Missa inte! Fyndchans i Månadens Drop

Problem med DVD-Brännare

Permalänk
Avstängd

Problem med DVD-Brännare

När jag startar bränna en dvdskiva så stannar den på 1%.
Jag har testat med Nero och Alcohol 120%, blir samma sak med båda.

Jag har en Samsung TS-H552. Köpte den idag.

Skivorna jag försöker bränna är Verbatim 4x DVD-R.
(De är dom skivorna man köper i 5-pack, slimcasa. Alla har olika färger 49:- Pc city)

Tacksam för svar!

Permalänk
Medlem

Jag har en Hp 630c och det är samma problem för mig när jag
använder Verbatim skivor. 99% av bränningarna avbryts med
"write error". Har testat flera olika skivmärken utan
några som helst problem, endast med Verbatim.
Har fått för mig att det är "Advanced AZO technology" som
Verbatimskivorna är märkta med, som är boven.

Har dock inte en susning vad AZO är för ngt, kanske någon
kan berätta?

Du kan också kolla på Samsungs hemsida, om det finns
någon firmwareuppgradering till brännaren
som kan hjälpa.

Inte mycket hjälp, men alltid något att starta med;)

Visa signatur

Den är inte lång- men smal

Permalänk
Medlem

Tror inte det är skivornas fel. Verbatim Pastel är TY-media som är utmärkta. Vanliga MKM/MCC-Verbatim är också mycket bra media. Jag har inte full koll på TSST's brännare men även om de kanske inte tillhör de bästa på marknaden så bör de klara bränna dessa skivor utan problem. Testa att uppdatera firmwaren som sagt: http://www.samsungodd.com/eng/LiveUpdate/FWDownload/FWDownloa... (se efter om det är en TS-H552B, TS-H552U eller TS-H552C som du har, TS-H552B tror jag förresten kan cross-flashas till TS-H552U dvs. det är i grunden samma brännare)

Staffe: HP 630c cross-flashas med fördel till en BenQ DW1620: http://club.cdfreaks.com/showthread.php?t=122619
BenQs egna firmware är bättre uppdaterad än HP-versionen.

Permalänk
Avstängd

jsl_80:
Jag har testat att byta firmware, jag testade flera stycken på den sidan. Det står bara att firmwaren inte stämmer in på denna brännaren. Helt skumt!

Jag orkar inte med massa krångel. En brännare ska bara vara att köra in och bränna på.
Så imon lämnar jag tillbaka den och köper en bra Nec eller något.

Men någon som inte är så bra. Det står att öppet köp gäller bara vid obruten förpackning. Så jag lär inte få några pengar tillbaka. Sen har ju inte Onoff det största utbudet av brännare heller. Ifall jag skulle vilja byta emot nått. Vad ska jag göra?

Permalänk
Medlem

Vilken modell är det du har då? Samt vilken är din nuvarande firmware?

Permalänk
Medlem

Om du säger att den inte funkar som den ska, så borde dom byta den till dig.
Risken är kanske att dom vill ge dig en annan samsung dvd, men säg att du vill ha pengarna istället.

Det går inte att testa en dvd om inte förpackningen är bruten, otroligt korkat
hur vet man då om man är nöjd eller ej.

Stick dit och snacka med dom, är du inte nöjd så är man inte.
Har själv en nec 2500a som går klockrent, det kvittar vad för skivor jag stoppar i.
Så jag rekommenderar en NEC.

Lycka till

Permalänk
Avstängd

Tack för all hjälp grabbar! Jag fick tillbaka pengarna av dom efter en massa tjat.
Jag köpte en Sony DRU-800A istället. Och den fungerar perfekt. Det va bara att stoppa in och bränna!

SÅ KÖP INTE Samsung TS-H552!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Drullen
Tack för all hjälp grabbar! Jag fick tillbaka pengarna av dom efter en massa tjat.
Jag köpte en Sony DRU-800A istället. Och den fungerar perfekt. Det va bara att stoppa in och bränna!

SÅ KÖP INTE Samsung TS-H552!

Kanske var nått fel speciellt på ditt ex?

Visa signatur

R7 5800X3D | MSI X470 GAMING PLUS | 32GB 3200MHz CL16 | Powercolor Radeon RX 5700XT 8GB Red Dragon | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A2000 1TB | 2x 3TB HDD | Seasonic FOCUS Plus 650W Gold