jag tycker det bara låter jobbigt.

EDIT: Mx1000 hade faktiskt mer än en tummknapp.

Visa signatur

Intel i7 5820K 3.6Ghz@4.2Ghz | Noctua NH-D15 | 4x4GB Crucial Ballistix Sport DDR4 2400Mhz | Asus X99 Deluxe | MSI 780GTX | Samsung SSD 830 256GB | Seagate HDD ST3000DM001 7200rpm 3Tb | Fractal Design Arc | 6x140mm & 1x120mm (Silverstone AP Intake & Noctua Outtake) | Hp w2207 22 inch | Eizo S2000 19 inch

Permalänk
Medlem

G7 vs MX1000? Värt att skaffa G7 om man har mx1000 idag?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cane-force
Försök byta till kniven och sedan tillbaka till awp snabbt med precition genom att "vicka" med scroll hjulet. Om det är en såkallad "gamer" mus så ska man kunna trycka på kappar som är enkla att komma åt.

Inte för att jag spelar cs:) men jag tycker det bara låter jobbigt.

EDIT: Mx1000 hade faktiskt mer än en tummknapp.

Brukar man inte scrolla scrollhjulet för att byta vapen? Jag har själv inte provat nån mus med "vickningsbart scrollhjul" så jag har ingen aning om det är jobbigt eller inte. Men det funkar säkert bra till att surfa med

Hehe, okej då, nästan en MX1000 med sladd Jävla tjat om de där tumknapparna =P

Permalänk
Medlem

*suck*
Tkr de flesta tangentbord de designar för "spel" fortfarande inte är för "spel". Bara en hög med extra knappar, men allt är alltid lika fel placerat.

Detta ifos:
http://www.wolfclaw.com.sg/

Här har de ju faktiskt TÄNK lite på knapparnas placeringar m.m. för att man skall kunna köra enkelt med tangentbord + mus.
Skall iofs krävas jäkligt mkt för att byta ut min Nostromo52n

Det lilla styrkorset i klassikt GameNWatch DonkeyKong utförande alena kör den helt sagolik att spela med.

Sen kan jag bara hålla med den som sade vill ha en MX1000 med sladd.
ELLER en 518 med tilt hjul åtsidorna så man kan strafe smidigt.

Permalänk
Medlem

tycker verkligen att uttrycket "gamer" har blivit lite missbrukat.

Visa signatur

Gaming: Epenis ++
Everything else: MacBook Air M1
Work: MBP M1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lazzz
*suck*
Tkr de flesta tangentbord de designar för "spel" fortfarande inte är för "spel". Bara en hög med extra knappar, men allt är alltid lika fel placerat.

Detta ifos:
http://www.wolfclaw.com.sg/
http://www.wolfclaw.com.sg/pix/Type2.jpg
Här har de ju faktiskt TÄNK lite på knapparnas placeringar m.m. för att man skall kunna köra enkelt med tangentbord + mus.
Skall iofs krävas jäkligt mkt för att byta ut min Nostromo52n
http://images.belkin.com/F8GFPC100/STD1_F8GFPC100.jpg
Det lilla styrkorset i klassikt GameNWatch DonkeyKong utförande alena kör den helt sagolik att spela med.

Sen kan jag bara hålla med den som sade vill ha en MX1000 med sladd.
ELLER en 518 med tilt hjul åtsidorna så man kan strafe smidigt.

Wolfclaw kostar visst bara ca. 400:- + frakt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av naken^
vad skiljer razer copperhead från de övriga i den serien?

http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&postid=5607696...

Visa signatur

*****PS:...all stavknas från c2c e © skyddat ;)*****
>---------------------(3DMark)--------------------<
{03-64.620p}-{06-16.890p}{Vantage-10.103p}
-->("Profil", för HårdVara info.Gammal info,ej uppdaterad!)

Permalänk

Vet ni inte hur ett riktigt tangentbord skall se ut grappar?
Skönaste tangentbordet jag införskaffat och jag kommer
sannerligen köpa ett till om aggresionerna sätter in.

FLAT

]

Permalänk
Avstängd

Att bara ha en tumknapp är som att ha ett ben

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tobbe Nukem
Från extremetech: There's also a new LED readout on the top to show you the currently selected sensitivity speed—it's not numeric, but you can tell if you're on the low, middle, or high setting quite easily.

haha! jag som skulle skämta med han om att det var en sens-indikator.. så hade jag rätt löjlig funktion imo. men men... det ska finnas grejer till alla människor. t-bordet, extremt fult.

Visa signatur

http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=47745...
| Shuttle SN25P | AMD Athlon64 Venice 3500+ | 2gb Corsair TWINX 3200 | HIS Radeon X850XT | WD Raptor 74gb | WD Caviar 160Gb | Hyundai L90D+ 19" TFT | Glatt humör |