Permalänk

Logitech G5

Tänkte skaffa en ny mus. Har en gammal Logitech Mx500 som jag är väldigt nöjd med.

Sugen på Logitechs nya mus G5:
http://www.logitech.com/index.cfm/products/details/US/EN,CRID...

Har vant mig att använda båda tum-knapparna på min MX500. Tyvärr har dom tagit bort en av dom på G5:an:(

Någon som vet om den tumknappen på G5 har dubbelfunktion...tex: framåt och bakåt när man surfar??

Undrar oxå om någon vet säkert när den kommer till Sverige?

Visa signatur

|| abit is7e || p4 3.2 ghz@3.2ghz || ocz platinum limited ed. pc3200/bh6 2x512 || his ati radeon x850xt , artic cooling 5 rev.2 ||
soundblaster audigy 2 ||

Permalänk
Medlem

Re: Logitech G5

Citat:

Ursprungligen inskrivet av mr.format
.................Någon som vet om den tumknappen på G5 har dubbelfunktion...tex: framåt och bakåt när man surfar??
....................

Har förr mig att det bara är single för några idiot gamers klagade över att dom råkade trycka på båda när dom spelade. Hur dom nu lyckades med det?
Men detta är bara något jag minns väldigt svagt att jag läst någonstans så tro mig inte helt

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk

Varför byta om jag får fråga?

Visa signatur

I don't want to be human! I want to see gamma rays! I want to hear X-rays! And I want to - I want to smell dark matter!

Permalänk
Medlem

Samma här. Gillar tumknapparna enormt. Sköna att ha då man slipper dra musen ända upp till adressfältet.

Visa signatur

Sys 1 AMD Phenom II x4 965 BE @ 4.1 Ghz | Asus M4A89GTD PRO | XFX Radeon HD 6870 x 2 Crossfire | Corsair XMS3 8 GB | Intel 520 SSD 120GB | Fractal Design R2 Titanium | Logitech X-530 5.1
Sys 2 Intel Quad Core Q8300 @ 3,1 Ghz | ASUS P5QL PRO | Gainward 275 GTX | Corsair Dominator CM2X 8500 4GB | WD Raptor 150 GB |

Permalänk
Medlem

Har haft tumknappar bra länge. sen kommer man till skolan, då går de inte att surfa

funderat på en mx518 kanske?

Visa signatur

MSI Z370 Gaming Pro Carbon :: Intel Core i5 8600K :: Corsair 16GB DDR4 3000MHz :: MSI RTX 2070 Gaming Z
FD Define R6 Vit TG :: Corsair RMx v2 750W :: 2 x Samsung 850 EVO 250GB :: 2 x Western Digital Caviar Green 2TB
Canon EOS 60D :: Samsung Galaxy S9+

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pulchi
Har haft tumknappar bra länge. sen kommer man till skolan, då går de inte att surfa

funderat på en mx518 kanske?

Jag har funderat och funderar på en MX518 oxå:)....den hade varit ett självklart val men det är en grej på den som gör mig osäker:

Varför har dom gjort en lackad yta på den? Blir ju helt hal o svettig i handen efter ett tag, det blev jag iaf på en gammal microsoft jag hade som oxå hade en högglansig yta.

Nån undrade varför jag vill byta?, jo för att den jag har är helt sliten på undersidan. Originalfötterna är borta. Köpte padsurfers av märke Icemat men det blev inte så bra som den en gång varit. Glidet är borta, plus att dessa Icematfötterna släpper efter ett tag.

Skulle funnits bättre fötter att köpa, sen är det ju alltid kul med något nytt:)

Visa signatur

|| abit is7e || p4 3.2 ghz@3.2ghz || ocz platinum limited ed. pc3200/bh6 2x512 || his ati radeon x850xt , artic cooling 5 rev.2 ||
soundblaster audigy 2 ||

Permalänk
Medlem

Du kan mejla dom och säga att du vill ha nya fötter. Det gjorde jag och fick nya fötter till min mx300 men nått ljushuvud hade satt fast fötterna med ett gem (!) på nåt papper så fötterna var lite förstörda men de funkar ändå rätt hyffsat. Tog ett ganska bra tag innan jack fick dom däremot. Lite drygt en månad tror jag det var.

Hursomhelst har de riktigt grym support och snuskigt bra garanti

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mr.format
Jag har funderat och funderar på en MX518 oxå:)....den hade varit ett självklart val men det är en grej på den som gör mig osäker:

Varför har dom gjort en lackad yta på den? Blir ju helt hal o svettig i handen efter ett tag, det blev jag iaf på en gammal microsoft jag hade som oxå hade en högglansig yta.

Nån undrade varför jag vill byta?, jo för att den jag har är helt sliten på undersidan. Originalfötterna är borta. Köpte padsurfers av märke Icemat men det blev inte så bra som den en gång varit. Glidet är borta, plus att dessa Icematfötterna släpper efter ett tag.

Skulle funnits bättre fötter att köpa, sen är det ju alltid kul med något nytt:)

så varmt blir de ändå inte. spelat cs i nästan 2 timmar nu å de e knappt märkbart

Visa signatur

MSI Z370 Gaming Pro Carbon :: Intel Core i5 8600K :: Corsair 16GB DDR4 3000MHz :: MSI RTX 2070 Gaming Z
FD Define R6 Vit TG :: Corsair RMx v2 750W :: 2 x Samsung 850 EVO 250GB :: 2 x Western Digital Caviar Green 2TB
Canon EOS 60D :: Samsung Galaxy S9+

Permalänk

Tack för alla svar. Vet ej hur jag gör än. G5:an verkar inte komma ut på ett tag ändå så jag ligger nog lågt ett litet tag. Kanske börjar med att maila efter nya fötter.

Visa signatur

|| abit is7e || p4 3.2 ghz@3.2ghz || ocz platinum limited ed. pc3200/bh6 2x512 || his ati radeon x850xt , artic cooling 5 rev.2 ||
soundblaster audigy 2 ||

Permalänk

G5 finns i skrivande stund i lager hos flera leverantörer. Är själv sugen men undrar om inte viktjustering och 2000dpi är lite overkill

Har f.n. MX510

Visa signatur

MacBook (höst 2007) | iPhone 3GS 32GB | ALIX m0n0wall

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pizzadude
G5 finns i skrivande stund i lager hos flera leverantörer. Är själv sugen men undrar om inte viktjustering och 2000dpi är lite overkill

Har f.n. MX510

overkill existerar inte i datorernas värld

Visa signatur

MSI Z370 Gaming Pro Carbon :: Intel Core i5 8600K :: Corsair 16GB DDR4 3000MHz :: MSI RTX 2070 Gaming Z
FD Define R6 Vit TG :: Corsair RMx v2 750W :: 2 x Samsung 850 EVO 250GB :: 2 x Western Digital Caviar Green 2TB
Canon EOS 60D :: Samsung Galaxy S9+

Permalänk
Medlem

Det var en som sade till mig att man måste ha firewire för att uppnå så pass hög DPI som G5 har! Är det sant? Han menade att USB inte kan få så mycket DPI.