Permalänk
Proffsmoddare

Gjorde klar pentagramspegeln först bara Nu ska jag ge mig på chassit och se till att få glaset monterat.

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk

wolverine har ju lagt nån sån där plast grej på så att d ska vara olika färger.. går även bra med tuschpenna (stavning?)
ska förhoppningsvis få 3 stycken speglar idag.. har bara hunnit med några små testgravyrer hittills
hoppas du får upp bilder snart med liemannen monterad *längtar*

EDIT: OMG!! pentagrammet snyggt som F*********N!

EDIT 2: varför inte använda flourcerande (uv färg) och sen ha ett uv-ccfl bakom? kan bli mycket snyggt

Visa signatur

Det finns inget som e är dåligt gjort..
Bara mindre bra :)

Permalänk
Medlem

Jag kan bara hålla med alla andra, snyggt jort:)

Visa signatur

ASUS A8N-E| AMD Athlon 64 3200+@2380Mhz 100% Prime stabilt (Zalman 7700-CU)| sapphire X800 256Mb @447.43Mhz/428.14Mhz(856.28Mhz DDR)(Zalman VF700-cu LED)| 1024Mb Corsair XMS3200C2| OCZ modstream 520W| 23576poäng i 3DMark 01 1337 i 06 :)
"Non violence has never solved anything!" - Homer

Permalänk
Medlem

Det blir ju bara bättre o bättre Keep it up!

Även om frågan kanske redan är ställd, så ställer jag den nu;
Är det diamantgravyrstift du använder till detta samt plåtgravyrerna?

Kom nyss hem med några gravyrstift med dom är inte av diamant-sorten.

Permalänk
Medlem

Wolverine du förblir kungen när det gäller sånt där ! Älskar att titta på dina arbeten, ögongodis! keep it up!

Visa signatur

CPU: Intel i5-3450 Mobo: Gigabyte b75m-d3h RAM: 8gb GPU: MSi Radeon 7850 2gb Twin Frozr 2

Permalänk
Medlem

galet snyggt, alla hattar av :]

Permalänk
Medlem

shit pommfritt!

man upphör aldrig att förvånas!!
må säga att dina gravyrer är riiiktigt stiliga!

man kanske skulle börja igen med lite gravyr.. var ett tag sen man försökte sig på det. kanske för ta och skaffa den dära flex-slangen till dremeln!

way to go dude!

Visa signatur

Haha.. Se på fan..

Permalänk

Shit, den här tråden har gett mej ny inspiration måste ut och köpa en ny dremel min förra skar ihop.
Tur att man jobbar på Clas i sjön
Tack för iden om att använda speglar Wolverine!

Visa signatur

Lita endast på statistik du förfalskat själv!

Permalänk

ooh shit nice alltså, vad skulle de kosta om man vill ha en spegel graverad med tex liknande wow motivet? en ca summa bara. Är intresserad av o köpa något

Visa signatur

Watch Out the Angel is Armed and Farlig som fan!

Permalänk

Brutal snyggt ju!! Men de måste ju vara bra svårt! :S

Visa signatur

(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem

Hur går det med chassit då?

Permalänk
Medlem

Den som väntar på något gott väntar aldrig för länge... men jag vill se nu!

Visa signatur

Stationära | Define 7 Compact | RM750x White | X570S AERO G | Ryzen 5 5600x | NH-D15 Chromax | Flare X 4x8GB 3200MHz | RTX 4070 Super | MP600 1TB | 980 1TB | A2000 1TB | 970 EVO 500GB | 850 EVO 500GB |
Acer X34A + 2x Dell U2719D | Wave 1 | Arctis Nova Pro Wireless |
Laptop | Macbook Air M1 2020 | 16GB | 256GB |
3dkatten.se

Permalänk
Medlem

äru go elle?
gör du allt på fri hand ? tänkte om du la upp någon mall/ritning eller nått o gå efter ? btw : ska du mecka in nått av dom i något chassie eller nått ? ajust det förbannat snyggt

Permalänk
Medlem

glemmy är mäkta imponerad.

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem

OH MY GOD ! Riktigt snyggt ! Good job !

Visa signatur

AMD Athlon 64 3200 @ 2,8Ghz | 2048Mb | Sapphire Radeon HD 2600XT | Gigabyte GA-K8NSC | Xilence 500W | Soundblaster A4 7.1 | Maxtor S-ATA 200Gb - Samsung SP1654N 160GB | Antec P182 | SAMSUNG 22" 225BW

Permalänk

En fråga... Hur djupt måste man gravera då? :S
Blir inte spegeln känsligare?

Visa signatur

(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Proffsmoddare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dj_labbo
En fråga... Hur djupt måste man gravera då? :S
Blir inte spegeln känsligare?

man bara repar ytan så något igentligt djup är det inte tal om kanske en tiondels mm inte mer

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [WP@]Wolverine
man bara repar ytan så något igentligt djup är det inte tal om kanske en tiondels mm inte mer

Åh fan!
Då behöver du inte svara på frågan under!
Verkar ju skit najs! Ska införskaffa några speglar imorgon!

Med en fråga tillbaka (ja vet att ja är jobbig) men hur gör du med ljuset bakom? Har du typ bara en lampa som lyser bakom eller?
För de e ju BRUTAL snyggt!!

Visa signatur

(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [WP@]Wolverine
Gjorde klar pentagramspegeln först bara Nu ska jag ge mig på chassit och se till att få glaset monterat.

http://dump.sweclockers.com/wolvie/pentamirrordonesmall.jpg

Var har du fått tag i de grymt snygga bilderna?! (Har letat lite överallt men inte hittat så mycket att ha:P)

Visa signatur

|| Marantz | Monitor Audio RS|| Revo BL ||

Permalänk

Alltså du är ju bara sååååå sjukt DUKTIG, å på spegelt å allt, är det inte svårare att gravera på glas än på plexi??

Visa signatur

Mera COOP åt folket

Permalänk
Medlem

Måste säga det e jävligt snyggt jobb, Ritat allt själva?
Testade själv gravera i en spegel, fick ta en liten för orkade inte måla stora motiv *har ej fantasi* Så den fick sitta i topen av chassit och blev faktist jävligt snyggt må jag säga, Du ska ha kredit så du blir röd Jävligt snyggt jobbat. även allt annat du gjort :>

Visa signatur

The five horsmen #[TFH]

Permalänk
Medlem

Wolvis du har alldeles för mycket fritid

Visa signatur

AMD 64 3700+, Abit KV8 K8T800, Twinmos 1024ddr PC3200, Sapphire X850XT, Soundblaster Audigy LS, 2st 200gb Matrox s-ata, Aspire 500w

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Predatorsb
Var har du fått tag i de grymt snygga bilderna?! (Har letat lite överallt men inte hittat så mycket att ha:P)

Vad jag vet så ritar herr Wolv upp sina keltiska mönster och andra figurer helt själv.

Permalänk
Medlem

Man får inte göra en beställning eller?

Permalänk

Så du kommer på DHW iår skriver du? du kan räkna med att du får gravera på mitt chassie, mot betalning förståss

Visa signatur

Mera COOP åt folket

Permalänk

fyfan vad hårt jag skulle vilja ha en sån tavla/spegel

Permalänk
Proffsmoddare

Blev klar med ännu en spegel idag

Alla speglar i denna tråden kommer att finnas till salu på dh

Arbetet fortsätter håller just nu på med en Wolverine spegel till mitt kontor

ps
Ser fram emot att få gravera lite chassin och fönster åt er på DH!

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk

har du för mycket fritid eller? men annars grymt snyggt

Visa signatur

Bears.
Beets.
Battlestar Galactica.

Permalänk
Medlem

Tjusigt värre.. har själv lite smågravyrer och väntade beställningsjobb på gång men jag kommer nog lämna den här sortens gravyr och gå över till sticklar.. Eftersom detta är datorforum lär nog inget jag gör visas men det lär nog ingen sakna med sådana konstnärer som Wolverine med flera

En liten undran som säkert har besvarats tidigare men när du graverar i glas, så förmodar jag att du har skyddsmask, gummihandskar men vd har du under? kör du bara på köksbordet och torkar helt enkelt bort glasdammet med trasa?

Lär gå lös på endel dryckesglas så vore bra att få svar på dessa funeringar ang säkerhetsåtgärder..

Mvh Brilglam

Permalänk
Proffsmoddare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Brilglam
Tjusigt värre.. har själv lite smågravyrer och väntade beställningsjobb på gång men jag kommer nog lämna den här sortens gravyr och gå över till sticklar.. Eftersom detta är datorforum lär nog inget jag gör visas men det lär nog ingen sakna med sådana konstnärer som Wolverine med flera

En liten undran som säkert har besvarats tidigare men när du graverar i glas, så förmodar jag att du har skyddsmask, gummihandskar men vd har du under? kör du bara på köksbordet och torkar helt enkelt bort glasdammet med trasa?

Lär gå lös på endel dryckesglas så vore bra att få svar på dessa funeringar ang säkerhetsåtgärder..

Mvh Brilglam

Jag använder inga skydd alls och kör med vatten för att binda dammet. Har en blöt trasa som jag fuktar ytan med så att det inte far runt damm överallt. jag har en gammal filt som jag vikt ihop och har som underlägg funkar fint som ljuddämpare. Köksbordet är den ultimata arbetsbänken

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR