Ta bort filer som är låsta

Permalänk
Medlem

Ta bort filer som är låsta

förlåt om det finns en tråd hur man gör men hittade inget när jag sökte, kom bara upp massa virus trådar.

Brukar ha systemet på D:
men jag försökte installra Windows vista så va det förlitet plats på C: så jag använde E: där jag har massa andra saker.
När jag startade vista så fick jag inte drivrutinerna att fungera så jag installerade Windows xp igen. Först så fick jag välja vilket Os jag ville boota men det har jag lyckats fixa bort. Men nu ligger det massa filer på E: som jag inte kan ta bort.
Jag har ändrat ägare på filerna men det går på vissa vissa inte. Mesta dels Dll filer jag inte får bort.
Någon som vet hur jag kan radera filerna för vill inte formatera hela disken.

Permalänk
Medlem

Jag visste inte att vista hade kommit ut än.

Visa signatur

Nuclear Winter

Permalänk
Hedersmedlem

Re: Ta bort filer som är låsta

Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheKlown
förlåt om det finns en tråd hur man gör men hittade inget när jag sökte, kom bara upp massa virus trådar.

Brukar ha systemet på D:
men jag försökte installra Windows vista så va det förlitet plats på C: så jag använde E: där jag har massa andra saker.
När jag startade vista så fick jag inte drivrutinerna att fungera så jag installerade Windows xp igen. Först så fick jag välja vilket Os jag ville boota men det har jag lyckats fixa bort. Men nu ligger det massa filer på E: som jag inte kan ta bort.
Jag har ändrat ägare på filerna men det går på vissa vissa inte. Mesta dels Dll filer jag inte får bort.
Någon som vet hur jag kan radera filerna för vill inte formatera hela disken.

Jag är också intresserad av ett svar på detta, för redan nu har jag formaterat en partition två gånger för att få bort allt i Vistabetan.

Edit: Hm, hur funkar det i safe mode? Glömde testa i det läget.
Nästa gång ska jag använda True Image för att först ta en mirror av partitionen, innan jag installerar Vista beta 2 på den.

@ Topic
Vista beta 1 kom i slutet av juli...

Permalänk
Medlem

Jo för de som är medlemmar av MSDN och har en Subscription.

Visa signatur

Nuclear Winter

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Topic
Jo för de som är medlemmar av MSDN och har en Subscription.

Ja, precis.

Permalänk
Medlem

Om du har MSDN har du även 5 gratis support tillfällen...

Gå in i burken via "safe mode" brukar funka för mig iallafall när jag vill ta bort filer som trilskas.

Visa signatur

Dator:1 |Amd XP 2000| Asus Radeon 9200se 128mb | 1x60gb ibm deskstar | 1x40gb ibm deskstar| 1X160 Maxtor 9+|
www.sunny-gti.tk | Friskt kopplat hälften brunnet.

Permalänk
Medlem

Sök på google efter programmet killbox.

Visa signatur

..:: RiJo ::..
Computer: Lenovo X300
Platform: Gentoo